ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Ο όμιλος που ελέγχει την A.P. Moller-Maersk, συμφώνησε έναντι 8,59 δισεκατομμυρίων κορόνων (840 εκατομμύρια δολάρια), να εξαγοράσει την εισηγμένο σουηδικό τεχνολογικό κολοσσό Concentric AB, ο οποίος εξειδικεύεται στην κατασκευή προϊόντων κινητήρων.
Σύμφωνα με το Bloomberg, η Moller-Maersk, αποφάσισε να δαπανήσει κάποια από τα απροσδόκητα κέρδη που αποκόμισε κατά τη διάρκεια της “έκρηξης” των τιμών των εμπορευματοκιβωτίων.
Η Moller Holding προσφέρει 230 σουηδικές κορώνες ανά μετοχή της Concentric AB , σε μια προσφορά που προτείνει το διοικητικό συμβούλιο, ενώ ανέφερε ότι παρακολουθεί τη σουηδική εταιρεία εδώ και χρόνια.
Η προσφορά αντιπροσωπεύει ένα premium 62%, σε σχέση με την τιμή κλεισίματος του χρηματιστηρίου την Τετάρτη.
Η μετοχή της έκανε άλμα 59% στις 227 κορώνες μετά το άνοιγμα στη Στοκχόλμη.
Σημειώνεται ότι η Moller κατέχει περίπου το 42% των μετοχών στον κολοσσό των μεταφορών Maersk, ο οποίος έχει καταγράψει κέρδη ρεκόρ τα τελευταία χρόνια καθώς οι πρόσφατες διαταραχές του παγκόσμιου εμπορίου στην Ερυθρά Θάλασσα, αύξησαν τους ναύλους.
Ωστόσο, η μετοχή της έχει χάσει περίπου το ήμισυ της αξίας της από μια κορύφωση τον Ιανουάριο του 2022.
Από την άλλη, η Concentric, «θα χρειαστεί σημαντικές επενδύσεις και ανθεκτικότητα» για να γίνει πιο ανταγωνιστική, ενώ θα πρέπει να εισάγει νέα προϊόντα στην αγορά ηλεκτρικών μεταφορών, όπου «θα αναλάβει ηγετικό ρόλο», ανέφερε η AP Moller στην ανακοίνωσή της.
«Ανθεκτική» η αγορά των containerships
Σύμφωνα με έκθεση της Maersk, η ζήτηση στην αγορά των containerships κατέγραψε άνοδο την περίοδο Μαρτίου-Μαΐου 2024, που άγγιξε το 4,8% σε ετήσια βάση.
Η άνοδος οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στις αυξημένες εισαγωγές των χωρών της Βόρειας και Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής, καθώς επίσης και στην έντονη εξαγωγική δραστηριότητα της Κίνας.
Επιπλέον, η δανέζικη εταιρεία προβλέπει ότι η αύξηση του όγκου των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων το 2024 θα κυμανθεί από 4% έως 6%.
Σχετικά με την προσφορά, αξιοσημείωτος είναι ο αριθμός των νεότευκτων containerships, που παραδόθηκαν κατά το β΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1 εκατ. TEUs.
Εγκαίνια για το μεγαλύτερο logistics park στη Μέση Ανατολή
Στο πλαίσιο των επενδύσεων, η Maersk, εγκαινίασε το μεγαλύτερο πάρκο logistics της στη Μέση Ανατολή στο λιμάνι της Τζέντα.
Το Maersk Logistics Park αποτελεί επένδυση ύψους 250 εκατομμυρίων δολαρίων και εκτείνεται σε μια έκταση 225.000 τ.μ.
Παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις logistics όπως:
-Multi-modal συνδέσεις μεταξύ θαλάσσιων, χερσαίων και αεροπορικών μεταφορών,
-Λύσεις αποθήκευσης που καλύπτουν τις απαιτήσεις B2B και ηλεκτρονικού εμπορίου,
-Αποθήκευση ελεγχόμενης θερμοκρασίας,
-Ειδικά σχεδιασμένο για ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών και κλάδους, όπως FMCG, Κατεψυγμένα Τρόφιμα, Αυτοκίνητα, Λιανική & Lifestyle, Πετροχημικά, Ηλεκτρονικά, Φαρμακευτικά κ.λπ.,
-Λύσεις διανομής που περιλαμβάνουν παραδόσεις πρώτου και τελευταίου μιλίου,
-Εκτελωνισμοί, λύσεις visibility κ.ά.
Η εγκατάσταση θα αντλεί έως και το 70% της ηλεκτρικής της ενέργειας από 32.000 φωτοβολταϊκά που είναι εγκατεστημένα σε επιφάνεια 64.000 τ.μ. στην οροφή του κτιρίου.
Επιπλέον, θα χρησιμοποιείται ηλεκτρικός εξοπλισμός και ηλεκτρικά φορτηγά εντός της εγκατάστασης, θα διαθέτει φωτισμό LED χαμηλής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας βελτιστοποιημένο με αισθητήρες φωτός κ.λπ.
Η εγκατάσταση διαθέτει συστήματα πυρόσβεσης παγκόσμιας κλάσης, χωριστές διαδρομές για πεζούς και εξοπλισμό και ολοκληρωμένα συστήματα καμερών παρακολούθησης, μεταξύ άλλων μέτρων ασφαλείας.
Το Maersk Logistics Park έχει κατασκευαστεί στο λιμάνι της Τζέντα, το οποίο διαθέτει προηγμένη υποδομή με αγκυροβόλια ικανά να φιλοξενήσουν νέας γενιάς πλοία και σύγχρονο, αυτοματοποιημένο, φιλικό προς το περιβάλλον εξοπλισμό.
«Το Maersk Logistics Park αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο για τη Maersk. Αποτελεί απόδειξη της δέσμευσής μας να καταστήσουμε εφικτό το παγκόσμιο εμπόριο στο Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας, το οποίο βρίσκεται στρατηγικά στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων.
Είμαι περήφανος που βλέπω ότι με το Logistics Park μας στη Τζέντα έγινε πραγματικότητα η ολοκληρωμένη στρατηγική εφοδιαστικής μας, υποστηρίζοντας τους πελάτες μας με ανθεκτικά logistics, ενώ εφαρμόζουμε τις σωστές πρωτοβουλίες για να προχωρήσουμε το ταξίδι μας προς την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της A.P. Moller-Maersk, Vincent Clerc.
Διαβάστε επίσης:
Το Νηολόγιο του Παλάου διέγραψε πλοία που σχετίζονται με μεταφορές Ρωσικού πετρελαίου
Golden Ocean Group: Πούλησε πλοίο με κέρδος 4,3 εκατ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τα νέα πονταρίσματα των αναλυτών σε ΔΕΗ, ΟΤΕ και Motor Oil
- Χριστίνα Αλεξοπούλου για διαγραφή Σαμαρά: «Ανθέλληνες υπάρχουν πολλοί, Σαμαράς όμως ένας!»
- Διατροφικές διαταραχές: Νέο, θεραπευτικό πρωτόκολλο δίνει ελπίδες για πλήρη ίαση
- Λίβανος: Χτύπημα του Ισραήλ σε πυκνοκατοικημένη περιοχή φαίνεται να σκότωσε τον επικεφαλής του γραφείου Τύπου της Χεζμπολάχ