ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επίσης, σύμφωνα με αναφορά ναυλομεσιτών, όπως ο οίκος Affinity, και δημοσίευμα της TradeWinds, η Μαρία Αγγελικούση υπέγραψε συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο New Times Shipbuilding για τη ναυπήγηση συνολικά 8 δεξαμενοπλοίων suezmaxes, διπλού καυσίμου, που η αξία τους θα προσεγγίσει το 1,4 δισ. δολάρια!
Επισημαίνεται ότι η εταιρεία έχει παραλάβει ήδη μέσα στους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους δύο πλοία, το Antonis I. Angelicoussis και το Maria A. Angelicoussis και μέσα στο προσεχές δίμηνο θα παραλάβει άλλα δύο, το Maran Danae και το Maran Dione.
Ποια είναι η Μαρία Αγγελικούση
Η Μαρία Αγγελικούση είναι τρίτης γενιάς καραβοκύρισσα, κόρη του Γιάννη Αγγελικούση και εγγονή του Αντώνη Αγγελικούση, που στην Κατοχή συμμετείχε στην απαγωγή του Γερμανού Στρατηγού Κράιπε στην Κρήτη και θεωρείται ο ιδρυτής της οικογενειακής ναυτιλιακής επιχείρησης. Φέρει το όνομα της γιαγιάς της Μαρίας Παπαλιού, της ιστορικής ναυτικής οικογένειας.
Σπούδασε γιατρός, συμμετείχε σε αποστολές στη ζούγκλα της Αφρικής, αλλά τώρα διευθύνει την κορυφαία ναυτιλιακή Angelicoussis Shipping Group, από το Μέγαρο της εταιρείας που καταλαμβάνει ένα ολόκληρο τετράγωνο στην Καλλιθέα με πρόσοψη στη λεωφόρο Συγγρού. Κινείται μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας, αλλά διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με την εθνική οικονομία, δεδομένου ότι τα περισσότερα πλοία των εταιρειών, Maran Tankers, Maran Dry, Maran Gas, ταξιδεύουν με ελληνική σημαία, και απασχολεί εκατοντάδες Έλληνες ναυτικούς.
Με άλλα λόγια, περίπου ένα στα τέσσερα ποντοπόρα πλοία που είναι νηολογημένα στην Ελλάδα ανήκουν στη Μαρία Αγγελικούση.
Η Μαρία Αγγελικούση, από την πρώτη ημέρα που ανέλαβε την ευθύνη της διεύθυνσης του ναυτιλιακού κολοσσού που δημιούργησε ο παππούς της και γιγάντωσε ο πατέρας της Γιάννης, έδειξε τις προθέσεις της. Απομάκρυνε έμπειρα στελέχη που ήταν δίπλα στον πατέρα της, τα οποία φεύγοντας πρέπει να έμειναν απόλυτα ικανοποιημένοι από την γενναιοδωρία της.
Η Μαρία Αγγελικούση, μεγάλωσε και σπούδασε ιατρός στη Μεγάλη Βρετανία, όπου και εργάστηκε για αρκετά χρόνια. Όμως, την έπεισε ο πατέρας της Γιάννης Αγγελικούσης να ασχοληθεί συστηματικά με την ναυτιλιακή επιχείρηση. Άλλωστε, έφερε το όνομα της γιαγιάς της Μαρίας, κόρης του εφοπλιστή Παπαλιού και κληρονόμησε ισχυρά ναυτιλιακά γονίδια.
Η Μαρία, ως γιατρός, έκανε ταξίδια στη Νότια Αφρική, συμμετέχοντας σε ανθρωπιστικές αποστολές. Σε συνέντευξη της και απαντώντας στο ερώτημα «πως μια γιατρός θα ασχοληθεί με την ναυτιλία», απάντησε: «Η συναναστροφή ως γιατρός με πολύ κόσμο και η ικανότητα που αποκτάς να διαβάζεις τους ανθρώπους είναι και αυτό κλειδί για την ενασχόλησή μου με τη ναυτιλία».
