• Ναυτιλία

    Allianz: Λιγότερες απώλειες πλοίων στη θάλασσα – Προβληματισμός για τον «σκιώδη» στόλο

    δεξαμενόπλοιο μεταφοράς πετρελαίου

    Δεξαμενόπλοιο μεταφοράς πετρελαίου


    Οι σημαντικές βελτιώσεις που έχουν γίνει στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας είχε ως αποτέλεσμα, ο ναυτιλιακός κλάδος να έχει τον μικρότερο αριθμό απωλειών μεγάλων σκαφών το περασμένο έτος.

    Ωστόσο, σύμφωνα με ετήσια έκθεση Ασφάλειας και Ναυτιλίας της Allianz Global Corporate and Specialty SE 2023, οι θετικές αυτές εξελίξεις οφείλονται σε ένα συνδυασμό παραγόντων.

    «Οι απώλειες στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ο χαμηλότερος αριθμός που έχει καταγραφεί ποτέ στην 12χρονη ιστορία της ετήσιας μελέτης μας, αντανακλώντας τον θετικό αντίκτυπο των προγραμμάτων ασφάλειας, της εκπαίδευσης, των αλλαγών στο σχεδιασμό του πλοίου και των κανονισμών», λέει ο Captain Rahul Khanna, παγκόσμιος επικεφαλής. συμβουλευτικής στον θαλάσσιο κίνδυνο στην Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS).

    «Αν και αυτά τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά, υπάρχουν σύννεφα στον ορίζοντα. Πάνω από ένα χρόνο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η άνοδος των «σκιωδών στόλων» πετρελαιοφόρων είναι η τελευταία συνέπεια που απειλεί τους πλοιοκτήτες, τα πληρώματα και τους ασφαλιστές τους. Η πυρασφάλεια και το πρόβλημα της παραπλανητικής περιγραφής επικίνδυνου φορτίου πρέπει να επιλυθούν, προκειμένου η βιομηχανία να επωφεληθεί από την αποτελεσματικότητα των ολοένα και μεγαλύτερων σκαφών. Ο πληθωρισμός αυξάνει το κόστος των αξιώσεων για ζημιές στο κύτος, τα μηχανήματα και το φορτίο. Εν τω μεταξύ, ενώ οι προσπάθειες απαλλαγής του κλάδου από τις ανθρακούχες εκπομπές προχωρούν, αυτή παραμένει μακράν η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Οι οικονομικές πιέσεις θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο επενδύσεις που είναι απαραίτητες για τις εταιρικές στρατηγικές και τις πρωτοβουλίες ασφάλειας. Οι οικονομικές πιέσεις θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο επενδύσεις που είναι απαραίτητες για τις εταιρικές στρατηγικές και τις πρωτοβουλίες ασφάλειας. Οι οικονομικές πιέσεις θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο επενδύσεις που είναι απαραίτητες για τις εταιρικές στρατηγικές και τις πρωτοβουλίες ασφάλειας.

    Κάθε χρόνο η Allianz αναλύει τις ναυτιλιακές απώλειες και τις απώλειες (ατυχήματα) που αφορούν πλοία άνω των 100 μικτών τόνων. Το 2022, καταγράφηκαν 38 συνολικές απώλειες παγκοσμίως, από 59 το προηγούμενο έτος. Αυτό αντιπροσωπεύει πτώση 65% σε 10 χρόνια (109 το 2013). Πριν από τριάντα χρόνια, ο παγκόσμιος στόλος έχανε πάνω από 200 πλοία ετησίως. Σύμφωνα με την έκθεση, έχουν σημειωθεί περισσότερες από 800 συνολικές απώλειες την τελευταία δεκαετία (807).

    Η περιοχή της νότιας Κίνας, της Ινδοκίνας, της Ινδονησίας και των Φιλιππίνων είναι η περιοχή όπου σημειώνονται οι περισσότερες απώλειες, τόσο τον τελευταίο χρόνο όσο και τη δεκαετία (204 συνολικές απώλειες).

    Το 2022, μία στις πέντε (10) απώλειες καταγράφηκαν σε αυτήν την περιοχή λόγω παραγόντων όπως η υψηλή συγκέντρωση εμπορίου, η συμφόρηση των λιμανιών, η γήρανση των στόλων και οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

    Ο Αραβικός Κόλπος, οι Βρετανικές Νήσοι και τα ύδατα της Δυτικής Μεσογείου κατατάσσονται στη δεύτερη θέση σε αριθμό απωλειών (3). Περίπου το ένα τέταρτο των πλοίων που χάθηκαν το 2022 ήταν φορτηγά (10). Το ναυάγιο (βύθιση/βύθιση) ήταν η κύρια αιτία συνολικής απώλειας για όλους τους τύπους πλοίων (20), αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 50%. Η πυρκαγιά/έκρηξη ήταν η δεύτερη αιτία ζημιών (8). Η σύγκρουση βρίσκεται στην τρίτη θέση (4).

    Ενώ οι συνολικές απώλειες μειώθηκαν το περασμένο έτος, ο αριθμός των αναφερόμενων ναυτικών ατυχημάτων ή περιστατικών παρέμεινε σταθερός (3032 το 2022 έναντι 3000 το 2021).

    Οι κίνδυνοι πυρκαγιάς του κύτους και του φορτίου παραμένουν ανησυχητικός

    Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που συμβάλλουν στην αύξηση του κινδύνου πυρκαγιών στη θάλασσα και στη στεριά. Η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές περιλαμβάνει τη μεταφορά νέων τύπων αγαθών σε πλοία, όπως ηλεκτρικά οχήματα (EVs) και αγαθά που λειτουργούν με μπαταρίες. Οι δυνητικά πολύ εύφλεκτες μπαταρίες ιόντων λιθίου (ιόντων λιθίου) αποτελούν αυξανόμενο κίνδυνο για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων. Η αγορά μπαταριών προβλέπεται να αυξάνεται περισσότερο από 30% ετησίως την επόμενη δεκαετία.

    Την ίδια ώρα, επικίνδυνα φορτία μεταφέρονται με ολοένα και μεγαλύτερα πλοία. Η χωρητικότητα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει διπλασιαστεί τα τελευταία 20 χρόνια. Οι 10 μεγαλύτερες εταιρείες εκμετάλλευσης εμπορευματοκιβωτίων έχουν παραγγελίες για περισσότερα από 400 νέα πλοία και τα περισσότερα θα είναι μεγαλύτερα από τα πλοία που αντικαθιστούν.

    Έτσι οι επιπτώσεις των πυρκαγιών πολλαπλασιάζονται, με δυνητικά σοβαρότερες απώλειες. Οι πυρκαγιές είναι ήδη μια από τις πιο συχνές αιτίες συνολικών απωλειών σε όλους τους τύπους πλοίων, με 64 πλοία να χάνονται μόνο την τελευταία πενταετία.

    Διαβάστε επίσης:

    H MSC παρέλαβε το 22ο κρουαζιερόπλοιο – Πρόκειται για το πιο ενεργειακά αποδοτικό πλοίο

    Toro LPG (Πέτρος Παναγιωτίδης): Αγόρασε πλοίο με 19,87 εκατ. δολάρια

    ──────────────────



    ΣΧΟΛΙΑ