Ο αριθμός των αδρανών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε τις τελευταίες δύο εβδομάδες, καθώς τα παγκόσμια γεγονότα ενίσχυσαν τους ναύλους και οι εκτροπές στη Διώρυγα του Σουέζ αύξησαν ενδεχομένως τη ζήτηση χωρητικότητας.

Στις 18 Δεκεμβρίου, ο αριθμός των ανενεργών πλοίων ανήλθε σε 248 μονάδες και 1,03 εκατομμύρια TEU. Πρόκειται για καθαρή μείωση 12 μονάδων και 32.800 TEU σε σύγκριση με την προηγούμενη έρευνα της Alphaliner στις 4 Δεκεμβρίου.

1

Πριν από τα αδιέξοδα που διαμορφώθηκαν στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, η χωρητικότητα αδράνειας αναμενόταν να αυξηθεί γρήγορα καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες μείωσαν τους στόλους τους ενόψει της πτώσης των ναύλων.

Ωστόσο, αυτό δεν συνέβη μέχρι τώρα. Τις τελευταίες 15 ημέρες η μεγαλύτερη αλλαγή έχει σημειωθεί στον αριθμό των πλοίων που ακινητοποιήθηκαν για τακτική συντήρηση , έκτακτες επισκευές, εκσυγχρονισμούς ή μετατροπές.

Αναλυτικά, 13 πλοία για συνολικά 85.900 TEU έφυγαν από τα ναυπηγεία για να επιστρέψουν στις τακτικές γραμμές και τα πλοία «στο ναυπηγείο» έπεσαν στο 64% του συνολικού ανενεργού στόλου, έναντι 70% 15 ημέρες νωρίτερα.

Ο συνολικός αριθμός παρέμεινε πρακτικά σταθερός, στις 120 μονάδες. Ωστόσο, σημειώθηκε καθαρή αύξηση λίγο πάνω από 50.000 TEU στην εμπορική αδράνεια, κυρίως λόγω της προσθήκης δύο Megamaxe που ελέγχονται από ναυτιλιακές εταιρείες.

Παρά την επιδείνωση της αγοράς, η χωρητικότητα αδράνειας σκαφών (τόσο εμπορικά αδράνεια όσο και σε ναυπηγεία) αντιπροσωπεύει τώρα μόνο το 3,7% του συνολικού στόλου εμπορευματοκιβωτίων.

Ένα ποσοστό πολύ χαμηλότερο από τον μέσο όρο της χρονιάς (4,3%) και πολύ μακριά από το ανώτατο 6,4% που καταγράφηκε στα τέλη Φεβρουαρίου.

Διαβάστε επίσης:

Μεσανατολικό: Το Ισραήλ σφυροκοπά την Χαν Γιουνίς – Σχεδόν 200 νεκροί μέσα σε 24 ώρες

Κορυφώνεται η εορταστική αγοραστική κίνηση – Προσδοκίες για τζίρο πάνω από 4 δισ. ευρώ τον Δεκέμβριο

2023: Εκτοπίσεις, ζέστη, μαραθώνιοι – Η χρονιά σε δέκα ρεκόρ