Η Μαρία Αγγελικούση είναι παντρεμένη με τον Σερβικής καταγωγής πρίγκιπα, απόγονο του τέως Βασιλιά Καραγεώργεβιτς της Σερβίας.
Η οικογένεια Αγγελικούση έχει βαθιές ρίζες στη ναυτιλία. Ο παππούς Αντώνης είχε ναυπηγήσει στη Σύρο το ιστιοφόρο «Ταξιάρχης», χωρητικότητας 750 τόνων. Η καταγωγή της οικογένειας είναι από την Χίο. Γεννήθηκε στα Καρδάμυλα της Χίου το 1918. Εκεί φοίτησε στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Αμέσως μετά ακολούθησε τον θαλασσινό δρόμο.
Πολέμησε εναντίον των εισβολέων Γερμανών το 1944. Με την επικράτηση των Γερμανικών Στρατευμάτων, μετέβη στη Μέση Ανατολή. Στην Αίγυπτο ήρθε σε επαφή με τους Συμμάχους και κατ’ εντολή τους μαζί με Έλληνα αξιωματικό πήγε κρυφά με υποβρύχιο στην Κρήτη και συντόνιζε τις πατριωτικές οργανώσεις. Μάλιστα ο ίδιος συμμετείχε ενεργά στην ριψοκίνδυνη αποστολή της απαγωγής και αιχμαλωσίας του Γερμανού Στρατηγού Κράϊπε, που έγινε στις 26 Απριλίου 1944.
Μετά τον πόλεμο σταδιοδρόμησε στο εμπορικό ναυτικό, ως ασυρματιστής. Το 1949 -50 αποφάσισε να κάνει το μεγάλο άλμα. Έγινε εφοπλιστής, ρισκάροντας τις οικονομίες του.
Ο Αντώνης Αγγελικούσης, ήταν ένας αυτοδημιούργητος εφοπλιστής. Μέσα σε 20 χρόνια εξελίχθηκε ανάμεσα στους κορυφαίους της Ακτής Μιαούλη. Η ναυτιλιακή κρίση στη δεκαετία του ’80 τον βρήκε στη διαδικασία ανάπτυξης του στόλου του και ήταν από τους ελάχιστους εφοπλιστές που δεν υπέστειλε την ελληνική σημαία από τα πλοία του.
Άνθρωπος διορατικός, δημιούργησε σε συνεργασία με την Τράπεζα American Express, εταιρεία πλοιοκτησίας και διαχείρισης πλοίων και άντλησε από τη διεθνή χρηματαγορά κεφάλαια για την απόκτηση πλοίων.
Το 1946, νυμφεύθηκε με την Μαρία Παπαλιού και έκαναν δύο παιδιά. Τον Γιάννη και την Άννα.
Σε μια συνέντευξη του, ο Αντώνης Αγγελικούσης αναφέρθηκε σε συνεργασία με ένα φίλο του που του έλεγε «να μην έχει όλα τα αβγά σε ένα καλάθι» και τον έπεισε να συμμετέχει στην κατασκευή και εκμετάλλευση μιας ξενοδοχειακής μονάδας.
Για αυτή την εμπειρία του, σχολίαζε: «εκτός από το αρχικό κεφάλαιο που κατέθεσα, κάθε χρόνο με την έκδοση του ισολογισμού, καταθέτω και το δικό μου μερτικό στις ζημιές. Τα αβγά δεν πρέπει να τα βάζεις όλα σε ένα καλάθι, αλλά όταν τα βάλεις και σε δεύτερο, πρέπει να έχεις εξασφαλίσει τον έλεγχο και την παρακολούθηση, αλλιώς τα αβγά θα σπάσουν ή θα τα κλέψει αυτός που τα παρακολουθεί».
Το 1989, ο Αντώνης Αγγελικούσης πέθανε και τον διαδέχθηκε ο γιος του Γιάννης. Έκτοτε, η ναυτιλιακή επιχείρηση προχώρησε με ταχείς ρυθμούς, αυτόνομη και χωρίς να αντλήσει κεφάλαια από τα Χρηματιστήρια.
