Το ελληνικό ναυτιλιακό οικοσύστημα και η Τεχνολογική Πλατφόρμα Θαλάσσιων Μεταφορών συνεργάζονται για την ενίσχυση της Ευρωπαϊκής Έρευνας, Ανάπτυξης και Καινοτομίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πραγματοποιήθηκε μια εξαιρετικά σημαντική κλειστή συνάντηση εργασίας, στην οποία συμμετείχε ο γενικός γραμματέας Νησιωτικής Πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας, Μανώλης Κουτουλάκης και το Διοικητικό Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας Τεχνολογίας για τις Θαλάσσιες Μεταφορές. Ο φορέας και οι άνθρωποι που το απαρτίζουν είναι οι επίσημοι σύμβουλοι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον καθορισμό των προτεραιοτήτων για χρηματοδότηση από ευρωπαικούς πόρους για έρευνα και καινοτομία.

1

Στο πλαίσιο της συνάντησης ο Μανώλης Κουτουλάκης είχε την ευκαιρία να μοιραστεί τις σκέψεις του, αλλά κυρίως να συζητήσει τον Οδικό Χάρτη της Ελληνικής Κυβέρνησης και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για τη διακυβέρνηση του πράσινου μετασχηματισμού της Ναυτιλίας και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο πως συνδέουμε τη νησιωτικότητα και την απανθρακοποίηση της ακτοπλοΐας σε ένα πλαίσιο win-win για το περιβάλλον, την οικονομία και την κοινωνία.

Ειδικότερα, ο Μανώλης Κουτουλάκης, ευχαρίστησε την Καθηγήτρια Μαρία Μποιλε για τη δυνατότητα που έδωσε στο ελληνικό οικοσύστημα της γαλάζιας οικονομίας και θαλάσσιων Μεταφορών να συναντηθεί με το Συμβούλιο Διοίκησης του σημαντικού αυτού φορέα και από κοινού να σχεδιάσουμε την προώθηση της κοινής ατζέντας στις Βρυξέλλες.

Μετά τη σύσκεψη ο Μανώλης Κουτουλάκης, δήλωσε:

“Η Ελληνική ναυτιλία συνεχίζει να αποτελεί μια από τις σημαντικότερες ηγέτιδες δυνάμεις σε επίπεδο πλοιοκτησίας, πλοιοδιαχείρισης και χωρητικότητας. Πέραν αυτού, η εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές στην Ελλάδα, παίζουν ένα κρίσιμο ρόλο στην τροφοδοσία, το εμπόριο και την εδαφική συνοχή της νησιωτικής μας χώρας. Ιδίως η ναυτιλία μικρών αποστάσεων, αλλά και η επιβατηγός ναυτιλία, εισέρχονται σε μια νέα εποχή και η ανάγκη για ανανέωση του στόλου τους σε συνδυασμό με τη βελτίωση του ανθρακικού τους αποτυπώματος είναι παράγοντες που καθοδηγούν τις αποφάσεις της κυβέρνησης. Επιπρόσθετα, η γαλάζια οικονομία είναι θεμελιώδες στοιχείο για την αντιμετώπιση θεμάτων της νησιωτικοτητας και προώθηση της ανάπτυξης του εκτεταμένου νησιωτικού συστήματος της χώρας.

Υπό το ανωτέρω πρίσμα, χρειαζόμαστε απαντήσεις για τη δημιουργία ενός ρεαλιστικού μηχανισμού που θα υποστηρίξει τη ναυτιλιακή βιομηχανία να επενδύσει στις νέες πράσινες τεχνολογίες. Σε αυτό το διάλογο που ανοίγει τώρα μεταξύ του ελληνικού ναυτιλιακού οικοσυστήματος και του Waterborne Technology Platform, εκτιμούμε ότι θα ενδυναμώσει και θα επιταχύνει την ορατότητα των θαλάσσιων Μεταφορων ως μια εξίσου σημαντική προτεραιότητα στα θέματα έρευνας σε επίπεδο ΕΕ, αλλά ταυτόχρονα θα φέρει την έρευνα, τους ακαδημαϊκούς και τη βιομηχανία στον ίδιο δρόμο αποφάσεων και ρεαλιστικών αποτελεσμάτων”.

Η ελληνική κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ήδη επενδύει σε έργα επιδεικτικού χαρακτήρα (proof-of-concept projects), αξιοποιώντας χρηματοδότηση από ταμεία της Πολιτικής Συνοχής και του Ταμείου Ανάκαμψης για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιώντας την ελληνική νησιωτικότητα ως πραγματικό περιβάλλον δοκιμών ρεαλιστικών λύσεων με πρακτικό αποτέλεσμα τόσο για την ακτοπλοΐα, όσο και τους νησιώτες μας.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν από ελληνικής πλευράς:

– ο Αντιπροεδρος του Ναυτικού Επιμελητηριου Ελλάδος και Πρόεδρος της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά, κ. Αλεξανδράτος
– ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Κορκίδης
– η Προεδρος της HEMEXPO Ελένη Πολυχρονοπούλου
– ο Πρόεδρος του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας και μέλος του ΔΣ της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ) κος Λιάπης
– ο Ειδικός Εμπειρογνώμονας και επιστημονικός συνεργάτης του ΕΒΕΠ Δρ. Σωτήρης Θεοφάνης
– η Πρόεδρος WISTA HELLAS & WISTA Global και Β’ αντιπρόεδρος της ΕΕΝΜΑ κα Πετράκη.

Διαβάστε επίσης:

Πάρης Κασιδόκωστας-Λάτσης: Η Latsco ενισχύει τον στόλο της με νέα LPG carriers

Κωστής Φραγκούλης (Propeller Club): Τα ελληνόκτητα πλοία έχουν σώσει 7.000 ανθρώπους που κινδύνευαν στη θάλασσα