ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Μάριος Ηλιόπουλος είναι ο κορυφαίος Έλληνας εφοπλιστής της ακτοπλοΐας, δεδομένου ότι η εταιρεία του, η Seajets, διαθέτει 17 επιβατηγά πλοία, τα περισσότερα από τα οποία είναι ταχύπλοα και συνδέει 33 νησιά του Αιγαίου και την Κρήτη, ενώ η μεταφορική ικανότητα των πλοίων του ανέρχεται σε 3.500 αυτοκίνητα και 20.000 επιβάτες.
Επίσης, η SeaJets βραβεύτηκε ως «Επιβατηγός Εταιρεία της Χρονιάς» από τη Lloyd’s, σε ειδική εκδήλωση για το έτος 2018.
Η πορεία της Seajets στη ναυτιλία ξεκινά το 1989, την οποία συνίδρυσε ο Μάριος Ηλιόπουλος μαζί με τον πατέρα του Παναγιώτη Ηλιόπουλο, που πρόσφατα έφυγε από τη ζωή.
Σε αυτά τα 34 χρόνια αδιάκοπης λειτουργίας της, η εταιρεία επεκτείνει συνεχώς τον στόλο της, που σήμερα αποτελείται από έναν υπερσύγχρονο στόλο αποκλειστικά πλοίων υψηλής ταχύτητας, καλύπτει πάνω από 250 συνδέσεις λιμανιών από τον Πειραιά, τη Ραφήνα και την Κρήτη για τα νησιά των Κυκλάδων.
Η φιλοσοφία της εταιρείας Seajets συμπυκνώνεται στο σλόγκαν: “O ταχύτερος δρόμος προς το Αιγαίο είναι αναμφισβήτητα η Seajets”.
Η είδηση ότι η Δέσποινα Ηλιοπούλου, κόρη του Μάριου Ηλιόπουλου, εξασφάλισε το 5,48% στη MIG είναι αλήθεια ότι αιφνιδίασε την Ακτή Μιαούλη και προκάλεσε ποικίλα ερωτήματα όσον αφορά τις προθέσεις του.
Είναι αλήθεια ότι το όνομα Δέσποινα Ηλιοπούλου, είναι ένα φορτισμένο όνομα για την οικογένεια, δεδομένου ότι έχει το όνομα της αγαπημένης του μητέρας που πέθανε τον Ιανουάριο του 2021.
Αλλά, ας δούμε την επίσημη ανακοίνωση για τη συμμετοχή της Δέσποινας Ηλιοπούλου στη MIG.
Η επίσημη ανακοίνωση της MIG προς το Χρηματιστήριο Αθηνών έχει ως εξής:
“Στο 5,48% ανήλθε το ποσοστό δικαιωμάτων ψήφου που κατέχει η κυρία Δέσποινα Ηλιοπούλου, μέσω της Ration Holding LTD, στη Marfin Investment Group μετά την απόκτηση μετοχών στις 31.01.2023.
Ειδικότερα, το σύνολο των δικαιωμάτων ψήφου που κατέχει η κυρία Ηλιοπούλου μετά από την κρίσιμη μεταβολή ανέρχονται σε 51.525.000 δικαιώματα ψήφου που ενσωματώνονται σε μετοχές άμεσα κατεχόμενες (επί συνολικού αριθμού 939.510.748 δικαιωμάτων ψήφου της Εκδότριας).
Η κυρία Δέσποινα Ηλιοπούλου ελέγχει την εταιρεία “Ratio Holding Ltd” και μέσω αυτής την εταιρεία “Warrior Shipping Ltd”. Τα δικαιώματα ψήφου της ανωτέρου μετόχου θα ασκούνται σε Γενικές Συνελεύσεις των Μετόχων της Εκδότριας μέσω του πληρεξουσίου κ. Αλέξανδρου Κοντογεωργίου, ο οποίος θα παύσει να κατέχει τα δικαιώματα αυτά την 30ή.3.2023”.
Ποιες είναι οι προθέσεις;
Ο Μάριος Ηλιόπουλος δεν αποκάλυψε τις προθέσεις του σχετικά με τον ρόλο του στην MIG, η οποία έχει προβεί σε συμφωνία για την πώληση στην Τράπεζα της Πειραιώς των μετοχών που κατέχει στον όμιλο Attica Group.
Δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πώλησης, ωστόσο αυτές οι εξελίξεις δεν επηρεάζουν την τύχη της Attica Group και την απορρόφηση της ΑΝΕΚ. Εκτός, και αν υπάρχει σχέδιο είτε για αξιοποίηση ως νέο “όχημα” της MIG ή για ανταλλαγές μετοχών στα νέα σχήματα της ακτοπλοΐας.
Πάντως, τις επόμενες ημέρες ίσως ο Μάριος Ηλιόπουλος ξεκαθαρίσει για το σχέδιο που έχει στο μυαλό του.
Ποιος είναι ο Μάριος Ηλιόπουλος
Ο Μάριος Ηλιόπουλος είναι ο μεγαλύτερος Έλληνας ακτοπλόος εφοπλιστής. Είναι συνιδρυτής και υπεύθυνος στρατηγικού σχεδιασμού και ανάπτυξης στην εταιρία SeaJets, η οποία από το 1989 διαχειρίζεται το μεγαλύτερο στόλο ταχυπλόων παγκοσμίως.
Δραστηριοποιείται επίσης και στα ποντοπόρα πλοία, όπως και ο αδερφός του, Αντώνης Ηλιόπουλος με διαφορετικές ναυτιλιακές εταιρείες.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος έχει αναπτύξει σημαντικό φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο:
Στην καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι η SeaJets με το πλοίο του Tera Jet και τους ναυτικούς του, έσπευσε στην θαλάσσια περιοχή και προσέφερε βοήθεια σε πάνω από 700 ανθρώπους, διασώζοντας και μεταφέροντάς τους σε μεγαλύτερα πλοία.
Διοργανώθηκε εκδήλωση στο Tera Jet το οποίο φιλοξένησε 500 παιδιά πυρόπληκτων οικογενειών.
Προσέφερε το 10% του εισιτηρίου από και προς το λιμάνι της Ραφήνας με το Tera Jet από τις 26 Ιουλίου μέχρι το τέλος της σεζόν του 2018 για την ανοικοδόμηση των σπιτιών στο «Μάτι».
Από το 2016 προσφέρει δωρεάν μεταφορά ασθενών που δηλώνουν μόνιμη κατοικία στις Κυκλάδες, μαζί και τους συνοδούς τους, σε νοσοκομεία της Αττικής με ασθενοφόρο αυτοκίνητο.
Στη Σαντορίνη συνέβαλε στην αποκομιδή σκουπιδιών στους δρόμους του νησιού, καλύπτοντας 55χλμ. δρόμου από τις 31 Αυγούστου 2018.
Προσέφερε δωρεάν προσομοιωτή γέφυρας πλοίου τύπου Transas Navigational Simulator Classroom NTRO 5000 στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στον Ασπρόπυργο.
Το ERC 2018 είχε ελληνικό χρώμα με χορηγό τη SeaJets, το λογότυπο της οποίας κοσμούσε το αγωνιστικό αυτοκίνητο του πρωταθλητή Ευρώπης 2018 Alexey Lukyanuk.
Είναι χορηγός στις ομάδες των Κυκλάδων, Πανναξιακός, Φοίνικας Σύρου, της Κύμης στο Μπάσκετ καθώς και σε τοπικές δραστηριότητες όπως το Mykonos Run, Folegandros Sunset trail, Serifos Sunset race και Cyclades Regatta
Ο Μάριος Ηλιόπουλος είναι δεινός ραλίστας και συμμετέχει συχνά σε αγώνες, αλλά και είναι από τους σημαντικούς χορηγούς αγώνων αυτοκινήτων.
Έχει διακριθεί στους αγώνες:
- Πρωταθλητής circuit 1995, 1996.
- Πρωταθλητής Αναβάσεων Group N 1995, 1997.
- Πρωταθλητής Αναβάσεων Group A 2008.
- Πρωταθλητής Αναβάσεων Group E 2009 + 2015.
- Πρωταθλητής Αναβάσεων Formula Saloon 2016-17-18-19-20-21
Η τιμητική διάκριση για την βοήθεια που έδωσε στο Μάτι
Ο Μάριος Ηλιόπουλος βραβεύτηκε σε ειδική εκδήλωση που έγινε τον Ιούλιο του 2019 στη Ραφήνα για την προσφορά του και της εταιρείας του SEAJETS στους πληγέντες της καταστροφικής πυρκαγιάς στο Μάτι της 23 Ιουλίου 2018, στο πλαίσιο εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση ενός έτους από την ημέρα της εθνικής τραγωδίας.
Στην ιδιαίτερα φορτισμένη συναισθηματικά εκδήλωση, ο Ευάγγελος Μπουρνούς, Δήμαρχος τότε του Δήμου Ραφήνας-Πικερμίου, απένειμε τιμητικό βραβείο στον Μάριο Ηλιόπουλο «για την συνολική προσφορά του στους πληγέντες συνανθρώπους μας, από την καταστροφική πυρκαγιά της 23ης Ιουλίου 2018».
Κατά τη διάρκεια της τιμητικής βραδιάς, μεταξύ άλλων ο Μάριος Ηλιόπουλος, επισήμανε:
«Ένα χρόνο μετά τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι που στοίχισε τη ζωή σε 102 συντοπίτες μας και κατέστρεψε χιλιάδες σπίτια, είμαστε εδώ για να στηρίξουμε όσους το έχουν ανάγκη. Για όλους εμάς, η άμεση αντίδραση και συμβολή στην αντιμετώπιση των συνεπειών της απρόσμενης καταστροφής της 23ης Ιουλίου είναι ένα ενστικτώδες και άμεσο καθήκον.
Τιμούσα και τιμώ όλους αυτούς που στήριξαν εκείνη τη βραδιά τον συνάνθρωπο μας με ηρωική αλληλεγγύη, όπως οι ναυτικοί μας αλλά και οι ψαράδες που συμμετείχαν με αίσθημα αυτοθυσίας και αλτρουισμού στην διάσωση της 23ης Ιουλίου, αλλά και αυτούς που στηρίζουν σήμερα και θα στηρίξουν στο μέλλον με την ψυχή τους τη νέα μέρα του Ματιού και της ευρύτερης περιοχής που επλήγη, αλλά και της νέας μέρας που όλοι οι Έλληνες προσμένουμε για την Ελλάδα μας. Η κοινωνική ευαισθησία πρέπει να αποτελεί πρότυπο για όλους μας, στο όραμα για την ένδοξη πατρίδα μας…»
Οι αγορές κρουαζιεροπλοίων
Μία από τις επικερδείς του επιχειρηματικές κινήσεις ήταν οι αγορές και οι πωλήσεις κρουαζιερόπλοιων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πώληση του κρουαζιερόπλοιου, Aegean Myth, πρώην Holland America. Ο Μάριος Ηλιόπουλος το πούλησε σε νεοϊδρυθείσα Γαλλική εταιρεία..
Οι αγορές των κρουαζιερόπλοιων, ήταν μια επιχειρηματική κίνηση του Μάριου Ηλιόπουλου, που είχε την φιλοδοξία να δημιουργήσει μια μεγάλη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων, αλλά στη συνέχεια ο στόλος που αγοράστηκε παροπλίστηκε λόγω της πανδημίας και όλοι προεξοφλούσαν ότι τα πλοία θα πήγαιναν για σκραπ, τελικά φαίνεται ότι εξελίσσεται σε κερδοφόρο και ευφυές εγχείρημα.
Το κρουαζιερόπλοιο Aegean Myth, χωρητικότητας 55.600 gt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 1993 πωλήθηκε σε μια Γαλλική νεοσύστατη ναυτιλιακή εταιρεία σε τιμή που υποδηλώνει ότι οι αξίες για παλαιότερα, μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια βρίσκονται τελικά σε μια απότομη ανοδική τροχιά μετά την εμφάνιση του Covid-19 και οδήγησε τη βιομηχανία κρουαζιέρας σε απότομη και εκτεταμένη κρίση το 2020.
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές της ναυτιλίας, το κρουαζιερόπλοιο πωλήθηκε στην CFC-Compagnie Francaise De Croisieres με έδρα τη Μασσαλία στην τιμή των 30 εκατομμυρίων δολαρίων, με την Masters Shipping με έδρα τον Πειραιά να ενεργεί ως μεσίτης.
Υπενθυμίζεται ότι ο Μάριος Ηλιόπουλος όταν αγόρασε το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο είχε αναφερθεί ότι πλήρωσε 10 εκατομμύρια δολάρια, σε τιμή λίγο πιο πάνω από τα 8,5 εκατομμύρια δολάρια που πουλιόταν ως σκραπ, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.
Ο Μάριος Ηλιόπουλος απέκτησε δύο από τα ηλικιωμένα κρουαζιερόπλοια της CMV σε δημοπρασία και τα μεταπώλησε αμέσως για ανακύκλωση με κέρδος.
Πέντε ακόμη σύγχρονα κρουαζιερόπλοια αποκτήθηκαν σε τιμές ευκαιρίας από την Carnival Corp και την Royal Caribbean Group. Αυτά τα πλοία, που κρίνεται ότι είναι πιο πιθανό να βρουν εμπορικό αγοραστή, ελλιμενίζονται στο Αίγιο και στον Πειραιά υπό τη φροντίδα της Optimum Shipmanagement με έδρα τον Πειραιά.
Ο ιδρυτής της εταιρείας, Παναγιώτης Ηλιόπουλος
Ο πατέρας του Μάριου, Παναγιώτης Ηλιόπουλος, ήταν γιος του Αντώνη Ηλιόπουλου.
Γεννήθηκε το 1932 στο Λογγά Μεσσηνίας και ασχολήθηκε με τη ναυτιλία για πρώτη φορά το 1958 επενδύοντας στα φορτηγά πλοία.
