ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Μαρία Αγγελικούση, είναι πέμπτης γενιάς καραβοκύρισσα. Κόρη του Γιάννη Αγγελικούση, που για δύο δεκαετίες διατηρούσε τον τίτλο του μεγαλύτερου Έλληνα εφοπλιστή, μέχρι τον θάνατο του.
Εγγονή του Αντώνη Αγγελικούση, που στην Κατοχή συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Κράϊπε στην Κρήτη και θεωρείται ο ιδρυτής της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης. Φέρει το όνομα της γιαγιάς της Μαρίας Παπαλιού, της ιστορικής ναυτικής οικογένειας.
Σπούδασε γιατρός, συμμετείχε σε αποστολές στη Ζούγκλα της Αφρικής, αλλά τώρα διευθύνει την μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία, από το Μέγαρο της εταιρείας που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο τετράγωνο στην Καλλιθέα με πρόσοψη στη λεωφόρο Συγγρού.
Μπορεί να μεταβαίνει τα καλοκαίρια και τα Σαββατοκύριακα στο πολυτελέστατο θέρετρο της στη Μύκονο, να απολαμβάνει, αλλά και να εμπνέεται απο το γαλάζιο του Αιγαίου και σχεδόν όλα τα πλοία της, που δεν είναι λίγα, υπερβαίνουν τα 154, ταξιδεύουν με ελληνική σημαία και απασχολεί εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς.
Ο στόλος της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης έχει ακόμα μια πρωτιά: Σχεδόν όλα τα πλοία ταξιδεύουν με ελληνική σημαία και μεγάλο αριθμό Ελλήνων εφοπλιστών. Αρκεί να αναφέρουμε ότι από τα 40 πλοία LNG, τα 37 είναι με ελληνική σημαία και 3 με σημαία Marshall Islands.
Επίσης, από το 8 πλοία υπό ναυπήγηση LNG, τα 6 είναι γραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο και 2 στο νηολόγιο Marshall Islands.
Όσον αφορά στη χωρητικότητα των πλοίων, ο στόλος είναι ο μεγαλύτερος από αυτούς που διαθέτουν οι Έλληνες εφοπλιστές με 24.822.873 dwt.
Τα 140 πλοία που απαρτίζουν τον στόλο της Μαρίας Αγγελικούση στις δύο βασικές εταιρείες Maran Gas και Maran Tankers είναι 52 δεξαμενόπλοια, 51 Bulk Carriers και 37 πλοία LNG.
Επίσης, η Μαρία Αγγελικούση έχει υπογράψει συμβόλαια με Ναυπηγεία για την ναυπήγηση άλλων 8 πλοίων LNG και 5 πλοίων τάνκερ.
Η μόνιμη της κατοικία μπορεί να είναι στο Κολωνάκι, αλλά μέσω του Ιδρύματος «Αντώνης και Ιωάννης Αγγελικούσης» συντηρεί άπορες οικογένειες, χρηματοδοτεί και εξοπλίζει νοσηλευτικές μονάδες, συλλόγους ΑμεΑ και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
Η Μαρία είναι παντρεμένη με πρίγκιπα, τον Lawrence Frankopan, από την έκπτωτη βασιλική οικογένεια της Σερβίας, Καραγεώργεβιτς, δεινό παίκτη του τέννις, ο οποίος είναι στο πλευρό της από την πρώτη στιγμή που κράτησε το “τιμόνι” του ναυτιλιακού κολοσσού της Angelicoussis Shipping Group.
Η ποιότητα του χαρακτήρα της Μαρίας Αγγελικούση
Η Μαρία Αγγελικούση, το 2017 τιμήθηκε με το βραβείο «Lloyd’s List-Greek Shipping Awards» ως εκπρόσωπος της καλύτερης εταιρείας δεξαμενοπλοίων της χρονιάς, της Maran Tanker. Διαθέτει υψηλή μόρφωση, παιδεία, αλλά και έχει ένα δυνατό χαρακτήρα που διαφαίνεται σε όλες τις αποφάσεις της.
