«Η κοινωνία παγκοσμίως δεν έχει κατανοήσει τον σημαντικό ρόλο της ναυτιλίας στην παγκόσμια οικονομία και προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειες μας.»

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, μιλώντας πριν από λίγο στους Έλληνες και ξένους δημοσιογράφους στην αίθουσα εκδηλώσεων των Ποσειδωνίων τόνισε ότι «η φετινή διεθνή έκθεση αποδεικνύει, ότι, όχι μόνο η ποσοτική, αλλά και η ποιοτική υπεροχή της ελληνόκτητης ναυτιλίας, είναι διεθνώς αναγνωρισμένη».

1

Η Πρόεδρος της ΕΕΕ, έχοντας δίπλα της το προεδρείο του συλλογικού οργάνου των εφοπλιστών, που αποτελείται από τους Νικόλαο Βενιάμη, Δημήτρη Φαφαλιό, Αντώνη Λεμό, Μιχάλη Χανδρή, Γιάννη Λύρα, έδωσε σύντομες, αλλά συνάμα απαντήσεις σε όλα τα θέματα που της έθεσαν.

Ειδικότερα είπε:

– Θέλω να συγχαρώ τους διοργανωτές των “Ποσειδωνίων” για την άρτια οργάνωση αλλά και για το το γεγονός ότι κατάφεραν να φέρουν όλες τις εταιρείες και τους οργανισμούς στην Αθήνα.

– Δεν έχει ανοίξει ποτέ το θέμα της φορολόγησης των Ελλήνων εφοπλιστών και των εταιρειών από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Έχουμε υπογράψει ένα συνυποσχετικό με την Κυβέρνηση και επ’ αυτού έχουν ζητήσει διευκρινίσεις από το υπουργείο Ναυτιλίας και οι οποίες απαντήθηκαν.

– Δεχόμαστε θετική και αρνητική κριτική για τις θαλάσσιες δραστηριότητες μας, αλλά ξεχνούν ότι οι Έλληνες κατέχουν το 30% του στόλου μεταφοράς καυσίμων στον κόσμο και το 80% της μεταφοράς καυσίμων στην Ευρώπη. Είμαστε ο ισχυρός παράγοντας ευημερίας της Ευρώπης και του κόσμου και αυτό πρέπει να γίνει αντιληπτό από όλους, όχι μόνο από την κοινωνία, αλλά και από τους φορείς που λαμβάνουν αποφάσεις.

– Είμαι 15 χρόνια στο διοικητικό συμβούλιο της ΕΕΕ και επτά χρόνια στο προεδρείο, έχουμε αποκτήσει μεγάλη εμπειρία και έχουμε συσσωρεύσει τεράστια γνώση.

– Καταδικάζουμε όλες τις βίαιες πράξεις που γίνονται και έχουμε καταδικάσει την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

– Οι Έλληνες εφοπλιστές πάντα εφαρμόζουν τα μέτρα που λαμβάνονται από τους διεθνείς οργανισμούς, όπως γίνεται και τώρα με τα ρωσικά πετρέλαια. Δεν κάνουν κάτι παράνομο.

– Εμείς είμαστε υπέρ της απανθρακοποίησης τώρα, όμως θα πρέπει να εφαρμόσουμε μια βιώσιμη λύση στα καύσιμα.

– Οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν πάντα στην νέα τεχνολογία και είμαστε πάντα μπροστά στην κατασκευή σύγχρονων πλοίων.

– Η Συνένωσις είναι μια σημαντική προσπάθεια και είμαστε υπερήφανοι για αυτό. Να επισημάνω ότι είμαστε ο μοναδικός κλάδος που την αλληλεγγύη των υλοποιεί και συλλογικά.

– Μας απασχολεί η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα και για αυτό θα συνεχίσουμε την στρατηγική ενίσχυσης των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού που ξεκίνησε η προηγούμενη διοίκηση με πρόεδρο τον Θεόδωρο Βενιάμη.

– Δεν μπορώ να ασκήσω κριτική στους χειρισμούς της κυβέρνησης στο θέμα του δεξαμενόπλοιου που κρατήθηκε στην Κάρυστο. Η κυβέρνηση πάντα έχει μεγαλύτερη γνώση.

– Η κατάληψη των δύο ελληνικών πλοίων από το Ιράν είναι μια πράξη παράνομη και είναι στα όρια της κρατικής πειρατείας.

– Οι ενέργειες μας πρέπει να κινηθούν σε όλα τα επίπεδα και είναι πολυσχιδής για να εξηγήσουμε στην παγκόσμια κοινότητα την σημαντικότητα της ναυτιλίας και την σπουδαιότητα της ελληνικής ναυτιλίας.

– Πρέπει όλοι να κατανοήσουν ότι τα ρούχα που φοράμε, το αυτοκίνητο που οδηγούμε, τα τρόφιμα που εφοδιαζομαστε και τα περισσότερα αγαθά διακινούνται δια θαλάσσης. Αυτή τη δουλειά την κάνει το πλοίο και αυτό πρέπει να καταλάβουν πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η ναυτιλία.

– Οι νέοι πρέπει να καταλάβουν ότι είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να τους συμβεί για να ασχοληθούν με τη θάλασσα, είτε ως ναυτικοί, είτε ως εργαζόμενοι σε γραφεία στη ξηρά.

– Δεν υπάρχει ανεργία. Κάθε χρόνο εισάγονται στις σχολές ένας αριθμός σπουδαστών, αλλά δεν είναι ανάλογος αυτός που βγαίνουν από αυτές.

– Οι Ευρωπαίοι παράγοντες θα πρέπει να διαφυλάξουν τη ναυτιλία, δεδομένου ότι μόνο αυτή έχει μείνει στην Ευρώπη, όλη η βιομηχανία έχει φύγει στην Ανατολή και αν δεν την προσέξουν θα φύγει και η ναυτιλία προς την Ασία.

– Η ελληνική ναυτιλία χρειάζεται αξιωματικούς από όλες τις δεξαμενές, αλλά αυτό θα πρέπει να απασχολήσει ιδιαιτέρως το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και το υπουργείο Παιδείας.

– Η παραδοσιακή ναυτιλία στηρίζεται στις μικρομεσαίες ναυτιλιακές εταιρείες και όχι στις μεγάλες και στις εισηγμένες πολυμετοχικές εταιρείες. Το κόστη με τα νέα μέτρα που λαμβάνονται συνεχώς δυσχεραίνει την λειτουργία τους.

Ο Γιάννης Λύρας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι “εμείς είμαστε η ισχυρότερη ναυτιλία στον κόσμο και σε μας πέφτει το βάρος να ενημερώσουμε την παγκόσμια γνώμη. Οι Βρετανοί ήταν κυρίαρχοι μέχρι τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Όταν άνοιξε το παγκόσμιο εμπόριο τότε οι Έλληνες ισχυροποιήθηκαν. Οι Αμερικανοί υποστήριξαν αυτή την τάση, ωστόσο την περιόρισαν στην παράκτια ναυτιλία τους με προστατευτικά μέτρα.

Ο Δημήτρης Φαφαλιός τόνισε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές υποστηρίζουν τη θέση των φορέων της ναυτιλίας για να υλοποιηθεί ο στόχος για την απανθρακοποίηση της το 2050, ωστόσο, θα πρέπει να γίνει με βιώσιμο και λειτουργικό τρόπο.