Τα ινδικά διυλιστήρια επωφελούνται κυρίως από τις χαμηλές τιμές του αργού πετρελαίου που προέρχονται από τη Ρωσία και φορτώνονται από τα λιμάνια της Βαλτικής.

Η Ρωσία, μπορεί να έχει χάσει περισσότερο από το 90% της αγοράς πετρελαίου της προς στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης , δύο εβδομάδες μετά την έναρξη ισχύος των νέων περιορισμών που αποφασίστηκαν από τις Βρυξέλλες, οι οποίοι περιλαμβάνουν απαγόρευση εισαγωγών πετρελαίου δια θαλάσσης, καθώς και προσφορά πλοίων, χρηματοδότηση και ασφαλιστική κάλυψη για τις σχετικές εμπορικές συναλλαγές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν, τις τελευταίες τέσσερις εβδομάδες, η Ρωσία εξήγαγε μόλις 95.000 βαρέλια την ημέρα στο λιμάνι του Ρότερνταμ.

Ο συνολικός όγκος αποστολών από τη Ρωσία μειώθηκε σε 2,67 εκατ. bpd την εβδομάδα που έληξε στις 18 Νοεμβρίου.

Ωστόσο, οι όγκοι αργού πετρελαίου που μεταφέρονται με πλοία με προορισμό την Κίνα, την Ινδία και την Τουρκία, τις τρεις χώρες που έχουν αναδειχθεί ως οι μεγαλύτεροι αγοραστές ρωσικού πετρελαίου, αυξήθηκαν σε ρεκόρ 2,45 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα τις τέσσερις εβδομάδες έως τις 18 Νοεμβρίου.

Στις αρχές Φεβρουαρίου, πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, περισσότερα από 1,2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως έφταναν στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης. Μετά την έναρξη του πολέμου, χώρες που ήταν ιστορικά συνδεδεμένες με τη Ρωσία, όπως η Λιθουανία, η Γαλλία και η Γερμανία σταμάτησαν να λαμβάνουν ρωσικό πετρέλαιο δια θαλάσσης, ενώ η Πολωνία ακολούθησε τον Σεπτέμβριο.

Υπολογίζεται ότι τα τρία τέταρτα του αργού πετρελαίου που φορτώνεται στα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας κατευθύνεται τώρα προς την Ασία και κυρίως τα ινδικά διυλιστήρια που επωφελούνται από τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου.

Διαβάστε επίσης

Bloomberg: H Ε.Ε. εξετάζει πλαφόν 65-70 δολαρίων στο ρωσικό πετρέλαιο