Η A.P. Moller-Maersk αναμένει ασθενέστερα αποτελέσματα για το υπόλοιπο του 2023, αφού τα κέρδη της το πρώτο τρίμηνο του έτους σημείωσαν πτώση άνω του 50%, με τον όγκο των μεταφορών να επιβραδύνεται και τους ναύλους να βυθίζονται.

Η Maersk, η οποία μεταφέρει σχεδόν το 1/5 των εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, προειδοποίησε ότι οι πρώτοι τρεις μήνες του 2023 «θα είναι το καλύτερο τρίμηνο του οικονομικού έτους» σε δήλωση της την Πέμπτη. Αναμένει ότι η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη θα παραμείνει «αδύναμη» γύρω στο 2% φέτος.

1

Υπάρχουν «ακόμα πολλά σύννεφα που πρέπει να χειριστούμε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Vincent Clerc σε συνέντευξή του στο Bloomberg TV.

Καθώς η επιχειρηματική δραστηριότητα επιβραδύνεται, οι εταιρείες επιδιώκουν να μειώσουν τα αποθέματα στις αποθήκες αντί να μεταφέρουν νέα αγαθά από την Ασία στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Πρόκειται για μια απότομη ανατροπή από το 2021 και το 2022, όταν η αύξηση της ζήτησης για καταναλωτικά αγαθά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σε συνδυασμό με τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που περιόριζαν την προσφορά πλοίων, οδήγησαν σε κέρδη ρεκόρ στον κλάδο των εμπορευματικών μεταφορών.

Lower Shipping Prices | Container rates are at pre-pandemic levels
Τα ναύλα των containerships κυμαίνονται στα επίπεδα προ της πανδημίας

Το πρώτο τρίμηνο, η Maersk παρουσίασε πτώση 56% στα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων στα 3,97 δισεκατομμύρια δολάρια. Η μια μέση εκτίμηση έρευνας αναλυτών ήταν στα 3,55 δισ. δολάρια.

Η ναυτιλιακή εταιρεία είπε ότι οι όγκοι μειώθηκαν κατά 9,4% το τρίμηνο, ενώ οι ναύλοι μειώθηκαν κατά 37% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022.

Η Maersk επανέλαβε την πρόβλεψή της ότι ο παγκόσμιος όγκος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενδέχεται να συρρικνωθεί έως και 2,5% φέτος. Τήρησε επίσης τη δική της οικονομική πρόβλεψη για το σύνολο του έτους για τα υποκείμενα Ebitda ύψους 8 έως 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που είναι περίπου το ένα τέταρτο των επιπέδων του 2022.

Ο Clerc προειδοποίησε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία πρέπει να πειθαρχήσει ως προς τη χωρητικότητα και μπορεί να χρειαστεί να αποσύρει περισσότερα πλοία αργότερα φέτος.

«Έχουμε ήδη δει πολλή χωρητικότητα να μειώνεται για να καλύψει τη χαμηλότερη ζήτηση όγκου», είπε στην Anna Edwards σε μια τηλεοπτική συνέντευξη στο Bloomberg.

«Υπάρχουν επίσης ορισμένοι κίνδυνοι από την πλευρά της προσφοράς λόγω των νέων πλοίων που θα τεθούν σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του έτους και το επόμενο. Αυτό θα δημιουργήσει μια νέα πρόκληση για τον κλάδο».

Διαβάστε ακόμη:

Maersk: Προβλέπει συρρίκνωση του παγκόσμιου εμπορίου μέχρι και 2,5% το 2023

Xάρης Βαφειάς: H Imperial Petroleum εξόφλησε δάνειο 16 εκατ. δολ. στην Alpha Bank – Χωρίς δανειακά βάρη ο στόλος της