Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας (WSC) γνωστοποίησε την ετήσια έκθεσή του για τα εμπορευματοκιβώτια που χάθηκαν στη θάλασσα, παρουσιάζοντας σημαντική μείωση, δεδομένου ότι μόνο 221 κοντέινερ που χάθηκαν το 2023.

Ο αριθμός των απολεσθέντων κοντέινερ είναι ο χαμηλότερος που έχει καταγραφεί από την έναρξη της έρευνας το 2008 και το WSC υπογραμμίζει τη συνεχιζόμενη ανάγκη για αυστηρά μέτρα ασφαλείας και συνεχή επαγρύπνηση, καθώς κάθε κοντέινερ που χάνεται στη θάλασσα προκαλεί προβλήματα στη ναυσιπλοΐα, αλλά και στην οικονομία.

1

Η WSC τονίζει ότι τα 221 εμπορευματοκιβώτια που χάθηκαν στη θάλασσα το 2023, από τα 250 εκατ. εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρθηκαν, είναι μια σημαντική μείωση από την προηγούμενη απώλεια 661 εμπορευματοκιβωτίων το 2022.

Περίπου το 33% των 221 χαμένων εμπορευματοκιβωτίων ανακτήθηκαν σύμφωνα με το WSC.

Παρά αυτές τις βελτιώσεις, η WSC τονίζει ότι ο κλάδος δεν μπορεί να εφησυχάσει. Η πρόοδος που σημειώθηκε το 2023 είναι ενθαρρυντική, αλλά υπογραμμίζει τη συνεχή ανάγκη για προσήλωση στα πρωτόκολλα ασφαλείας και στα προληπτικά μέτρα.

Ο John Butler, Διευθύνων Σύμβουλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ναυτιλίας, επισημαίνει ότι «η μείωση των εμπορευματοκιβωτίων που χάνονται στη θάλασσα το 2023 είναι μια θετική εξέλιξη, αλλά δεν μειώνει τον επείγοντα χαρακτήρα της προσπάθειας μας. Κάθε εμπορευματοκιβώτιο που χάνεται στη θάλασσα αντιπροσωπεύει έναν πιθανό κίνδυνο και η δέσμευσή μας για την πρόληψη αυτών των περιστατικών πρέπει να είναι ακλόνητη».

Διαβάστε επίσης:

Κρίτων Λεντούδης: Βυθίζεται το πλοίο της Evalend Shipping – Οι Χούθι ανέλαβαν την ευθύνη για την επίθεση

Το Vodafone Business στηρίζει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής ναυτιλίας

Κρίτων Λεντούδης: Χτυπήθηκε από τους Χούθι φορτηγό πλοίο της Evalend Shipping