Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η μεταβίβαση του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά στον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου θα γίνει μέχρι τις 8 Μαρτίου, ενώ σήμερα, το πιθανότερο, θα γίνει συνάντηση των εκπροσώπων του Σωματείου Εργαζομένων με τους επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού προκειμένου να συμφωνηθούν και να οριστικοποιηθούν τα εκκρεμή ζητήματα που υπάρχουν.

Εν τω μεταξύ, ψηφίστηκε από τη Βουλή η τροπολογία με τις δύο διατάξεις που αφορούν τους εργαζόμενους στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά.

1

Η πρώτη αφορά τα προνόμια των εργαζομένων. Με βάση τους νόμους που ισχύουν για την ειδική διαχείριση, από τα οφειλόμενα στους εργαζόμενους, πληρώνονται κατά πρώτον η διαφορά του 35% που προέκυψε κατά το στάδιο της ειδικής διαχείρισης, οι αποζημιώσεις αυτών που απολύονται από τον ειδικό διαχειριστή και οι αποζημιώσεις αυτών που αποχώρησαν από 12 Οκτωβρίου 2015 και μετά. Αυτές οι πληρωμές έγιναν ήδη.

Στη συνέχεια μετά από αναγγελία και επαλήθευση, συντάσσεται ο πίνακας διανομής, με βάση τα προνόμια που έχει ο κάθε πιστωτής. Οι εργαζόμενοι μέχρι σήμερα είχαν προνόμιο για τις αποζημιώσεις τους, και για τις διαφορές του 35% από τον Μάρτιο του 2016 μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2018 , που η εταιρεία τέθηκε υπό ειδική διαχείριση. Στην ίδια όμως σειρά προνομίων κατατάσσεται και το Δημόσιο με τον ΕΦΚΑ, οπότε τα διαθέσιμα χρήματα θα μοιράζονταν αναλογικά ανάμεσα στους εργαζόμενους, το Δημόσιο και τον ΕΦΚΑ.

Με την πρώτη διάταξη που ψηφίστηκε, στο προνόμιο μπαίνουν και οι απαιτήσεις των εργαζομένων από τον Μάιο του 2014 που άρχισε το πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ παράλληλα τα προνόμια του Δημοσίου και του ΕΦΚΑ υποβαθμίζονται κατά μία σειρά (άρθρο 4 της τροπολογίας 1615/237). Έτσι οι εργαζόμενοι θα πληρωθούμε προνομιακά, πριν από κάθε άλλο πιστωτή, τις απαιτήσεις μας για τις αποζημιώσεις (2012 έως 2015) που ακόμη δεν έχουν πληρωθεί με την πρώτη καταβολή που έγινε, και για τις διαφορές του 35% από τον Μάιο του 2014 μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2018.

Με τη δεύτερη διάταξη υλοποιούνται όλα τα σχετικά με το πρόγραμμα γέφυρα του Πολεμικού Ναυτικού. Σύμφωνα με την τροπολογία αυτή, το Πολεμικό Ναυτικό συνεχίζει τις εργασίες συντήρησης και υποστήριξης των Υποβρυχίων στις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων μέχρι 30 Ιουνίου 2023 (άρθρο 5 της τροπολογίας 1615/237) . Οι εργαζόμενοι θα υπογράψουν με το ΠΝ μηνιαίες ή διμηνιαίες συμβάσεις εργασίας, με αποδοχές που θα συμφωνηθούν εντός των ημερών. Οι ατομικές συμβάσεις που θα υπογραφούν με το Πολεμικό Ναυτικό, θα έχουν αναδρομική ισχύ από 1ης Φεβρουαρίου.

Επίσης η εξόφληση του μηνός Ιανουαρίου 2023 , της άδειας και επιδόματος αδείας 2023, θα γίνει μετά την δημοσιοποίηση του ΦΕΚ σύμφωνα με τους αρμόδιους του Πολεμικού Ναυτικού.

Παράλληλα η εκκαθάριση όλων των οφειλομένων για το 2023 από την ειδική διαχείριση θα γίνει εντός 3 έως 5 ημερών μετά την εκκαθάριση από το Πολεμικό Ναυτικό σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε από τον Ειδικό Διαχειριστή.

Το σωματείο των εργαζομένων, έχει ήδη ζητήσει συνάντηση με τους αρμόδιους του Πολεμικού Ναυτικού προκειμένου να συζητήσουν τον τρόπο προσδιορισμού των αποδοχών, τη διαδικασία υπογραφής των ατομικών συμβάσεων και κάθε άλλο ζήτημα που θα προκύψει μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία των προσλήψεων.

Με ανακοίνωση τους το Σωματείο “Η Τρίαινα”, που την υπογράφουν, ο πρόεδρος Ε. Μπαλογιάννης και ο γραμματέας. Σ. Παπαδής, αναφέρουν τα εξής:

“Έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας. Αμέσως μετά την πρόσληψή μας από το Πολεμικό Ναυτικό , που θα ολοκληρωθεί πολύ σύντομα, συνεχίζουμε τις διαπραγματεύσεις με το Υπουργείο Εργασίας προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματα μας, όπως αυτά ήδη τα γνωρίζετε από προηγούμενες ανακοινώσεις μας, και τα επαναλαμβάνουμε:

– παροχή της δυνατότητας στους εργαζόμενους για μεταφορά τους στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, λόγω της τεχνογνωσίας τους στην κατασκευή, συντήρηση και επισκευή πολεμικών σκαφών.

– ένταξη εργαζομένων που είναι κοντά στη συνταξιοδότηση σε προγράμματα με καταβολή αποδοχών και ασφαλιστικών εισφορών μέχρι τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων για την πλήρη συνταξιοδότησή τους.

– προγράμματα αναπλήρωσης απωλειών από την μη ένταξή τους στο πλαίσιο που περιγράφεται στο πρακτικό διαβούλευσης των εργαζομένων στις βάρδιες την περίοδο της εκ περιτροπής εργασίας και των εργαζομένων του τροχαίου υλικού που είναι εκτός του ίδιου πλαισίου.

– προγράμματα συμπλήρωσης της διαφοράς των ποσών που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι σε σχέση με το συνολικό ποσό του ICC.

Παράλληλα θα επιδιώξουμε άμεσα συνάντηση με τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου προκειμένου σε πρώτη φάση να τον πείσουμε για την αναγκαιότητα πρόσληψης όλων των εργαζομένων και σε δεύτερη φάση για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Στόχος μας είναι, μέχρι 30 Ιουνίου που θα τελειώσει το πρόγραμμα του ΠΝ, να έχουμε όλοι προσληφθεί από τον κ. Προκοπίου. Με ενότητα και με αγώνα , ελπίζουμε ότι θα τα καταφέρουμε”.

Διαβάστε επίσης

Νέες ρυθμίσεις για ΛΑΡΚΟ και ναυπηγεία Σκαραμαγκά