Οι εισαγωγές αγαθών από την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 3,5% το δεύτερο τρίμηνο του 2023 (σε σύγκριση με τους πρώτους τρεις μήνες του έτους), ενώ οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 2% την ίδια περίοδο.

Αυτό υπογραμμίζεται στα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat και επισημαίνεται πώς το εμπορικό ισοζύγιο της ΕΕ επέστρεψε στο θετικό (κατά ένα δισ. ευρώ), λόγω της πτώσης των τιμών της ενέργειας. Ένα μέτριο αλλά σημαντικό αποτέλεσμα, δεδομένου ότι το τρίτο τρίμηνο του 2022 η ΕΕ κατέγραψε έλλειμμα 155 δις.

Η πτώση των εισαγωγών συνδέεται κυρίως με τη μείωση της ενέργειας (-15,6%) και των πρώτων υλών (-10,9%) σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του έτους. Όσον αφορά τις εξαγωγές, η πτώση επηρέασε όλους τους κλάδους με εξαίρεση τα μηχανήματα και τα οχήματα (+2,5%). Προς αυτή την κατεύθυνση, οι πιο σταθερές πτώσεις συνδέονται με τον τομέα της ενέργειας (-22,5%) και των πρώτων υλών (-9,3%).

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το τρίμηνο του 2023 το θαλάσσιο εμπόριο εκτός ΕΕ διαμορφώθηκε σε 404,9 εκατ. τόνους (-9,5% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022), εκ των οποίων 281,9 εκατ. τόνοι σε εισαγωγές (-9,8%) και 122,9 εκατ. τόνοι σε εξαγωγές (-8,9%).

Η Ολλανδία βρίσκεται στην πρώτη θέση με 70,1 εκατ. τόνους αγαθών (-16,0%), εκ των οποίων 52,3 εκατ. τόνοι σε εισαγωγές (-13,0%) και 17,8 εκατ. τόνοι σε εξαγωγές (-23,9%).

Ακολουθούν τα ισπανικά λιμάνια, με 52,0 εκατ. τόνους (-17%), εκ των οποίων 35,3 εκατ. τόνοι σε εισαγωγές (-19,5%) και 16,7 εκατ. τόνοι σε εξαγωγές (-11,1%), ενώ στην τρίτη θέση βρίσκονται τα λιμάνια της ιβηρικής χερσονήσου με 48,7 εκατ. τόνοι (-12,3%), εκ των οποίων 37,4 εκατ. τόνοι σε εισαγωγές (-12,0%).

Εξετάζοντας συνολικά το πρώτο εξάμηνο του 2023, το θαλάσσιο εμπόριο εκτός ΕΕ ανήλθε σε 814,5 εκατομμύρια τόνους (-6,6% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022), εκ των οποίων 565,2 εκατομμύρια τόνοι εισαγωγές (-7,3%) και 249,2 εκατομμύρια τόνοι σε εξαγωγές (-5,1%).

Η Ολλανδία ήταν η πρώτη που διακίνησε το μεγαλύτερο όγκο εμπορίου εκτός ΕΕ από τα λιμάνια της με 145,3 εκατομμύρια τόνους αγαθών (-9,3%, εκ των οποίων 108 εκατομμύρια σε εισαγωγές, -7,5% και 37,3 εκατομμύρια σε εξαγωγές, -14,0 %).

Ακολουθεί η Ισπανία με 103,5 εκατ. τόνους (-14,7%), εκ των οποίων 69,7 εκατ. τόνοι σε εισαγωγές (-18,6%) και 33,8 εκατ. τόνοι σε εξαγωγές (-5,4%) και στην τρίτη θέση η Ιταλία.

Διαβάστε επίσης:

OceanPal (Σεμίραμις Παληού): Επενδύει σε δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών

Υπογραφή συμφωνίας παραχώρησης 3 μη επανδρωμένων αεροσκαφών στο Λιμενικό Σώμα

Θάνος Λιάγκος: Ο ΟΛΘ επεκτείνει τις υπηρεσίες συνδυασμένων μεταφορών στα Σκόπια