Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, μέσω θαλάσσης μεταφέρθηκαν τα περισσότερα εμπορεύματα που διακινήθηκαν εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2023, φτάνοντας το 67,4% του συνόλου βάσει της ποσότητας σε βάρος και της απόστασης ανά χιλιόμετρο (τονοχιλιόμετρα),

Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές αντιστοιχούσαν στο 25,3% του συνόλου των εμπορευμάτων, ενώ οι σιδηροδρομικές μεταφορές αντιστοιχούσαν στο 5,5%. Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές αντιστοιχούσαν στο 1,6% των εμπορευματικών μεταφορών και το μερίδιο των αεροπορικών μεταφορών ήταν 0,2%.

1

Σε σύγκριση με το 2013, οι οδικές μεταφορές ήταν ο μόνος τρόπος μεταφοράς που κατέγραψε αύξηση, κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες (πμ). To μερίδιο των θαλάσσιων μεταφορών μειώθηκε κατά 2,0 ποσοστιαίες μονάδες, των εσωτερικών πλωτών μεταφορών κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες και των σιδηροδρομικών μεταφορών κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες.

Για 15 από τις 22 χώρες της ΕΕ με ακτογραμμή, οι θαλάσσιες μεταφορές ήταν ο κύριος τρόπος μεταφοράς εμπορευμάτων και σε 10 χώρες αντιστοιχούσε σε περισσότερο από το 70% των εμπορευματικών μεταφορών. Περισσότερο από το 95% των εμπορευματικών μεταφορών πραγματοποιήθηκε μέσω θαλάσσης στην Πορτογαλία (98,2%), την Κύπρο (96,5%) και την Ελλάδα (96,4%).

Εν τω μεταξύ, πάνω από το 70% του συνόλου των εμπορευμάτων μεταφέρθηκε οδικώς στο Λουξεμβούργο (84,5%), την Τσεχία (77,7%) και την Ουγγαρία (70,7%).

Υψηλά μερίδια σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών καταγράφηκαν στη Λιθουανία (31,7%), τη Σλοβακία (30,1%), την Αυστρία (29,1%) και τη Σλοβενία (27,1%).

Η Ρουμανία κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο των εμπορευμάτων που μεταφέρονται κατά μήκος των εσωτερικών πλωτών οδών της (18,9%), ακολουθούμενη από τις Κάτω Χώρες (11,7%) και τη Βουλγαρία (8,7%).

Οι αεροπορικές μεταφορές αποτελούσαν τουλάχιστον το 1% του συνόλου των εμπορευματικών μεταφορών μόνο σε 7 χώρες, με τη Ρουμανία (1,6%), το Λουξεμβούργο (1,5%), την Ουγγαρία και τη Λιθουανία (1,3% έκαστη) να καταγράφουν τα υψηλότερα μερίδια.

Διαβάστε επίσης:

Η στρατηγική διάσταση του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού και το αναφαίρετο δικαίωμα επέκτασης της αιγιαλίτιδας ζώνης

ΕΚΤ: Έτοιμη για έβδομη μείωση επιτοκίων στη σκιά των δασμών του Τραμπ

Χαρδαλιάς: Κατασχέθηκαν 4,2 τόνοι ακατάλληλα προϊόντα ενόψει Πάσχα – Συνολικά πρόστιμα 157.000 ευρώ