ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μέτωπο 46 κρατών υπέρ του χαρακτηρισμού των ναυτικών ως key workers, συγκροτεί ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός. Εξέλιξη που ενισχύει τις προσπάθειες να λυθούν τα προβλήματα των μετακινήσεων των ναυτικών, αφού περίπου 400.000 άνθρωποι σήμερα βρίσκονται εγκλωβισμένοι στα πλοία.
Γεγονός που όχι μόνο πλήττει την ψυχική και σωματική υγεία των ναυτικών αλλά βάζει σε κίνδυνο και την ασφάλεια πληρωμάτων – πλοίων και φορτίων.
Μεταξύ των κρατών αυτών είναι φυσικά η Ελλάδα, αλλά και άλλες μεγάλες οικονομίες όπως οι ΗΠΑ, η Γερμανία, η Γαλλία, Ιαπωνία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ισπανία. Περιλαμβάνονται και μεγάλες ναυτιλιακές δυνάμεις όπως ο Παναμάς, η Λιβερία και τα Νησιά Μάρσαλ, ή το Χονγκ Κονγκ.
Δεν περιλαμβάνεται μέχρι στιγμής όμως η κινητήριος της παγκόσμιας οικονομίας και ναυτιλίας, δύναμη, η Κίνα, κάτι που προβληματίζει την ναυτιλιακή βιομηχανία, αφού ο μεγαλύτερος όγκος φορτίων ειδικά στο ξηρό χύδην και στα containers, διακινείται από ή προς την Κίνα.
Ο καθορισμός των ναυτικών ως «key workers» είναι απαραίτητος για την εξαίρεση τους από συγκεκριμένους περιορισμούς μετακίνησης που σχετίζονται με την πανδημία του COVID 19. Ετσι θα έχουν την δυνατότητα να ταξιδεύουν μεταξύ της χώρας διαμονής τους και των πλοίων τους και να μπορούν να επαναπατριστούν μετά το τέλος του μπάρκου τους.
Εξέλιξη που θα τους δώσει ίσως και τη δυνατότητα να πάρουν προτεραιότητα και για τους εμβολιασμούς κατά το κορονοίου, που αναμένεται να ξεκινήσουν τους πρώτους μήνες του 2021.
Ψηφίσματα που προτρέπουν τις κυβερνήσεις να ορίσουν τους ναυτικούς ως «key workers» έχουν εγκριθεί από τον ΙΜΟ, τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών και τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας.
Σε μια μήνυμά του στις 10 Δεκεμβρίου 2020, ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Κιτάκ Λιμ κάλεσε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα να εργαστεί από κοινού προκειμένου να υπερασπιστούν τα ανθρώπινα δικαιώματα των ναυτικών. «Δυστυχώς, έχουμε δει τα ανθρώπινα δικαιώματα των ναυτικών, και άλλων εργαζομένων στη θάλασσα να βρίσκονται σε κίνδυνο κατά τη διάρκεια της πανδημίας», δήλωσε ο κ. Lim. «Αυτό προκαλεί τεράστια πίεση, κόπωση και εξάντληση και είναι μη βιώσιμο».
Οι άνθρωποι της ναυτιλίας ήταν στην πρώτη γραμμή κατά τη διάρκεια της πανδημίας, παραδίδοντας τρόφιμα, φάρμακα και βασικά προϊόντα σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, οι ναυτικοί δεν μπορούν να μείνουν στη θάλασσα επ ‘αόριστον. Ο Γενικός Γραμματέας προειδοποίησε ότι η αποτυχία προστασίας των δικαιωμάτων των ναυτικών, θα θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυτιλίας και θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Επιθετική πολιτική
Το πρόβλημα στις αλλαγές πληρωμάτων στα πλοία, έχει φτάσει να αποτελεί το νούμερο ένα ζήτημα σήμερα για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Και αυτό παρά τις τεράστιες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος τα τελευταία χρόνια, για την προστασία του περιβάλλοντος και την ψηφιοποίηση.
Οι φορείς της παγκόσμιας ναυτιλίας, αφού είδαν ότι παρά τις εκκλήσεις αποτέλεσμα δεν έβλεπαν αποφάσισαν να ακολουθήσουν μια πιο επιθετική πολιτική. Σε κοινή τους ανακοίνωση τα μέλη της στρογγυλής τραπέζης της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας κάλεσαν τον μεγιστάνα ιδρυτή της Amazon, Τζέφ Μπέζος, προκειμένου να υποστηρίξει τους 400.000 ναυτικούς που βρίσκονται εγκλωβισμένοι στα εμπορικά πλοία λόγω των περιορισμών που έχουν τεθεί σε χώρες και λιμάνια για να σταματήσει η εξάπλωση του Covid 19.
Σύμφωνα με το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS). «Η ισχύς της αλυσίδας εφοδιασμού της Amazon (και άλλων εταιρειών) είναι καθοριστική για την επιτυχία των ημερών όπως η Black Friday. Χωρίς αυτούς τους ναυτικούς, το παγκόσμιο εμπόριο, όπως το γνωρίζουμε, θα έπαυε να υπάρχει.»
Στην επιστολή προέτρεπαν τον Τζ. Μπέζος να ασκήσει πίεση στη νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ και σε άλλους ηγέτες να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως «Key workers».
Διαβάστε επίσης:
Τζεφ Μπέζος: Πιέσεις στον μεγιστάνα για τη διάσωση των παγιδευμένων ναυτικών
Όμιλος Τσάκου: Πρέπει να στηρίξουμε τους ναυτικούς που περνάνε δύσκολα
Οι αποδείξεις της Drewry για τον εγκλωβισμό των ναυτικών στα πλοία
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Κεραμέως και η επιστροφή των πτυχιούχων
- Απίστευτο: Το 0,2% των οφειλετών χρωστάει 83 δις! – Σχεδόν 6 στα 10 ευρώ είναι απλήρωτες οφειλές στην εφορία
- Η δημόσια πρόταση της Masdar, η ρευστότητα 220 εκατ. ευρώ και η μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Ποιοι παίζουν για ΠτΔ, η εμπιστοσύνη στα ΕΛΠΕ, το bid της Masdar και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι δύο εφοπλιστές και το bad-mouth, ο καταδικασμένος Σταύρος Τάκη, οι δωρεές του Δένδια, το καλό mood του Νικολάου και της Χρυσής Β, και η παρακολούθηση της πλατινομαλλούσας