ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Η κατακόρυφη αύξηση των ναύλων στην αγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έχει δημιουργήσει υπεραξίες τόσο στην second hand market όσο και στις αγοραπωλησίες συμβολαίων ναυπήγησης, με αποτέλεσμα να πωλούνται πλοία με κέρδη ακόμα και 200%.
Τελευταίο παράδειγμα η Tsakos Shipping and Trading, η private εταιρεία του ομίλου Τσάκου η οποία σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους από το εξωτερικό πούλησε το feeder containership Sphene χωρητικότητας 3.398 teu και ναυπήγησης 2007 έναντι του ποσού 39 εκατ. δολαρίων. Με κέρδος 26 εκατ. δολαρίων από την αγορά κτήσης του πλοίου, μόλις τον περασμένο Φεβρουάριο έναντι 13 εκατ. δολαρίων. Ο γνωστός κύκλος στη ναυτιλιακή αγορά είναι στο απόγειό του για τα containerships, και σύμφωνα με τους αναλυτές αυτό θα διαρκέσει τουλάχιστον άλλο ένα έτος.
Δεν είναι η πρώτη πώληση του ομίλου, αφού τον περασμένο Μάρτιο πούλησε το μεταφορικής ικανότητας 2.826 teu «Irenes Reliance» ναυπήγησης 2005 έναντι 16 εκατ. δολαρίων.
Σημειώνεται επίσης ότι τον περασμένο Νοέμβριο ο όμιλος αγόρασε και το χωρητικότητας 3.398 teu «Irenes Ray», ναυπήγησης 2006 για 8.7 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με την VesselsValue το πλοίο σήμερα αξίζει 37 εκατ. δολάρια.
Πέρα από τις αγοραπωλησίες στην second hand ο όμιλος έχει προχωρήσει και σε νέες παραγγελίες containerships. Ειδικότερα συμφώνησε με τα ναυπηγεία της Hyundai Mipo της Νοτίου Κορέας για τη ναυπήγησης δύο containerships χωρητικότητας 2.800 teu το καθένα έναντι 37,2 εκατ. δολαρίων ανά πλοίο, με προγραμματισμένη παράδοση μέσα στο 2023.
Το asset play
Η περίοδος αυτή είναι ιδανική για πωλήσεις containerships που έχουν αγοραστεί σε πολύ χαμηλότερες τιμές, και οι έλληνες εφοπλιστές θεωρούνται «αυθεντίες». Στα μέσα Μαίου έγινε γνωστό ότι η MSC αγόρασε δύο containerships από την International Maritime Enterprises, συμφερόντων οικογένειας Εμπειρίκου έναντι περίπου 200 εκατ. δολαρίων.
Τα δύο πλοία Skyros και Symi I τα οποία έχουν ναυπηγηθεί το 2014, σε μια περίοδο που η αγορά ήταν χαμηλά και που τα ναυπηγεία προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να προσελκύσουν νέα συμβόλαια για ναυπηγήσεις, μπορούν να μεταφέρουν 9.000 κιβώτια το καθένα.
Υψηλά κέρδη κατέγραψε και η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη η οποία πούλησε δύο containerships του στόλου της, έναντι 195 εκατ. δολαρίων.
Πρόκειται για τα πλοία ‘CMA CGM Magdalena’ 115.639 τόνων dw Eco-Flex, ναυπήγησης 2016 στα Daewoo-Mangalia Heavy Industries. και το M/V ‘Adonis’ χωρητικότητας 115.145 τόνων dw Eco-Flex, ναυπήγησης 2015 στα Daewoo-Mangalia Heavy Industries.
Από την συναλλαγή η Capital κατέγραψε κέρδος ύψους 51 εκατ. δολαρίων, με βάση την αξία τους το πρώτο τρίμηνο του 2021, ενώ αν υπολογιστούν και τα έσοδά από την διαχείρισή τους, τα κέρδη για τον Έλληνα εφοπλιστή έφτασαν τα 97 εκατ. δολάρια.
Αναφορικά με την International Maritime Enterprises, έχει καταγραφεί ότι στις αρχές της χρονιάς πούλησε ακόμα ένα containership, το 18 ετών Naxos που μπορεί να μεταφέρει 5.500 containers έναντι 25,5 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας κέρδος 14,5 εκατ. δολαρίων αφού το είχε αγοράσει ένα χρόνο πριν έναντι 11 εκατ. δολαρίων.
Διαβάστε επίσης
Επενδύσεις που μυρίζουν… αλάτι από τον Όμιλο Τσάκου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα