ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ωστόσο, αναφέροντας ότι θα ανακοινώσει το δρομολόγιο για κάθε πλοίο εν ευθέτω χρόνω, ανέστειλε το πρόγραμμα ορισμένων πλοίων της για χρήση της διαδρομής μέσω Ερυθράς Θάλασσας, καθώς διατρέχουν τον κίνδυνο επιθέσεων από τους μαχητές Χούτι της Υεμένης.
Υπενθυμίζεται ότι η Maersk ανέστειλε την Κυριακή όλα τα δρομολόγια στην Ερυθρά Θάλασσα για 48 ώρες μετά από προσπάθειες των υποστηριζόμενων από το Ιράν Χούθι να επιβιβαστούν στο σκάφος της Maersk Hangzhou, αν και τα αμερικανικά στρατιωτικά ελικόπτερα απέκρουσαν τελικά την επίθεση και σκότωσαν 10 μαχητές.
Οι Χούθι, οι οποίοι ελέγχουν τμήματα της Υεμένης μετά από χρόνια πολέμου, τον Νοέμβριο ξεκίνησαν επιθέσεις σε διεθνή πλοία που διέσχιζαν την Ερυθρά Θάλασσα, λέγοντας ότι ήταν μια απάντηση στην επίθεση του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας που διοικείται από τη Χαμάς.
Μεγάλα ναυτιλιακά σχήματα, συμπεριλαμβανομένων των γίγαντων εμπορευματοκιβωτίων Maersk και Hapag-Lloyd, είχαν σταματήσει τον περασμένο μήνα να χρησιμοποιούν τα δρομολόγια της Ερυθράς Θάλασσας και τη Διώρυγα του Σουέζ, επαναδρομολογώντας αυτά σε ένα μεγαλύτερο ταξίδι γύρω από την Αφρική μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδος.
Εντούτοις, η Maersk στις 24 Δεκεμβρίου ανέφερε ότι προετοιμάζει μια επιστροφή στην Ερυθρά Θάλασσα, επικαλούμενη την ανάπτυξη μιας στρατιωτικής επιχείρησης υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την προστασία των σκαφών.
Η εταιρεία επισημαίνει ότι η κορυφαία προτεραιότητά της είναι η ασφάλεια του πληρώματος, των πλοίων και του φορτίου, ενώ τονίζει ότι τα σχέδια ενημερώνονται “με βάση το σκάφος”.
Σημειώνει επίσης ότι ορισμένα ταξιδεύουν μέσω Σουέζ και άλλα ακολουθούν τη μεγαλύτερη διαδρομή γύρω από την Αφρική.
Μια λεπτομερής σύγκριση του τελευταίου δρομολογίου της Maersk με ένα δρομολόγιο που κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα έδειξε ότι η εταιρεία έχει θέσει σε αναμονή σχέδια για τουλάχιστον 17 πλοία να ταξιδέψουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Σύμφωνα με τη Maersk, ο συνεργάτης της εταιρείας Mediterranean Shipping Company (MSC) συνέχισε να εκτρέπει όλα τα πλοία της μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Την ίδια στιγμή, η ανταγωνιστική Hapag-Lloyd δήλωσε την Παρασκευή ότι αποφάσισε να συνεχίσει να εκτρέπει τα πλοία της μακριά από το Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα για λόγους ασφαλείας, προσθέτοντας ότι μια επόμενη αξιολόγηση θα γίνει σήμερα.
Σημειώνεται ότι η Διώρυγα του Σουέζ, χρησιμοποιείται από περίπου το 1/3 του παγκόσμιου φορτίου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η ανακατεύθυνση πλοίων γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής αναμένεται να κοστίσει έως και 1 εκατομμύριο δολάρια επιπλέον καύσιμα για κάθε ταξίδι μετ’ επιστροφής, μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης.
Διαβάστε επίσης:
Μειώθηκαν τα παροπλισμένα πλοία μεταφοράς κοντέινερ λόγω των γεγονότων στην Ερυθρά Θάλασσα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ebury: Προς συρρίκνωση η οικονομία της Ευρωζώνης
- ΙΚΕΑ: Nέα προϊόντα – Ανακαλύψτε τις νέες χειμωνιάτικες τάσεις από την ΙΚΕΑ
- Ουκρανία: Ο νέος πύραυλος που εκτοξεύθηκε από τη Ρωσία έκανε πτήση 15 λεπτών με ταχύτητα μεγαλύτερη από Mach 11
- Βιομηχανία χρωμάτων: «Καμπανάκι» για τους ευρωπαϊκούς δασμούς στις κινέζικες εισαγωγές