Στη λίστα με τις ελληνικές εταιρείες που επιλέγουν «ιαπωνικά» για τη ναυπήγηση bulk carriers προστέθηκε η ναυτιλιακή εταιρεία Minerva Marine της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Ανδρέας Μαρτίνος.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η ναυτιλιακή εμφανίζεται ως αυτή που έχει παραγγείλει την κατασκευή δύο kamsarmaxes (χωρητικότητας 85.000-dwt) από τις ιαπωνικές γιάρδες Sasebo Heavy Industries. Τα bulkers φέρουν Hull Nos S856 και S857.

Η παράδοση των πλοίων αναμένεται να γίνει τον Ιούλιο και τον Αύγουστο του 2019.

Τη ναυτιλιακή την ίδρυσε στην Αθήνα ο κ. Μαρτίνος το έτος 1996 και από τότε παραμένει ιδιωτική και ανεξάρτητη, καθώς ο εφοπλιστής δεν επεξεργάζεται καθόλου το ενδεχόμενο εισαγωγής της σε κάποιο Χρηματιστήριο. Αρχικά, η εταιρεία ξεκίνησε με στόλο έξι πλοίων και στην πορεία εξειδικεύτηκε στα δεξαμενόπλοια τύπου aframax, τα οποία – 30 κομμάτια στο σύνολό τους – αποτελούν την πλειοψηφία του στόλου της.

Ωστόσο, η Minerva Marine διαθέτει έναν αρκετά διευρυμένο στόλο που αποτελείται από δεξαμενόπλοια τύπου suezmax και VLCC καθώς και από χημικά tankers και πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου τύπου MR, ενώ διαθέτει παρουσία και στις μεταφορές ξηρού φορτίου με 5 φορτηγά πλοία τύπου capesize.

Παρήγγειλε kamsarmax η Z&G Halcoussis

Παράλληλα με τις κινήσεις του κ. Μαρτίνου, άλλη μία ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία παραδέχθηκε πως συμφώνησε με τα ίδια ναυπηγεία (Sasebo) για το «χτίσιμο» ενός bulk carrier (χωρητικότητας 85.000-dwt).

Η Z&G Halcoussis προχώρησε στην παραγγελία του φορτηγού πλοίου τον Οκτώβριο του 2017 και σύμφωνα με πληροφορίες από την ιστοσελίδα της εταιρείας, το bulker φέρει Hull No S2858, δεν διαθέτει γερανούς, και θα πληρεί τους κανονισμούς Tier II του IMO. Ως ημερομηνία παράδοσης έχει ορισθεί το 2019.

Ο ρόλος της Pleiades Shipping Agency

Άλλη μία υποψήφια ναυτιλιακή εταιρεία για τα kamsarmaxes είναι η Pleiades Shipping Agency.

Σύμφωνα με την Clarksons η εταιρεία εμφανίζεται ως η ιδιοκτήτρια των δύο υπό κατασκευή, στα ιαπωνικά  ναυπηγεία, bulkers. Μάλιστα η Clarksons αναφέρει πως η παραγγελία έγινε τον Μάιο του 2017 και η παράδοση θα πραγματοποιηθεί το 2019.

Πάντως η Pleiades Shipping Agency, δεν έχει προβεί σε κάποια ανακοίνωση σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως οι αναφορές της Clarksons δεν ισχύουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Σε selective default η ελληνική ναυτιλιακή Eletson από τη Standard & Poor’s

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Η… πονεμένη ιστορία ενός ελληνόκτητου πλοίου που βγαίνει σε e-πλειστηριασμό

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ισμήνη Παναγιωτίδη: Super αγορά από την πολυμήχανη επικεφαλής της Pavimar