Η αποστροφή της Μαρίας Αγγελικούση για την άντληση κεφαλαίων από τις κεφαλαιαγορές είναι εμφανής. Συμπυκνώνεται στην άποψη της, ότι «εφόσον δεν υπάρχει ανάγκη να αντλήσουμε ρευστότητα, η κοινή μας άποψη είναι ότι το να παραμείνουμε ιδιωτική εταιρεία είναι το καλύτερο για μας».
Η Μαρία, αιτιολογώντας την απόφαση της να αναλάβει την διαχείριση της ναυτιλιακής επιχείρησης, είπε με νόημα ότι «η συναναστροφή μου ως γιατρού με πολύ κόσμο και η ικανότητα που αποκτάς να διαβάζεις τους ανθρώπους είναι και αυτό κλειδί για την ενασχόλησή μου με τη ναυτιλία».
Μιλώντας για τον πατέρα της υπογράμμισε τον θαυμασμό της: «Μου έμαθε να σκέφτομαι έξω από τα συνήθη πλαίσια, να είμαι ευφάνταστη και με δίδαξε ότι για κάθε πρόβλημα υπάρχει πάντοτε λύση».
Αλλά και ο Γιάννης Αγγελικούσης, την εμπιστεύτηκε και της έδωσε την πρωτοκαθεδρία, όσο ζούσε. Μάλιστα τόνιζε σε κάθε στιγμή: «σήμερα, είμαι υπερήφανος ότι τα πηγαίνουμε καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη εποχή.νΤρέχουμε την εταιρεία από κοινού, λαμβάνουμε μαζί τις αποφάσεις και, είτε το πιστεύετε είτε όχι, δεν έχουμε διαφωνίες. Είμαι πεπεισμένος ότι οι μακροχρόνιες αποφάσεις θα την επηρεάσουν περισσότερο από ότι εμένα»…
Οι αλλαγές στη δομή του Ομίλου
Όσο ζούσε ο Γιάννης Αγγελικούσης, άρχισε τις δομικές αλλαγές στην εταιρεία. Απομάκρυνε αρχικά δύο έμπειρα και έμπιστα στελέχη του πατέρα της. Τον Γιάννη Πλατσιδάκη και τον Σταύρο Χατζηγρηγόρη, αλλά και άλλων χαμηλόβαθμων διευθυντών. Με άλλα λόγια ο σχεδιασμός της νέας επιτελικής ομάδας διαμορφωνόταν όσο ζούσε ο Γιάννης Αγγελικούσης.
Αργότερα, έγινε η πρόσληψη της έμπειρης Anita Odedra, ως εκτελεστική αντιπρόεδρος εμπορικών επιχειρήσεων της Maran Gas Maritime.
Πρόσφατα, όρισε αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο του ομίλου, τον Νορβηγό Sveinung J. S. Støhle, ο οποίος διαθέτει μεγάλη εμπειρία σε ένα εξειδικευμένο τομέα της ναυτιλίας και ήταν διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία HOEGH LNG Holdings η οποία διαχειρίζεται στόλο από επτά FSRU, πλωτές δεξαμενές αποθήκευσης LNG. Η πρόσληψη του Νορβηγού, θα βοηθήσει στην εξάπλωση της εταιρείας στα πλοία LNG.
Ωστόσο, απομακρύνθηκε ο αντιπρόεδρος-Executive Vice President της Maran Gas, Ρίτσαρντ Γκίλμορ, ο οποίος ήταν ο άνθρωπος που ξεκίνησε τον στόλο των LNG.
Αυτές οι διοικητικές αλλαγές, δίνουν την αίσθηση του απόλυτου ελέγχου της ναυτιλιακής επιχείρησης, αλλά ταυτόχρονα σηματοδοτούν και μια νέα πορεία που στοχεύει στο μέλλον.
Τώρα, αυτή η πορεία έχει να κάνει με την εισαγωγή του ομίλου στο Χρηματιστήριο, στην επιτάχυνση του προσανατολισμού της προς την “πράσινη ναυτιλία”, στην ακόμα γιγάντωση του ομίλου; Κανείς δεν μπορεί να προεξοφλήσει τις κινήσεις της Μαρίας Αγγελικούση.
Ωστόσο, όλοι εύχονται και ελπίζουν, ότι θα παραμείνει πιστή στην ελληνική σημαία και στα ελληνικά πληρώματα, επιλογές τόσο του πατέρα της, όσο και του παππού της.
Η οικία στο Κολωνάκι
Στο οικοδομικό τετράγωνο που αρχίζει από την πλατεία Δεξαμενής και συνεχίζει στην Στρατιωτικού Συνδέσμου, Πινδάρου και Φωκυλίδου, βρίσκεται η πολυτελέστατη οικία της Μαρίας Αγγελικούση. Λέγεται ότι το αγόρασε ο πατέρας της έναντι 5 εκατομμυρίων ευρώ. Το σπίτι ανήκε στον Θοδωρή – Ντορή Μαργέλλο, ο οποίος είχε δημιουργήσει το εστιατόριο “48” που θεωρείται ότι ήταν από τα πια πρωτοπόρα κοσμικά μαγαζιά της Αθήνας. Η οικία διαθέτει πισίνα, τέσσερις ορόφους και περικλείεται από δέντρα. Στο Κολωνάκι, στην καρδιά της Αθήνας, η Μαρία βρίσκεται στο κέντρο των εξελίξεων.
Το εξοχικό στη Μύκονο
Η Μύκονος είναι ο αγαπημένος προορισμός της Μαρίας Αγγελικούση. Κάθε φορά που επισκεπτόταν το νησί των ανέμων, νοίκιαζε το επιβλητικό σπίτι του Ζαννή Φραντζέσκου, που βρίσκεται στο λόφο Φανάρι. Η δελεαστική προσφορά που έκανε στον ιδιοκτήτη της πολυτελούς εξοχικής κατοικίας ήταν τέτοια που δέχθηκε να της το πουλήσει. Έκτοτε, η Μαρία Αγγελικούση βρίσκεται συχνά στο χώρο αυτό που την ηρεμεί μακριά από τις σκοτούρες που έχουν τα βαπόρια.
Το Φανάρι, βρίσκεται στο βορειοδυτικό τμήμα της Μυκόνου. Είναι επίσης γνωστός ως Φάρος Αρμενιστής, από τον ομώνυμο φάρο της Μυκόνου. Το σπίτι απέχει 8 χιλιόμετρα από την πόλη της Μυκόνου.
Ο Αντώνης Αγγελικούσης
Ο Αντώνης Αγγελικούσης, θεωρείται Χιώτης εφοπλιστής, δεδομένου ότι γεννήθηκε στα Καρδάμυλα της Χίου. Ο παππούς του, που ήταν ιδιοκτήτης ενός ιστιοφόρου και εμπορευόταν ανάμεσα στα λιμάνια της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, ήταν ο πρώτος από την οικογένεια που τη συνέδεσε με τη θάλασσα.
Λέγεται ότι πέθανε, όμως, απογοητευμένος αφού ο γιος του Ιωάννης, ο πατέρας του Αντώνη, δεν μπόρεσε να διατηρήσει την οικογενειακή επιχείρηση.
Όταν αποφοίτησε από το Λύκειο, ο Αντώνης Αγγελικούσης ήθελε να συνεχίσει της σπουδές του στο Πανεπιστήμιο, όμως η οικογένεια του δεν είχε την οικονομική δυνατότητα να τον στηρίξει σε σπουδές, και έτσι ακολούθησε τη ναυτιλία.
Ο Αντώνης Αγγελικούσης, δεν σταδιοδρόμησε ως καπετάνιος, αλλά ως ασυρματιστής στα πλοία. Είχε την ίδια ιδιότητα με τον ποιητή Νίκο Καββαδία.
Όταν ξεκίνησε ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, ο Αγγελικούσης ταξίδευε με το πλοίο ενός Καρδαμυλίτη πλοιοκτήτη, αλλά το πλοίο τορπιλίστηκε κοντά στην Κέρκυρα, το 1939. Συνέχισε να ταξιδεύει με άλλα πλοία για τα επόμενα δύο χρόνια μεταφέροντας υλικό σε Βρετανικές βάσεις μέχρι το 1942, όταν τορπιλίστηκε ξανά έξω από τη Χάιφα. Σύμφωνα με μαρτυρίες, το πλοίο βυθίστηκε σχεδόν αμέσως και οι επιζώντες που βούτηξαν από το πλοίο είχαν να αντιμετωπίσουν μια θάλασσα που φλεγόταν από τα καύσιμα. Ο τότε 24χρονος ασυρματιστής ήταν ανάμεσα στους 17 επιζώντες αλλά το ένα τρίτο του πληρώματος χάθηκε.
Δύο φορές στη ζωή του ναυάγησε, αλλά ήταν τυχερό να επιζήσει. Τον περισυνέλεξαν οι μυστικές υπηρεσίες και τον έστειλαν στην Αλεξάνδρεια και τον εκπαίδευσαν ως αλεξιπτωτιστή – ασυρματιστή. Σκοπός ήτανε να πέσει μαζί με άλλους στην Κρήτη, η οποία το 1942 βρισκόταν στην κατοχή των Γερμανών. Τελικά η αποστολή αυτή ακυρώθηκε και η ομάδα στάλθηκε στην Κρήτη με υποβρύχιο.
Ο Αγγελικούσης πέρασε δύο χρόνια στην Κρήτη και συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού στρατιωτικού διοικητή του νησιού, Στρατηγού Χάινριχ Κράιπε. Παρασημοφορήθηκε δύο φορές από την Ελληνική κυβέρνηση για τη γενναιότητα του και δύο φορές από τη Βρετανική κυβέρνηση για τις υπηρεσίες του. Οι μυστικές υπηρεσίες επιθυμούσαν να συνεχίσει να εργάζεται για αυτούς και μετά τον πόλεμο, αλλά ο Αγγελικούσης αρνήθηκε.
Το 1946 παντρεύτηκε τη Μαρία Παπαλιού, επίσης από τα Καρδάμυλα. Ο αδελφός της Νικόλας ήταν ένας μικρός πλοιοκτήτης, που είχε την έδρα του στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και χρειαζόταν τις υπηρεσίες ενός ναυτικού πράκτορα στην Ελλάδα. Ο Αγγελικούσης ένωσε τις δυνάμεις του, το 1947, με το φίλο του Δημήτρη Ευθυμίου, ιδιοκτήτη ενός μικρού ναυτικού πρακτορείου στον Πειραιά.
Η Μαρία, μια φιλόδοξη γυναίκα, ενθάρρυνε τον σύζυγο της να γίνει και αυτός πλοιοκτήτης, όπως πολλοί Καρδαμυλίτες της εποχής.
Το 1953 ο Αγγελικούσης απέκτησε το πρώτο του πλοίο, το ατμόπλοιο ‘Αστυπάλαια’, μαζί με δύο φίλους, τον Δημήτρη Ευθυμίου και τον Π. Καλούδη. Σύντομα προστέθηκε το ‘Πάρνων’, 1.500 τόνων. Το τριφύλλι στο φουγάρο τους συμβόλιζε τους τρεις φίλους. Το ίδιο τριφύλλι είναι το έμβλημα του Ιδρύματος “Αντώνη και Ιωάννη Αγγελικούση”
Στα μέσα της 10ετίας του ’50 είχε δημιουργηθεί ένας μικρός στόλος, αλλά οι προοπτικές για τα πλοία αυτά ήταν πολύ καλύτερες στην Νοτιοανατολική Ασία. Έτσι ο Αγγελικούσης μετέβη στην Σιγκαπούρη για να βρίσκεται πιο κοντά στα καράβια του και στους ναυλωτές. Κατά την περίοδο 1956-1960 πέρασε τον περισσότερο χρόνο του στην Σιγκαπούρη. Στην 10ετία του ’60 ο Αγγελικούσης είχε εγκατασταθεί στο Λονδίνο, το οποίο ουσιαστικά ήταν η πρωτεύουσα της ελληνόκτητης ναυτιλίας εκείνης της εποχής. Εκεί, ήταν εξέχων μέλος ενός κύκλου Ελλήνων εφοπλιστών οι οποίοι θα δημιουργούσαν πολλούς συνεταιρισμούς προμηθειών καθώς επίσης τον όμιλο Pegasus Ocean Services.
Το 1968 ο Αγγελικούσης και ο παλιός συνεταίρος του ο Δημήτρης Ευθυμίου άφησαν την Pegasus και ίδρυσαν μαζί την ναυτιλιακή εταιρεία Agelef. Η κοινοπραξία διήρκεσε περίπου τρία χρόνια πριν γίνει ξεκάθαρο πως οι δύο εφοπλιστές είχαν πολύ διαφορετική οπτική και έτσι χωρίστηκαν, με την πλειονότητα των πλοίων να κρατούνται από τον Αγγελικούση, ο οποίος ίδρυσε την Anangel Shipping Enterprises. Επίσης διατήρησε την εταιρία Agelef η οποία συνέχισε να είναι ο βραχίονας του Λονδίνου σε θέματα ναυλώσεων, μεσιτείας και ασφαλειών για τον όμιλο που ίδρυσε.
Το πρώτο νεότευκτο παραγγέλθηκε το 1965. Ήταν το ‘Άφοβος’, Panamax 65.000 τόννων, το οποίο παραδόθηκε το 1968 από τα ναυπηγεία Ishikawajima-Harima Heavy Industries (IHI). Μετά το 1965, ο Αγγελικούσης μπήκε δυναμικά στην αγορά των νεότευκτων. Ναυπήγησε 11 Freedom (αντικαταστάτες των Liberty), συμπεριλαμβανομένου ενός για τον αδελφό του. Αυτά ήταν χωρητικότητας 14,000 τόννων. Το 1971, ξεκίνησε τη μοναχική του πορεία, χώρισε τα πλοία με τον αδελφό του και του έμειναν οκτώ πλοία. Το 1969, άρχισε να παραγγέλνει στα ίδια ναυπηγεία Fortunes 22.000 τόνων, συνολικά 14 πλοία. Μετέπειτα, Freedoms Mark II, 17.000 τόνων και Friendships Mark II, 23.000 τόννων. Τέλος, τρία Futures, 37.000 τόννων. Συνολικά ο Αγγελικούσης είχε παραγγείλει σε διάστημα 17 χρόνων 42 πλοία, όλα σχέδια του George Campbell.
Η σχέση αυτή όμως χάλασε για ένα ζήτημα προμηθειών που λαμβάνονταν από άλλον Έλληνα εφοπλιστή για πλοία που παραγγέλνονταν από πελάτες του Campbell. Μέχρι τότε ο Αγγελικούσης ήταν ο μεγαλύτερος υποστηρικτής του Campbell και της IHI. Κατέληξε στα δικαστήρια με την IHI και δικαιώθηκε από την τελική απόφαση του δικαστηρίου το 1989, λίγο μετά το θάνατο του.