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες ο στόλος της οικογενειακής επιχείρησης γιγάντωσε και βρίσκεται στην κορυφή της ελληνικής ναυτιλίας, αναζητώντας συνεχώς νέους δρόμους στη διαχείριση των πλοίων με σεβασμό στην παράδοση που θέλει να παραμένει πιστή στην ελληνική σημαία.
Ο πατέρας της Μαρίας, Ιωάννης Αγγελικούσης (1948-2021) γεννήθηκε στον Πειραιά, θεωρείται ένας από τους πιο διορατικούς εφοπλιστές της σύγχρονης εποχής.
Ο Ιωάννης Αγγελικούσης κληρονόμησε μια επιχείρηση μεταφοράς ξηρού φορτίου, συμπεριλαμβανομένης της Anangel-American Shipholdings, η οποία ήταν εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Λουξεμβούργου και στο Nasdaq. Ωστόσο, σύντομα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ότι ήταν καλύτερο για τις ναυτιλιακές εταιρείες να παραμένουν ιδιωτικές, χωρίς τις δεσμεύσεις των Χρηματιστηρίων.
Το 1993 παρήγγειλε τα πέντε πρώτα capesize bulkers του ομίλου στη Hyundai Heavy Industries. Εκείνη την εποχή ήταν τα μεγαλύτερα bulker που παρήγγειλε ποτέ Έλληνας πλοιοκτήτης.
Ταυτόχρονα, ο Αγγελικούσης επεκτάθηκε σε μεγάλο βαθμό στα δεξαμενόπλοια χρησιμοποιώντας αρχικά την Kristen Navigation ως όνομα της εταιρείας διαχείρισης δεξαμενόπλοιων. Το 2003, ίδρυσε την Maran Gas Maritime ως την πρώτη πλήρως ελληνόκτητη εταιρεία μεταφοράς LNG.
Το όνομα Maran ήταν ένα μείγμα των ονομάτων Μαρία και Αντώνη, προς τιμήν των γονιών του, και αργότερα η επωνυμία υιοθετήθηκε επίσης για τους στόλους δεξαμενόπλοιων και ξηρών φορτηγών, που τώρα διαχειρίζονται οι Maran Tankers και Maran Dry αντίστοιχα.
Όταν πέθανε το 2021, ο όμιλος Αγγελικούση κατείχε 151 πλοία στους τρεις τομείς λειτουργίας του και θεωρούνταν η μεγαλύτερη αμιγώς ιδιωτική ναυτιλιακή αυτοκρατορία παγκοσμίως.
Το 2010 δημιούργησε το Φιλανθρωπικό Ίδρυμα “Αντώνιος και Ιωάννης Αγγελικούσης”, με στόχο να βοηθήσει ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Από την σύστασή του, το Ίδρυμα έχει παράσχει ουσιαστική υποστήριξη σε παιδιά, νοσοκομεία και σχολεία στην Ελλάδα.
Διαβάστε επίσης
Maran Gas: Ολοκληρώθηκε η πώληση του FSRU Sequoia έναντι 265 εκατ. δολαρίων
Όμιλος Αγγελικούση: Συνεργασία με την Chevron για τα τάνκερ αμμωνίας επόμενης γενιάς
Η Μαρία Αγγελικούση πουλάει το Maran Pioneer για 17 εκατ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τουρκία: Αρνήθηκε τη χρήση του εναέριου χώρου της στο αεροσκάφος του προέδρου του Ισραήλ
- Αθήνα: Άνοιξαν οι σταθμοί «Πανεπιστήμιο», «Σύνταγμα», «Ευαγγελισμός» και «Μέγαρο Μουσικής»
- Πολυτεχνείο: Ολοκληρώθηκε η μεγάλη πορεία στην Αθήνα – Τουλάχιστον 25.000 οι διαδηλωτές (Upd)
- ΗΠΑ: Σύμφωνα με τους New York Times ο Μπάιντεν έδωσε το πράσινο φως στους Ουκρανούς να χτυπήσουν με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς τη Ρωσία