Η συνολική ποσότητα των αλιευμάτων μέσης και παράκτιας αλιείας, ανήλθε σε 61.679,0 τόνους το 2023, σημειώνοντας μείωση 5,2% σε σύγκριση με το 2022.

Αναλυτικότερα, το 2023 αλιεύτηκαν 40.967,8 τόνοι από σκάφη μέσης αλιείας και 20.711,2 τόνοι από σκάφη παράκτιας αλιείας, σημειώνοντας μείωση κατά 4,2% και 7,2% σε σύγκριση με το 2022, αντίστοιχα.

1

Ο αριθμός των μηχανοκίνητων αλιευτικών σκαφών , μέσης και παράκτιας αλιείας , παρουσίασε μείωση 0,5% το 2023 σε σύγκριση με το 2022.

Συγκεκριμένα, ο αριθμός των σκαφών ανήλθε σε 12.039 το 2023, έναντι 12.101 σκαφών το 2022. Οι μεταβολές του αριθμού των μηχανοκίνητων αλιευτικών σκαφών (μέσης και παράκτιας αλιείας), κατά τύπο αλιευτικού εργαλείου, είναι οι εξής:

Ο αριθμός των σκαφών μέσης αλιείας (μηχανότρατες και γρι-γρι) παρέμεινε σταθερός μεταξύ 2022 και 2023. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των σκαφών ανήλθε σε 460 (236 μηχανότρατες και 224 γρι-γρι) το 2022 και το 2023.

Ο αριθμός των σκαφών παράκτιας αλιείας (βιντζότρατες και λοιπά εργαλεία) παρουσίασε μείωση 0,5% το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των σκαφών ανήλθε σε 11.579 (119 βιντζότρατες και 11.460 λοιπά σκάφη) το 2023 και σε 11.641 (119 βιντζότρατες και 11.522 λοιπά σκάφη) το 2022.

Η συνολική ποσότητα των αλιευμάτων μέσης και παράκτιας αλιείας μειώθηκε κατά 5,2% και η αξία τους μειώθηκε κατά 0,02% το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Συγκεκριμένα, η συνολική αλιευθείσα ποσότητα ανήλθε σε 61.679,0 τόνους και η αξία σε 248.844,0 χιλιάδες ευρώ το 2023, έναντι 65.071,1 τόνων και 248.888,9 χιλιάδων ευρώ το 2022.

Οι μεταβολές στην ποσότητα και την αξία των αλιευμάτων, κατά κατηγορία αλιείας, είναι οι εξής: • Στη μέση αλιεία, η ποσότητα των αλιευμάτων παρουσίασε μείωση κατά 4,2% και η αξία τους παρουσίασε αύξηση κατά 1,1% το 2023 σε σχέση με το 2022.

Συγκεκριμένα, το 2023 η ποσότητα των αλιευμάτων ανήλθε σε 40.967,8 τόνους και η αξία σε 113.023,7 χιλ. ευρώ, ενώ το 2022 η ποσότητα ήταν 42.761,3 τόνοι και η αξία 111.826,2 χιλ. ευρώ.

Στην παράκτια αλιεία, η ποσότητα των αλιευμάτων και η αξία τους παρουσίασαν μείωση κατά 7,2% και 0,9% αντίστοιχα, το 2023 σε σχέση με το 2022. Συγκεκριμένα, το 2023 η ποσότητα των αλιευμάτων ανήλθε σε 20.711,2 τόνους και η αξία σε 135.820,3 χιλ. ευρώ, ενώ το 2022 η ποσότητα ήταν 22.309,8 τόνοι και η αξία 137.062,7 χιλ. Ευρώ.

Το 2023, από τους 61.679,0 τόνους της συνολικής αλιευθείσας ποσότητας μέσης και παράκτιας αλιείας, το 82,0% αφορούσε ιχθύες, το 8,8% κεφαλόποδα, το 8,6% μαλακόστρακα και το 0,6% οστρακοειδή.

Αντιστοίχως, τo 2022, από τους 65.071,1 τόνους το 81,5% αφορούσε ιχθύες, το 7,9% κεφαλόποδα, το 9,8% μαλακόστρακα και το 0,8% οστρακοειδή.

Οι μεταβολές της ποσότητας των αλιευμάτων από τη μέση και την παράκτια αλιεία, κατά βασική ομάδα ταξινόμησης αλιευμάτων (ιχθύες, κεφαλόποδα, μαλακόστρακα και οστρακοειδή), είναι οι εξής:

Στο σύνολο των ιχθύων παρατηρήθηκε μείωση 4,6% το 2023 σε σχέση με το 2022. Συγκεκριμένα, το 2023 αλιεύτηκαν 50.603,8 τόνοι ιχθύων, έναντι 53.050,9 τόνων το 2022.

Στο σύνολο των κεφαλόποδων παρατηρήθηκε αύξηση 5,5% το 2023 σε σχέση με το 2022. Συγκεκριμένα, το 2023 αλιεύτηκαν 5.405,0 τόνοι κεφαλόποδων, έναντι 5.121,3 τόνων το 2022.

Στο σύνολο των μαλακόστρακων παρατηρήθηκε μείωση 17,2% το 2023 σε σχέση με το 2022. Συγκεκριμένα, το 2023 αλιεύτηκαν 5.276,7 τόνοι μαλακόστρακων, έναντι 6.373,2 τόνων το 2022.

Στο σύνολο των οστρακοειδών παρατηρήθηκε μείωση 25,1% το 2023 σε σχέση με το 2022. Συγκεκριμένα, το 2023 αλιεύτηκαν 393,5 τόνοι οστρακοειδών, έναντι 525,7 τόνων το 2022.

Οι μεγαλύτερες ποσότητες αλιευμάτων εντοπίζονται στις περιοχές αλιείας: Κόλποι Στρυμωνικός και Καβάλας, ακτές νήσου Θάσου και Θρακικό Πέλαγος, 14.348,3 τόνοι και ποσοστό 23,3% και Κόλποι Θερμαϊκός και Χαλκιδικής, 14.213,0 τόνοι και ποσοστό 23,0%.

Η μέση ετήσια απασχόληση στη μέση και στην παράκτια αλιεία παρουσίασε μείωση 2,1% το 2023 σε σχέση με το 2022. Συγκεκριμένα, το 2023 ο αριθμός των απασχολουμένων ανήλθε σε 16.843 και το 2022 σε 17.196.

Διαβάστε επίσης:

Κρεμλίνο: Οι αλλαγές στο ρωσικό πυρηνικό δόγμα είναι “μήνυμα” προς τη Δύση

Πολάκης: Κατέθεσε την υποψηφιότητά του – Με 32 υπογραφές, ανάμεσά τους και του ευρωβουλευτή, Νίκου Παππά

Στις «ράγες» η μεταρρύθμιση του σιδηρόδρομου – Διαγωνισμός για Τεχνικό Σύμβουλο του νέου φορέα