Ο Αντώνης Αγγελικούσης ήταν οραματιστής. Επέμεινε σε ένα σύγχρονο στόλο πλοίων. Κρατούσε κατάλληλα ελεγμένους λογαριασμούς για ιδιώτες μετόχους και τραπεζίτες. Ήδη το 1972, επέλεξε για μια οργανωμένη εταιρική δομή, την ενσωμάτωση της Angelicoussis Shipping Group Limited στις Βερμούδες ως μητρική εταιρία για όλες τις πλοιοκτήτριες θυγατρικές. Ήταν ένα προπαρασκευαστικό βήμα προς μια προοριζόμενη εισαγωγή στο χρηματιστήριο της εταιρείας η οποία θα τον καθιστούσε τον δεύτερο Έλληνα εφοπλιστή που έκανε ένα τέτοιο βήμα. Έφτασε ως το σημείο της προετοιμασίας του ενημερωτικού δελτίου για την έκδοση των μετοχών, αλλά το σχέδιο τέθηκε σε αναμονή λόγω της επικείμενης ύφεσης.
Το 1973 ο γιός του Ιωάννης προσχώρησε στην εταιρεία και το 1987, το όραμα πραγματοποιήθηκε με την είσοδο της Anangel-American Shipholdings στο χρηματιστήριο του Λουξεμβούργου με συνεταίρο την Τράπεζα American Express.
Τον Ιούνιο του 1989, η Anangel-American συγκέντρωσε 107 εκατομμύρια δολάρια σε μια δευτερογενή δημόσια προσφορά και εισήχθη στο Αμερικανικό χρηματιστήριο του Nasdaq. Δυστυχώς, εκείνον τον ίδιο μήνα απεβίωσε ο Αντώνης Αγγελικούσης.
Ο Αντώνης Αγγελικούσης, που μπήκε στο “Πάνθεον της Ελληνικής Ναυτιλίας” έχει “αναγνωρισθεί ως ένας εκ των ηγετικών εφοπλιστών της γενιάς του, και ως ένας σθεναρός υποστηρικτής της Ελληνικής σημαίας και της ποιότητας, της ασφάλειας και της εκπαίδευσης για τους ναυτικούς” και “Ήταν ευρέως γνωστός στην ναυτιλιακή βιομηχανία για την ακεραιότητα του στην δουλειά και για το πρότυπο λειτουργίας της, ήταν επίσης ισχυρή προσωπικότητα που διεκδικούσε το καλύτερο και ήταν απαιτητικός αλλά δίκαιος στις διαπραγματεύσεις και σύμφωνα με τον γιο του Ιωάννη Αγγελικούση, ο πατέρας του τον δίδαξε πάντα να αφήνει κάτι και για την άλλη πλευρά στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων”.
Ο Ιωάννης Αγγελικούσης
Ο Γιάννης Αγγελικούσης ήταν ο μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής που κρατούσε πάντα ψηλά την ελληνική σημαία. Γεννήθηκε το 1948 στο Λονδίνο. Ήταν γιος του Αντώνη Αγγελικούση και της Μαρίας Παπαλιού, οι οποίοι απέκτησαν και μια κόρη την Άννα.
Ο Ιωάννης Αγγελικούσης, ο οποίος αργότερα ανέπτυξε την εταιρία στην μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιωτικής ιδιοκτησίας εφοπλιστική, έχει πεί πως έμαθε πολλά μαθήματα δουλεύοντας δίπλα στον πατέρα του, ο οποίος έλεγε: «Θα υπάρξουν καλές και κακές στιγμές. Θα αντιμετωπίσουμε προκλήσεις από πολλές διαφορετικές και απροσδόκητες κατευθύνσεις. Αλλά το θεμελιώδες μάθημα που με δίδαξε, είναι πως δείχνοντας σεβασμό στους ανθρώπους μας, δημιουργούμε μια βαθιά και αμοιβαία αφοσίωση.»
Ο Ιωάννης Αγγελικούσης έχει επίσης πει πως «το να δουλεύεις δίπλα στον πατέρα σου είναι πολύ δύσκολο, αλλά ήταν ένας αληθινός τζέντλεμαν και δεν κριτίκαρε ποτέ τα λάθη μου». Και συνέχισε, «Αυτό με έκανε πιο πρόθυμο να τα διορθώσω. Πέρασα 16 χρόνια δουλεύοντας με τον πατέρα μου και κάθε χρονιά ήταν καλύτερη από την προηγούμενη.»
