Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, αντέδρασε και με δηλώσεις του καυτηρίασε την επίθεση που δέχθηκε το πλοίο «Σούνιον» ναυτιλιακής εταιρείας του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη, στην Ερυθρά Θάλασσα από τους Χούθι.

Ωστόσο, δεν είπε λέξη για το γεγονός ότι στο πλοίο ελληνική σημαία δεν επέβαινε ούτε ένας Έλληνας ναυτικός.

Αλλά να υπενθυμίσουμε ότι στις 22 Μαΐου του 2022, όταν καταλήφθηκε πλοίο του ίδιου εφοπλιστή Delta Poseidon από τους Ιρανούς, διαπιστώθηκε ότι ήταν ναυτολογημένος μόνο ένας δόκιμος πλοίαρχος και προφανώς η πρόσληψη του οφειλόταν σε μεσολάβηση γνωστών στελεχών της εταιρείας.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, εκτός από τις καταγγελίες θα πρέπει να εξηγήσει βάσει ποιας νομοθεσίας επιτρέπεται η συστηματική άρνηση πρόσληψης Ελλήνων ναυτικών σε πλοία με ελληνική σημαία και αν υπάρχουν διατάξεις – παραθυράκια, αν προτίθεται να τις τροποποιήσει για να διασφαλίσει τις θέσεις των Ελλήνων ναυτικών.

Ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Εμμανουήλ Τσικαλάκης, σχολίασε ότι «η ΠΝΟ έχει αντιδράσει για τις ρυθμίσεις που ξεκίνησαν μέσα στην πανδημία και εξακολουθούν να ισχύουν».

Στο μεταξύ, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, με ανακοίνωση της επισημαίνει τα ακόλουθα: «Διώχνουν και τους τελευταίους Έλληνες αξιωματικούς Ε.Ν από τα ποντοπόρα πλοία! Το πλοίο που χτυπήθηκε από τους Χούθι δεν είχε κανέναν Έλληνα

Το ελληνικό κράτος και οι κυβερνήσεις που διαδοχικά πέρασαν μετά την μεταπολίτευση από την διακυβέρνηση της χώρας ασπάστηκαν το δόγμα των εφοπλιστών περί ανταγωνιστικότητας. Στο πλαίσιο αυτό διαμόρφωσαν διαχρονικά ένα θεσμικό πλαίσιο σύμφωνα με τα θέλω του εφοπλιστικού κατεστημένου.

Αυτό περιλαμβάνει συμβολική φορολογία, κουτσούρεμα των οργανικών συνθέσεων, απεριόριστη χρησιμοποίηση χαμηλόμισθων αλλοδαπών πληρωμάτων, χαμηλές ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ, υπονόμευση της ΣΣΕ στην κατηγορία των ποντοπόρων πλοίων και καθώς φαίνεται και αποδεικνύεται και την de facto κατάργηση του όρου που περιλαμβάνεται στις εγκριτικές πράξεις νηολόγησης των πλοίων άνω των 4.500 κοχ για τον υποχρεωτικό αριθμό Ελλήνων, ο οποίος ανάλογα με τη χωρητικότητα (τονάζ) είναι μεταξύ 4 έως 6. Μέσα στο νέο αυτό προκλητικό νομοθετικό πλαίσιο δεν είναι πλέον υποχρεωτικό ο Α΄ Πλοίαρχος να είναι Έλληνας!!

Όμως ένα νέο στοιχείο που ήρθε επίσημα στο φως της δημοσιότητας, με αφορμή την επίθεση που δέχτηκε το ελληνικής σημαίας δεξαμενόπλοιο "MT SOUNION" Της εταιρείας DELTA TANKERS του γνωστού εφοπλιστή Δ. Διαμαντίδη, το οποίο χτυπήθηκε στο μηχανοστάσιο προχθές, είναι ότι ανάμεσα στα 25 μέλη του πληρώματος δεν υπήρξε κανένας Έλληνας!

Εδώ να υπενθυμίσουμε ότι στο πλοίο "DELTA POSEIDON", του ίδιου Έλληνα μεγαλοεφοπλιστή, που είχε καταληφθεί από τους Ιρανούς στις 25 Μάη του 2022, διαπιστώθηκε ότι υπήρχε μόνο ένας Έλληνας (Δόκιμος Πλοίαρχος)!

Επίσης να συμπληρώσουμε ότι, κατά την διάρκεια της δίχρονης υγειονομικής κρίσης και των προβλημάτων στην σκάντζα των πληρωμάτων, σε δεκάδες ελληνικά πλοία, ανεστάλη η εφαρμογή των εγκριτικών πράξεων (όρος 8, άρθρο 13 του ν.δ 2687/1953) με αποτέλεσμα την είσοδο πολλών χαμηλόμισθων αλλοδαπών αξιωματικών.

Για να ολοκληρώσουμε το παζλ για την ποντοπόρο ναυτιλία, σημειώνουμε ότι σήμερα τα πλοία με ελληνική σημαία είναι μόνο 429 με 457. Η πορεία πλέον είναι προδιαγεγραμμένη, αφού μόνο το 11% του ελληνόκτητου στόλου έχει ελληνική σημαία.

Τα στοιχεία μας είναι αναμφισβήτητα, οι διαπιστώσεις μας δεν μπορούν να τεθούν υπό αμφιβολία, ούτε και οι προοπτικές που διαγράφονται μπροστά μας, ότι η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία έχει απολέσει προ πολλού κάθε ουσιαστικό δεσμό με την χώρα, την κοινωνία και αυτή την οικονομία!».

Διαβάστε επίσης:

ΟΜΥΛΕ: Ατύχημα στο Λιμάνι του Πειραιά – Σοβαρός τραυματισμός ενός εργαζομένου

Λιμάνι Πειραιά: Ανέβηκε στην 4η θέση στην Ευρώπη στη διακίνηση κοντέινερ

Ασπίδες: Καρέ καρέ η στιγμή που εξουδετερώνεται μη επανδρωμένο σκάφος που απειλούσε το τάνκερ Sounion (φωτογραφίες)