Κέρδη που υπερβαίνουν τα 1,4 δισ. δολάρια εκτιμάται ότι αποκόμισαν οι Έλληνες εφοπλιστές από τις πωλήσεις πλοίων κατά το προηγούμενο έτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν διαρρεύσει από ναυλομεσιτικούς οίκους μεγάλοι κερδισμένοι είναι η Ευγενία Ανδριανόπουλου που ηγείται της ναυτιλιακής εταιρείας Cape Shipping, ο Γιάννης Κούστας της Danaos και ο Νίκος Τσάκος της Tsakos Shipping.

Συνολικά οι Έλληνες εφοπλιστές, από την επεξεργασία του πίνακα πωλήσεων που έχει αναρτήσει η Allied Shipping Research, έχουν πουλήσει κατά το προηγούμενο έτος, συνολικά 233 πλοία και εισέπραξαν 3,862,6 δισ. δολάρια.

Αναλυτικότερα, οι Έλληνες πούλησαν 107 φορτηγά πλοία και εισέπραξαν 1,2 δισ. δολάρια, 88 δεξαμενόπλοια και πήραν 1,6 δισ. δολάρια, 29 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πήραν 410,5 εκατ. δολάρια και 5 πλοία LNG- LPG και εισέπραξαν 455,7 εκατ. δολάρια.

Ταυτόχρονα οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 375 πλοία, που η συνολική αξία τους ήταν 7.575,9 εκατ. δολάρια. Από τα πλοία αυτά, τα 230 ήταν φορτηγά, 101 ήταν δεξαμενόπλοια, τα 6 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 3 πλοία LNG-LPG.

Εξάλλου, από την αρχή του τρέχοντος έτους μέχρι και τις 26 Ιανουαρίου οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 14 πλοία και δαπάνησαν 227,7 εκατ. δολάρια, ενώ πώλησαν μόνο 7 πλοία και εισέπραξαν 274 εκατ. δολάρια.

Η Ευγενία – Τζένη Ανδριανοπούλου, σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους ήταν η μεγάλη κερδισμένη το 2021, δεδομένου ότι από την πώληση του πλοίου μεταφοράς κοντέινερ Cape Chronos, εισέπραξε το αστρονομικό ποσό των 135 εκατ. δολαρίων, ενώ το είχε αγοράσει μόνο 58 εκατ. δολάρια. Δηλαδή, το κέρδος από αυτή την πώληση του πλοίου που έχει ναυπηγηθεί το 2015 και έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 6.865 teu, ανήλθε στα 77 εκατ δολάρια.

Άλλος, κερδισμένος εφοπλιστής από τις πωλήσεις των πλοίων του, είναι ο Γιάννης Κούστας, της Danaos Shipping. Η εταιρεία συμφώνησε να πωλήσει δύο πλοία, συνολικής χωρητικότητας 6.422 teu, ηλικίας 20 ετών στην συνολική τιμή των 130 εκατομμυρίων δολαρίων και αναμένεται να παραδοθούν στον αγοραστή τους τον Νοέμβριο του 2022.

Η εταιρεία απέκτησε αυτά τα δύο πλοία ως μέρος της ενοποίησης της Gemini Shipholdings Corporation την 1η Ιουλίου 2021, με βάση την εύλογη αξία των 73 εκατομμυρίων δολαρίων, και αναμένει να σημειώσει σημαντικά κέρδη όταν ολοκληρωθεί η πώληση. Με άλλα λόγια τα κέρδη θα φθάσουν τα 57 εκατ. δολάρια!

Επίσης, η Tsakos Shipping and Trading, του Νίκου Τσάκου μόνο από την πώληση “Irenes Respect”, ναυπήγησης 2006 και συνολικής χωρητικότητας 2.824 teu πωλήθηκε στην τιμή των 43 εκατ. δολαρίων, ενώ η οικογενειακή εταιρεία το αγόρασε περίπου στα 10 εκατ. δολάρια.

Μέσα στους κερδισμένους φέρεται ότι είναι ο Γιώργος Γιουρούκος που πώλησε το πλοίο “Nasia”, που ναυπηγήθηκε το 2005, συνολικής χωρητικότητας 2.824 teu, πουλήθηκε έναντι 36 εκατ. δολαρίων, ενώ αγορ άσθηκε γύρω στα 10 εκατ. δολάρια.

Μεγάλο αριθμό πλοίων πώλησαν και οι Ευάγγελος Πιστιόλης που φέρεται ότι πώλησε εννέα πλοία και εισέπραξε 670 εκατ. δολάρια, ο Γιάννης Αλαφούζος που πήρε 300 εκατ. δολάρια, ο Ευάγγελος Μαρινάκης, που εισέπραξε συνολικά 860 εκατ. δολάρια, χωρίς να γίνουν γνωστές οι υπεραξίες που κατέγραψαν.

Διαβάστε επίσης

Γιάννης Κούστας: Νέες συμφωνίες ναύλωσης και πωλήσεις πλοίων ενισχύουν σημαντικά τη ρευστότητα της Danaos

Τζένη Ανδριανοπούλου: Ποια είναι η πλοιοκτήτρια που πουλά ένα containership σε τιμή ρεκόρ άνω των 130 εκατ. δολαρίων

Νίκος Τσάκος (ΤΕΝ): Εξασφάλισε έσοδα 100 εκατ. δολαρίων από τη ναύλωση νεότευκτου LNG carrier