Η έντονη δραστηριοποίηση των Ελλήνων εφοπλιστών στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων συνεχίζονται και κατά τον τελευταίο μήνα του 2017. Από τις πρόσφατες κινήσεις που έχουν γίνει γνωστές οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες συνολικής αξίας άνω του 1 δισ. δολ.

Σύμφωνα με τους αναλυτές η αύξηση στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων καθιστούν σε αρκετές περιπτώσεις πιο συμφέρουσα την αγορά ενός νεότευκτου. Παράλληλα, οι παραδόσεις των νέων παραγγελιών τοποθετούνται χρονικά, κατά κύριο λόγο, στις χρήσεις 2019 και 2020, οπότε και υπάρχουν προσδοκίες ότι η ναυτιλιακή αγορά θα ανακάμψει.

Eastern Mediterranean Maritime

Μαρτίνος
Θανάσης Μαρτίνος, εφοπλιστής Eastern Mediterranean Maritime

Ειδικότερα, στην παραγγελία τριών νεότευκτων MR tankers προχώρησε η ναυτιλιακή εταιρεία Eastern Mediterranean Maritime (EastMed) συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου. Όπως επιβεβαίωσε και η East Med, η συμφωνία που υπεγράφη με τις νοτιοκορεάτικες γιάρδες Hyundai Mipo Dockyard (HMD) αφορά τη κατασκευή τριών MR δεξαμενόπλοιων (χωρητικότητας 50.000-dwt), με την προβλεπόμενη ημερομηνία παράδοσής τους να ορίζεται εντός του 2019.

Σύμφωνα με τον κ. Μαρτίνο, τα νεότευκτα πλοία θα κατασκευαστούν με βάση τους νέους κανονισμούς του IMO (International Maritime Organization) και συγκεκριμένα του Tier II που αφορούν τις εκπομπές του NOx (διοξείδιο του αζώτου). Το κάθε δεξαμενόπλοιο θα κοστίσει στην EastMed 35 εκατομμύρια δολάρια, με το συνολικό κόστος να φτάνει τα 105 εκατομμύρια δολάρια.

Kyklades Maritime

Πρόσφατο δημοσίευμα του αναφέρει ότι η Kyklades Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου, θα προχωρήσει στην παραγγελία τεσσάρων νεότευκτων VLCCs από τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.

H ναυτιλιακή εταιρία έχει ως στόχο την παραγγελία δύο VLCCs (χωρητικότητας 319.000-dwt) και την εξασφάλιση options για την ενδεχόμενη κατασκευή ακόμη δύο.

Όσον αφορά την τιμή των tankers, έκαστο κοστολογείται στα 81,5 εκατομμύρια δολάρια, με την εταιρεία να θέλει εξασφαλίσει την άμεση χρονοναύλωση τους. Ως πιθανή ημερομηνία παράδοσης εμφανίζεται το τέλος του 2019.

Cosmoship Management

Νίκος Σάββας
O εφοπλιστής Νίκος Σάββας, Cosmoship Management

Στην παραγγελία τεσσάρων νεότευκτων feeder containerships προχώρησε η ναυτιλιακή εταιρεία Cosmoship Management της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Νίκος Σάββας. Όπως αναφέρουν ναυλομεσίτες από την Ελλάδα, η παραγγελία αφορά τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (χωρητικότητας 1.500-teu το καθένα) από τα κινέζικα ναυπηγεία Guangzhou Wenchong Shipyard.

Maran Tankers
Αγγελικούσης
Ο εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης (αριστερά) με την κόρη του Μαρία (δεξιά)

Mε τις παραγγελίες δύο νέων πλοίων συνολικής αξίας 395 εκατ. δολ. κλείνει το 2017 για τον εφοπλιστή Γ. Αγγελικούση. Γνωστός για την προτίμηση του στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία DSME, ο μεγαλύτερος Έλληνας πλοιοκτήτης υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή ενός  πλοίου LNG και μίας πλωτής τερματικής μονάδας αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU).

To πλοίο μεταφοράς LNG θα είναι χωρητικότητας 173.400 cbm, ενώ και τα δύο νεότευκτα θα παραδοθούν στην ναυτιλιακή Maran Gas το Μάϊο του 2020. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο κ. Αγγελικούσης στήριξε σημαντικά τα ναυπηγεία DSME με νέες παραγγελίες, ακόμη και την περίοδο που αυτά αντιμετώπιζαν σημαντικές οικονομικές δυσκολίες.

Olympic Shipping and Management

Γιώργος Καραγεωργίου ναυτιλία
Γιώργος Καραγεωργίου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Olympic Shipping and Management

Tην κατασκευή ενός ακόμη VLCC tanker εξασφάλισε η ναυτιλιακή  Olympic Shipping and Management, του Ιδρύματος Ωνάση. Συγκεκριμένα, η εταιρία της οποίας ηγείται, ο κ. Γιώργος Καραγεωργίου, έκανε χρήση μιας option που είχε με τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries και εξασφάλισε την κατασκευή του ενός ακόμη δεξαμενόπλοιου.

Η κίνηση του κ. Καραγεωργίου έρχεται, όπως είχε γράψει το mononews.gr, επτά μήνες μετά τη μεγάλη επένδυση της εξαγοράς των δύο τελευταίων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου VLCC που «έχτιζε» η Metrostar Management στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (ΗΗΙ), για το ποσό των 162 εκατ. δολαρίων -δηλαδή το καθένα στοίχισε 81 εκατ. δολάρια.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αδ. Πολέμης: Η New Shipping καβαλάει το κύμα στις διαλύσεις τάνκερ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αθ. Φειδάκης: Η αύξηση στα ναύλα συρρίκνωσε τις ζημιές της Globus Maritime

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τα μεγάλα σχέδια της Αγγελικής Φράγκου για τη Navios Containers