Το να ακολουθήσει τα βήματα του εμβληματικού Έλληνα μεγιστάνα της ναυτιλίας, Γιάννη Αγγελικούση, αναλαμβάνοντας τα ηνία του ισχυρού οικογενειακού ομίλου, αποτελεί αναμφίβολα πρόκληση για την κόρη του, Μαρία, πολύ περισσότερο σε μία εποχή κατά την οποία ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείται βρίσκεται σε «σταυροδρόμι».

Οι αποφάσεις που καλούνται να λάβουν οι ναυτιλιακές εν όψει της μετάβασης σε ένα περιβάλλον χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και η επιλογή καυσίμων αποτελούν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα του κλάδου.

Η πρώτη μεγάλη πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει η Μαρία Αγγελικούση είναι η πολιτική που θα ακολουθήσουν οι εταιρείες του ομίλου Angelicoussis Shipping Group αναφορικά με τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα πλοία τους, αναφέρει σε άρθρο του το tradewinds.

Αν και ξεκίνησε την καριέρα της από τον κλάδο της Υγείας, μετά τις σπουδές της στην Ιατρική, η Μαρία Αγγελικούση αποφάσισε τελικά  να ενταχθεί στην οικογενειακή επιχείρηση το 2008, κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης.

Το γεγονός ακριβώς ότι άρχισε να ασχολείται με τη ναυτιλία στην πορεία και όχι από την αρχή, αναφέρει το tradewinds, αποτελεί και τον λόγο για τον οποίο ορισμένα στελέχη του χώρου εκφράζουν αμφιβολίες σχετικά με το αν έχει τα απαραίτητα εφόδια για να διατηρήσει στην κορυφή τον γιγάντιο στόλο που δημιούργησε ο πατέρας της, με 150 πλοία διαφόρων κατηγοριών, από φορτηγά πλοία μέχρι τάνκερ, πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου και μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης.

H αποχώρηση δύο κορυφαίων στελεχών του ομίλου τον περασμένο Ιούλιο, του Γιάννη Πλατσιδάκη και του Σταύρου Χατζηγρηγόρη, και η αντικατάστασή τους από νεότερα στελέχη της εταιρείας, όπως η νέα γενική διευθύντρια της Maran Gas, Δέσποινα Μουστάκα, μπορεί κατά ορισμένους να σηματοδοτεί την πορεία που θα ακολουθήσει ο όμιλος στο θέμα των καυσίμων. Από την άλλη πλευρά, μπορεί να έχει κόστος από την άποψη της εμπειρίας.

Η Μαρία Αγγελικούση μεγάλωσε στην Αγγλία. Αποφοίτησε από το St Paul του Λονδίνου και συνέχισε τις σπουδές της στην Ιατρική, στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, με τιμητικές διακρίσεις.

Είναι παντρεμένη με τον Σέρβο μάνατζερ αθλητών, Lawrence Frankopan, ο οποίος κατάγεται από τη βασιλική οικογένεια των Καραγεώργεβιτς της Σερβίας και έχουν τρία παιδιά.

«Αυτός ο στόλος είναι ανεξέλεγκτος», δήλωσε στο tradewinds ισχυρός πλοιοκτήτης, υποστηρίζοντας ότι ήταν αρκετά δύσκολο να τον διατηρήσει ακόμη και ο χαρισματικός Γιάννης Αγγελικούσης.

«Δεν έχει την εμπειρία του πατέρα της – όλοι το γνωρίζουν», αναφέρει άλλος εφοπλιστής. «Είναι το μόνο παιδί και αυτό σημαίνει ότι όλο το βάρος πέφτει πάνω της. Για να κάνει τη δουλειά της αποτελεσματικά, ίσως χρειαστεί να κάνει κάποια συρρίκνωση».

Ωστόσο, υπάρχει και η αντίθετη άποψη. Αρκετοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι η Μαρία Αγγελικούση είναι έτοιμη να αναλάβει τον όμιλο.

Σύμφωνα με τον Πάνο Λασκαρίδη, η εταιρεία είναι πολύ ισχυρή και δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιστεύει κάποιος ότι δεν θα πρέπει να συνεχίσει να είναι έτσι και στο μέλλον.

Μόνο με «μεγάλες αποτυχίες» και «λάθος πρωτοβουλίες» μπορεί να καταστραφεί μία τόσο ισχυρή εταιρεία, όπως αυτή που δημιούργησε ο Γιάννης Αγγελικούσης και δεν νομίζω ότι η Μαρία είναι ένα άτομο που θα έκανε τέτοια λάθη, υποστήριξε.

Ο Colm Nolan, ο οποίος συνεργάστηκε στενά με τον Γιάννη Αγγελικούση επί 20 χρόνια ως διευθυντής ναυλώσεων, δεν έχει καμία αμφιβολία για τη νέα επικεφαλής του ομίλου.

«Αν έχεις τους σωστούς ανθρώπους γύρω σου – των οποίων την κρίση και την ικανότητα μπορείς να εμπιστευτείς- τότε μπορείς να λάβεις τις σωστές αποφάσεις. Αυτό έκανε και ο Γιάννης. Και είμαι βέβαιος ότι μπορεί και εκείνη, αφού είναι έξυπνη και έχει μια ισχυρή νέα ομάδα», δήλωσε στο tradewinds.

«Η κόρη του Γιάννη είναι χαρισματική», τόνισε ο Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος, ένας από τους φίλους του κορυφαίου εφοπλιστή από τη δεκαετία του 1970. «Έχει μεγάλες δυνατότητες και καλούς συνεργάτες- είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι. Δεν νομίζω ότι θα έχει καμία δυσκολία».

Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις της, η Μαρία Αγγελικούση έχει την ίδια άποψη με τον πατέρα της ότι η εταιρεία δεν έχει ανάγκη το χρηματιστήριο.

Όσον αφορά το θέμα των καυσίμων, πληροφορίες αναφέρουν ότι η Maran Tankers του ομίλου Αγγελικούση έχει προχωρήσει σε συμφωνία με το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries για την παραγγελία τεσσάρων τάνκερ VLCC που θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν ως μέσο πρόωσης και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

Διαβάστε ακόμα:

Αποχωρεί ο Γιάννης Πλατσιδάκης από τον όμιλο Αγγελικούση

Στη Mαρία Αγγελικούση το πηδάλιο του μεγαλύτερου ναυτιλιακού ομίλου της χώρας

Γιάννης Αγγελικούσης: Έφυγε από τη ζωή ο μεγαλύτερος Έλληνας εφοπλιστής της σύγχρονης εποχής

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση