Τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους, οι επιθέσεις θαλάσσιας πειρατείας βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1994.

Σε αυτά, ωστόσο, δεν περιλαμβάνονται οι επιθέσεις των Χούθι σε πλοία.

Η τελευταία έκθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου, αναφέρει ότι από την 1η Ιανουαρίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου, σημειώθηκαν 79 περιστατικά (20 λιγότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο), κατανεμημένα ως εξής: 62 επιβιβάσεις σε πλοία, 6 πλοία πειρατείας, 9 απόπειρες επιθέσεων και 2 περιστατικά με πυροβόλα όπλα.

Στο 86% των περιπτώσεων, πειρατές κατάφεραν να επιβιβαστούν, με τις περισσότερες επιθέσεις να γίνονται τη νύχτα. Η βία κατά των μελών του πληρώματος παραμένει ιδιαίτερα ανησυχητική.

Σε 45 επεισόδια οι δράστες ήταν οπλισμένοι με όπλα ή μαχαίρια.

Τα καλά νέα έρχονται από τον Κόλπο της Γουινέας, που μόνο 12 περιστατικά αναφέρθηκαν τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, ο χαμηλότερος αριθμός από το 1996.

Συνολικά 21 άνθρωποι συνελήφθησαν όμηροι, και η Νιγηρία παραμένει το επίκεντρο αυτών των γεγονότων.

Αντίθετα, τα επεισόδια έχουν αυξηθεί στα ύδατα ανοιχτά της Σομαλίας και του Κόλπου του Άντεν, με τρία πλοία να έχουν καταληφθεί και δύο να χτυπηθούν.

Αξιοσημείωτο είναι ότι, μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου, το Διεθνές Ναυτιλιακό Γραφείο δεν έλαβε αναφορές για πειρατεία από πλοία που διέρχονται από αυτές τις διαδρομές, ίσως εξαιτίας των μουσώνων, που δυσκολεύουν τις επιθέσεις.

Στα στενά της Σιγκαπούρης, τα περιστατικά μειώθηκαν στα 23 από 33 πέρυσι, με πειρατές να καταφέρνουν να επιβιβαστούν στο 96% των περιπτώσεων. Στην Ινδονησία, ωστόσο, η πειρατεία αυξάνεται, με 17 περιστατικά το 2024 σε σύγκριση με 12 το 2023 και 9 το 2022.

Τέλος, δύο πειρατείες αναφέρθηκαν τον Φεβρουάριο και τον Σεπτέμβριο στα ανοικτά των ακτών του Βόρνεο, που αφορούσαν κλοπή φορτίων πετρελαίου μέσω φορτηγίδων.

Διαβάστε επίσης:

Buy, hold or sell: Άμεση ανάλυση για CENER, ΚΟΥΕΣ, ΛΑΜΔΑ, ΠΡΟΦ

VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας

Volkswagen: Στα άδυτα της συμμαχίας με τη Silicon Valley για τη διάσωση της αυτοκινητοβιομηχανίας