To μεγαλύτερο στόλο τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου διαθέτει ο ισχυρός Έλληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης, ο οποίος βρίσκεται, σύμφωνα με την Banchero Costa, στην κορυφή της λίστας του συγκεκριμένου κλάδου.

Τα στοιχεία της ιταλικής ναυλομεσιτικής εταιρείας δείχνουν ότι ο κ. Αγγελικούσης έχει 86 δεξαμενόπλοια κατηγοριών VLCC, suezmax και aframax.

Την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν η ρωσική Sovcomflot με 81 τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου και η βελγική Euronav που έχει στην κατοχή της 73 τάνκερ VLCC και suezmaxes.

Ακολουθούν η National Iranian Tanker Company (NITC), η Frontline του εφοπλιστή John Fredriksen, η Dynacom του Έλληνα πλοιοκτήτη Γιώργου Προκοπίου και η ιαπωνική Mitsui OSK Lines.

Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνουν η China VLCC, η Tsakos της οικογένειας Τσάκου και η  Bahri με έδρα τη Σαουδική Αραβία.

Από τη γενική κατάταξη προκύπτει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν το 30% του στόλου δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου, ενώ η Νότια Κορέα κυριαρχεί στις ναυπηγήσεις νεότευκτων.

Ειδικότερα, τα ναυπηγεία της περιοχής ανέλαβαν την κατασκευή πάνω από τα 2/3 όλων των δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας άνω των 78.000 dwt που παραγγέλθηκαν το 2017, ενώ το επίπεδο αυτό αυξήθηκε το 2018, αναφέρουν ναυλομεσίτες.

Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας συνήψαν συμφωνίες για 29 VLCCs, οκτώ suezmaxes και 13 aframaxes πέρυσι, σύμφωνα με τη Banchero Costa.

Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Dynacom

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Γ. Οικονόμου: H DryShips περνά στην αντεπίθεση και απαντά στους μετόχους της

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Αλαφούζος: Νέα συμφωνία από την Okeanis Eco Tankers

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Aegean Marine Petroleum: Αυτό είναι το νέο, τελικό σχέδιο αναδιάρθωσης της εταιρείας