Ο Ιωάννης, ανέλαβε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Angelicoussis Shipping Group το 1989, μετά τον θάνατο του πατέρα του Αντώνη Αγγελικούση. Το 1992 ίδρυσε την Kristen Navigation (μετονομάστηκε σε Maran Tankers Management το 2009), η οποία ανέλαβε το κομμάτι των tankers, ενώ το επόμενο έτος προχώρησε στις πρώτες παραγγελίες 5 πλοίων capesizes, χύδην φορτίου, από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries.
Το 2000 αποφάσισε επεκτάθηκε στον τομέα των δεξαμενοπλοίων, με νέες παραγγελίες πλοίων, τύπου Aframaxes, Suezmaxes και VLCCs.
Τον Σεπτέμβριο του 2003 προχώρησε στην αγορά του πρώτου του πλοίου μεταφοράς LNG, του Maran Gas Asclepius, ιδρύοντας παράλληλα την θυγατρική Maran Gas Maritime που ασχολείται με τον τομέα των υγραεριοφόρων. Το 2005 η Marin Gas προχώρησε και στην πρώτη παραγγελία για πλοίο LPG.
Ο Γιάννης Αγγελικούσης ήταν ένας από τους κορυφαίους εφοπλιστές στον κόσμο και ήταν τέταρτος το 2014 στον κατάλογο της Lloyd’s για τους 100 ανθρώπους με τη μεγαλύτερη επιρροή στην παγκόσμια ναυτιλία.
Ήταν παντρεμένος με την Ελισάβετ Αγγελικούση. Η μοναχοκόρη τους, Μαρία Αγγελικούση, άρχισε να εργάζεται στην Angelicoussis Group από το 2009.
Το ΙΔΡΥΜΑ ΑΝΤΩΝΗ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΗ ΑΓΓΕΛΙΚΟΥΣΗ
Tο Ίδρυμα Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης συστάθηκε τον Φεβρουάριο του 2013 (Αρ. Φυλ. 264, 8/2/2013) και πρόκειται για κοινωφελές Ίδρυμα και αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Διοικείται από πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο και διέπεται από τις διατάξεις της συστατικής του πράξης (ΦΕΚ) και τις αποφάσεις των συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου. Έδρα του Ιδρύματος είναι η Καλλιθέα Αττικής.
Στους σκοπούς του Ιδρύματος είναι η παροχή ηθικής και οικονομικής αρωγής με τη θεσμοθέτηση και χορήγηση υποτροφιών ή άλλων ενισχύσεων σε νέους με ιδιαίτερες επιδόσεις (λαμβανομένης υπόψη και της οικονομικής κατάστασης αυτών) οι οποίοι επιθυμούν να υπηρετήσουν την Ελληνική Ναυτιλία και την Ελληνική Ναυτιλιακή επιχείρηση ή που έχουν αξιόλογες επιδόσεις στις Επιστήμες, τα Γράμματα και τις Τέχνες.
Επίσης, η παροχή ηθικής και οικονομικής στήριξης στα πλαίσια της κοινωνικής φροντίδας σε πάσχοντες, αναξιοπαθούντες και παιδιά με ιδιαίτερες ανάγκες.
Η οικονομική ενίσχυση άλλων κοινωφελών Ιδρυμάτων που δραστηριοποιούνται κοινωνικά και πολιτιστικά.
Η θεσμοθέτηση βραβείων για Έλληνες και αλλοδαπούς που διαπρέπουν στα Γράμματα, τις Τέχνες, τον Πολιτισμό και την κοινωνική αλληλεγγύη εν γένει.
Η ανάληψη και υποστήριξη πρωτοβουλιών για την προαγωγή του εκπαιδευτικού έργου ιδρυμάτων της ανωτέρας βαθμίδας εκπαίδευσης αξιωματικών του Εμπορικού Ναυτικού, την βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των εκπαιδευτηρίων, ώστε η λειτουργία των ιδρυμάτων να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης εμπορικής Ναυτιλίας και των σύγχρονων πλοίων.