Το 1998 αποφάσισε να ασχοληθεί με την επιβατηγό ναυτιλία και δημιούργησε τις “Πειραϊκές Γραμμές” και αργότερα την Κοινοπραξία “Ilios Lines” η οποία δρομολόγησε τρία υδροπτέρυγα στο Αιγαίο, εξασφαλίζοντας προηγουμένως ένα δάνειο από την Εθνική Τράπεζα του Βερολίνου.
Το 2004 δημιούργησε την Dolphin Sea Lines, που μετεξελίχθηκε σε εταιρεία δρομολόγησης ταχυπλόων επιβατηγών και οχηματαγωγών πλοίων, ενώ μετονομάστηκε σε SeaJet.
Ο Παναγιώτης (Τάκης) Ηλιόπουλος ασχολήθηκε από νεαρά ηλικία μαζί με τον αδερφό του με τις επιχειρήσεις και την εμπορία χρυσού και αναδείχθηκε σε κορυφαίο παράγοντα του χώρου με τις περίφημες χρυσές αλυσίδες που κατασκεύαζαν.
Η γυναίκα του Δέσποινα Ηλιοπούλου πέθανε τον Ιανουάριο του 2021. Πνίγηκε την ώρα που έτρωγε.
Είχε αποκτήσει τρία αγόρια: Τον Γιάννη, που πέθανε το 2017, τον Αντώνη και τον Μάριο, που διευθύνει από την αρχή της ίδρυσής της τη ναυτιλιακή εταιρεία SeaJet.
H SeaJet διαθέτει δεκαεπτά επιβατηγά πλοία και προσεγγίζει 33 νησιά στο Αιγαίο και στην Κρήτη.
Ο Αντώνης Ηλιόπουλος ακολούθησε διαφορετική ναυτιλιακή δραστηριότητα από την υπόλοιπη οικογένεια και ασχολήθηκε με την ποντοπόρο ναυτιλία και διαθέτει τρία ξενοδοχεία στη Σαντορίνη: Το «Vedema», το «Mystique» και το «Istoria».
Να επισημάνουμε ότι το φορτηγό του πλοίο “Iron Antonis” είχε βυθιστεί στις 3 Σεπτεμβρίου του 1994 στον νότιο Ατλαντικό, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο 3 Έλληνες και 21 αλλοδαποί ναυτικοί, μέλη του πληρώματος. Στο Εφετείο που έγινε το 2001, ο Αντώνης, αθωώθηκε, όπως και ο πατέρας του Παναγιώτης.
Ο εφοπλιστής Παναγιώτης Ηλιόπουλος, πριν από κάποια χρόνια είχε κάνει έκκληση ενότητας στους πολιτικούς για το καλό της χώρας.
«Πιστέψτε με εάν η Πολιτεία και όλα τα κόμματα και όλα τα Πανεπιστήμια δεν συναινέσουν μεταξύ τους για να συμφωνήσουν για κάποια απλά πράγματα, τότε όσα χρόνια και να περάσουν θα είμαστε καταραμένοι. Ας καθίσουν όλοι και ας βρουν την άκρη.
Δεν έχει σημασία ποιος είναι αρχηγός. Η ζωή είναι ένας κύκλος άλλωστε. Σήμερα είναι ο ένας, αύριο είναι ο άλλος. Να κοιτάξουν το μέλλον και όχι τα ο παρελθόν. Ό,τι έγινε, έγινε.
Αν χυθεί το γάλα δεν μαζεύεται με τίποτα.
Μαζευτείτε λοιπόν και αλλάξτε την πολιτική για αυτή τη χώρα που το αξίζει, για αυτόν τον λαό που το αξίζει. Κάντε το.
Μόνο έτσι θα δώσετε την ώθηση στα νέα παιδιά, τον τρόπο σκέψης και τη δύναμη για να προχωρήσουν. Αξίζουμε ως λαός. Φτιάξτε αυτή τη χώρα», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης
MIG: Στενή συγγενής του Μάριου Ηλιόπουλου απέκτησε το 5,48% της εταιρείας
Πλακιωτάκης: Οι στόχοι μας με τον νέο Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τραμπ: Η σύζυγος συμβούλου του μέλος της επιτροπής DOGE του πολυδισεκατομμυριούχου Μασκ
- Εμπορικά καταστήματα: Πώς θα λειτουργήσουν σήμερα και αύριο παραμονή Χριστουγέννων
- Ευρωζώνη: Οι οικονομολόγοι μειώνουν τις προσδοκίες για την ανάπτυξη το 2025
- Επίθεση Μαγδεμβούργου: Εν αναμονή διαδήλωσης της άκρας δεξιάς και αντιδιαδηλώσεων για τα θύματα