Στο εθνικό νηολόγιο είναι γραμμένα μόνο 570 πλοία άνω των 1.000 dwt, συνολικής χωρητικότητας 59,61 εκατομμυρίων dwt, και είναι μειωμένα κατά 14 πλοία ή 2,7 εκατ. dwt σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα.
Σύμφωνα με τα ετήσια στατιστικά στοιχεία που ανακοινώνει κάθε Μάρτιο η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, τα ελληνόκτητα πλοία αυξήθηκαν στα 4.140 πλοία. Σε σχέση με τον Μάρτιο του 2021, τα ελληνόκτητα πλοία αυξήθηκαν κατά 102 πλοία και κατά 4,87 εκατ. dwt.
Επίσης, σύμφωνα με το «Κομίτι», αυτόν τον μήνα ναυπηγούνται στα διάφορα Ναυπηγεία ανά τον κόσμο 167 πλοία, χωρητικότητας 16,26 εκατ. dwt.
Ειδικότερα, ο μέσος όρος ηλικίας των ελληνόκτητων πλοίων, άνω των 1.000 g.t., είναι 12,3 έτη, ενώ ο μέσος όρος στον παγκόσμιο στόλο είναι 14,7 έτη.
Η συνολική μεταφορική ικανότητα των 4.140 ελληνόκτητων πλοίων ανέρχεται σε 355,34 εκατ. τόνους.
Πρώτη στην προτίμηση των Ελλήνων η σημαία Λιβερίας
Η σημαία της Λιβερίας είναι πρώτη στην προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών, που αντιπροσωπεύει το 25%, ενώ δεύτερη προτίμηση είναι η σημαία των Marshall Islands με 24%. Ακολουθεί η σημαία Μάλτας με 16% και η Ελλάδα με 14%.
Τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύουν το 25,3% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων σε dwt, ενώ πέρσι ήταν στο 26,4%, ενώ τα φορτηγά αντιπροσωπεύουν το 17%, ενώ πέρσι ήταν 16,8%, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αντιπροσωπεύουν το 5,6%, από 7,5% πέρσι.
Στο σύνολό του ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 15,3% του παγκόσμιου στόλου.
Διαβάστε επίσης:
Θαλάσσιος διάδρομος διαφυγής 100 πλοίων και 1.000 ναυτικών από τα ουκρανικά λιμάνια
Η Διεθνής Ένωση Κρουαζιεροπλοίων αντιδρά για τις αποφάσεις των υγειονομικών αρχών των ΗΠΑ