Η παντός είδους συνεργασία με αντίστοιχα Ιδρύματα, με πανεπιστήμια ή άλλους φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού, με στόχο την επίτευξη των παραπάνω κοινωφελών σκοπών.
Οι τελευταίες δωρεές του Ιδρύματος “Αντώνης και Ιωάννης Αγγελικούσης” είναι:
-Δωρεά σύγχρονων απινιδωτών στους Δήμους Αγαθονησίου, Κάσου, Χάλκης, Ψερίμου και της Κοινότητας Ολύμπου Καρπάθου για τις ανάγκες του Προγράμματος Πρώτων Βοηθειών στους κατοίκους.
-Γενικό Νοσοκομείο Χίου «ΣΚΥΛΙΤΣΕΙΟ»: Στο Τμήμα Παιδιατρικής Κλινικής ενίσχυση του εξοπλισμού της Κλινικής μέσω της δωρεάς μιας σύγχρονης θερμοκοιτίδας μεταφοράς νεογνών.
-Στο Πανεπιστημικό Γενικό Νοσοκομείο «ΑΤΤΙΚΟΝ»: Στο Τμήμα Γ’ Παιδιατρικής Κλινικής δωρεά ενός παιδιατρικού εύκαμπτου Slim Video κολονοσκόπιου και ενός γαστροσκόπιου τεχνολογίας FULL HDTV.
-Στο Ελληνικό Ίδρυμα Ογκολογίας: Δωρεά για την αγορά ενός βαν, ώστε να εξυπηρετούνται ιατροί και ασθενείς κατά τη διεξαγωγή του προγράμματος δωρεάν εξετάσεων του Ιδρύματος.
-Στον Πανελλήνιο Σύλλογο Παραπληγικών: Οικονομική ενίσχυση στο αθλητικό σωματείο «ΑΤΛΑΣ» μπάσκετ με αμαξίδιο, του Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών.
-Στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό Πειραιά: Κάλυψη της γραφικής ύλης και του απαραίτητου σχολικού εξοπλισμού για το πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας 93 προσφύγων μαθητών.
-Στον Πολυχώρο Myrtilo: Οικονομική ενίσχυση για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών στον Πολυχώρο Λόγου-Τέχνης Μyrtillo. Το 90% των εργαζομένων στο Myrtillo ανήκει στις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες (άτομα με αναπηρίες).
-Στο Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων: 75 δικαιούχοι οι οποίοι στερούνται βασικών πόρων για να ανταπεξέλθουν στην καθημερινότητα, λαμβάνουν επισιτιστική βοήθεια με τη μορφή διατακτικών τροφίμων σε μηνιαία βαση.
-Στον Σύλλογο Οροθετικών Ελλάδας «Θετική Φωνή»: Οικονομική ενίσχυση του Συλλόγου Οροθετικών Ελλάδας «Θετική Φωνή».
-Στην Πειραϊκή Ένωση Γονέων, Κηδεμόνων & Φίλων Ατόμων με Αναπηρία: Κάλυψη αναγκών τροφοδοσίας στα πλαίσια του Προγράμματος Κουζίνας, σε μηνιαία βάση.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ρωσία: Σύγκρουση τρένων στην περιφέρεια Μούρμανσκ – Περισσότεροι από 10 τραυματίες
- Τάσεις MRB: Στο 22,9% η ΝΔ και 14,2% το ΠΑΣΟΚ – Ποιες λέξεις εκφράζουν τους πολίτες
- Μπακογιάννης: Οι Τράπεζες είχαν ενημερώσει από τον Απρίλιο τον Δούκα για το χρηματοδοτικό κενό στο γήπεδο του ερασιτέχνη ΠΑΟ
- Υπουργείο Παιδείας: Ανακοινώθηκαν οι ελάχιστες βάσεις εισαγωγής για τις Πανελλήνιες