Ένα πλήγμα της τάξης του 15 έως 20% στη δυνητική χωρητικότητα των πλοίων της αναμένει η AP Moller-Maersk A/S για το τρίμηνο, λόγω της αναγκαστικής αλλαγής πορείας προς νότια της Αφρικής, προκειμένου να αποφύγει την Ερυθρά Θάλασσα.

Οι επιπτώσεις της σύγκρουσης στην περιοχή «διευρύνονται», δήλωσε τη Δευτέρα στους πελάτες της η ναυτιλιακή εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη, επαναλαμβάνοντας τα σχόλια που έκανε στην έκθεση κερδών της την περασμένη εβδομάδα.

Οι παγκόσμιες γραμμές ανεφοδιασμού έχουν επηρεαστεί από τα μέσα Νοεμβρίου από τις επιθέσεις των μαχητών Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα, οι οποίες έχουν περικόψει τις διελεύσεις των γραμμών εμπορευματοκιβωτίων μέσω της βασικής υδάτινης οδού του καναλιού του Σουέζ κατά περίπου 80%, σύμφωνα με εκτιμήσεις του Bloomberg Intelligence.

Η Maersk, η οποία έπεσε θύμα επιθέσεων προτού επαναδρομολογήσει ολόκληρο τον στόλο της τον Ιανουάριο, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι αναμένει ότι η σύγκρουση θα διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του έτους και πιθανώς ολόκληρο το 2024.

Οι τιμές spot για εμπορευματοκιβώτια για αποστολές από την Κίνα προς την ανατολική Μεσόγειο αυξήθηκαν κατά 3% την περασμένη εβδομάδα, στο μεγαλύτερο επίπεδο από τα μέσα Ιανουαρίου, υποδεικνύοντας ότι οι ελλείψεις χωρητικότητας ενδέχεται να παρατείνονται περισσότερο από το αναμενόμενο.

Η Maersk είπε στους πελάτες της τη Δευτέρα ότι χρησιμοποιεί περίπου 40% περισσότερα καύσιμα ανά ταξίδι όταν ταξιδεύει νότια της Αφρικής και ότι οι τιμές ναύλωσης είναι επί του παρόντος τρεις φορές υψηλότερες από τις κανονικές, συχνά σταθερές για έως και πέντε χρόνια.

Ο ναυτιλιακός γίγαντας έχει επίσης μισθώσει περισσότερα από 125.000 επιπλέον εμπορευματοκιβώτια για να διευκολύνει τους περιορισμούς της εφοδιαστικής, ανέφερε η εταιρεία.

Διαβάστε επίσης

Σε υψηλό 45 ετών σκαρφάλωσαν οι τιμές του καφέ Robusta

Ο Πούτιν ζήτησε τη διεξαγωγή στρατιωτικών γυμνασίων με σενάρια για χρήση τακτικών πυρηνικών όπλων

Τα 60 εισοδήματα που απαλλάσσονται από τον φόρο ή φορολογούνται με ειδικό καθεστώς