ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μέχρι την τελευταία στιγμή εγγράφονταν πλοία στην Ένωση, προκειμένου να αποκτήσουν οι εφοπλιστές δικαίωμα ψήφου.
Συνολικά τις τριάντα θέσεις του διοικητικού συμβουλίου της ΕΕΕ θα τις διεκδικήσουν σαράντα δύο εφοπλιστές. Οι τριάντα τέσσερις είναι άνδρες και οκτώ είναι γυναίκες. Από τους σαράντα δύο, οι δέκα επτά βάζουν υποψηφιότητα για πρώτη φορά.
Από το απερχόμενο διοικητικό συμβούλιο δεν θα θέσουν εκ νέου πέντε εφοπλιστές υποψηφιότητα.
Αυτοί είναι ο πρόεδρος Θεόδωρος Βενιάμης, ο Χάρης Βαφειάς, ο Κωνσταντίνος Μαρτίνος, ο Ματθαίος Λως και ο Μιχάλης Μποδούρογλου.
Από τους τέσσερις από τους πέντε που δεν θα θέσουν υποψηφιότητα, θα συμμετάσχουν στις αρχαιρεσίες τα παιδιά τους: Νικόλας Βενιάμης, Νικόλας Μαρτίνος, Δημήτριος Λώς και Κατερίνα Μποδούρογλου.
Αναλυτικά οι υποψήφιοι για τις τριάντα θέσεις είναι οι εξής:
1. ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΙΩΑΝΝΗ
2. ΑΓΓΕΛΙΚΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑ του ΙΩΑΝΝΗ
3. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
4. ΒΕΝΙΑΜΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ του ΘΕΟΔΩΡΟΥ
5. ΓΙΟΥΡΟΥΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
6. ΔΡΑΓΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ
7. ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΣ του ΑΓΓΕΛΟΥ
8. ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του ΠΑΥΛΟΥ
9. ΚΑΝΕΛΛΑΚΗΣ ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ του ΧΡΗΣΤΟΥ
10. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΚΙΜΩΝΑ
11. ΚΑΡΟΥΣΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ του ΙΣΙΔΩΡΟΥ
12. ΚΟΛΛΑΚΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ – ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ του ΣΤΕΦΑΝΟΥ
13. ΚΟΥΜΑΝΤΑΡΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ
14. ΚΟΥΣΤΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
15. ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ του ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
16. ΛΑΙΜΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ – ΘΩΜΑΣ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ
17. ΛΑΛΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ του ΙΩΑΝΝΗ
18. ΛΕΚΑΝΙΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
19. ΛΙΒΑΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΣΤΑΥΡΟΥ
20. ΛΟΥΔΑΡΟΥ ΑΝΝΑ του ΑΓΓΕΛΟΥ
21. ΛΥΡΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
22. ΛΩΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ του ΜΑΤΘΑΙΟΥ
23. ΜΑΚΡΥΜΙΧΑΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΙΩΑΝΝΗ
24. ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΙΣΙΔΩΡΟΥ
25. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ του ΜΙΛΤΙΑΔΗ
26. ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ του ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
27. ΜΠΑΚΟΛΙΤΣΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ του ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
28. ΜΠΟΔΟΥΡΟΓΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ του ΜΙΧΑΗΛ
29. ΝΟΜΙΚΟΣ ΜΑΡΚΟΣ του ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
30. ΞΥΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ του ΑΝΤΩΝΙΟΥ
31. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΣ του ΧΡΗΣΤΟΥ
32. ΠΑΛΗΟΥ ΣΕΜΙΡΑΜΙΣ του ΣΥΜΕΩΝ
33. ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ του ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
34. ΠΑΠΠΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ του ΠΕΤΡΟΥ
35. ΠΡΟΚΟΠΙΟΥ ΙΩΑΝΝΑ του ΓΕΩΡΓΙΟΥ
36. ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
37. ΤΡΑΥΛΟΥ ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ
38. ΦΑΦΑΛΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ του ΙΩΑΝΝΗ
39. ΦΡΑΓΚΙΣΤΑ ΜΑΡΙΑ του ΑΧΙΛΛΕΩΣ
40. ΦΡΑΓΚΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ του ΝΙΚΟΛΑΟΥ
41. ΧΑΝΔΡΗΣ ΜΙΧΑΗΛ του ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
42. ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΣ – ΑΝΤΡΙΟΥ του ΑΝΔΡΕΑ
Τα θέματα της ημερήσιας διάταξης έχουν ως εξής:
1.Έκθεση επί των πεπραγμένων του ΔΣ/ΕΕΕ των ετών 2020 -2021.
2. Λογοδοσία επί της διαχείρισης των περιόδων που έληξαν.
3.Έγκριση έκθεσης των ελεγκτών των ετών 2020 – 2021.
4. Έγκριση των ισολογισμών των περιόδων που έληξαν.
5.Απαλλαγή από την ευθύνη των περιόδων που έληξαν.
6. Εκλογή ελεγκτών για τα έτη 2020 -2021.
7. Τροποποίηση καταστατικού -Απόκτηση ιδιότητας μέλους της ΕΕΕ των ναυλωτών γυμνού
πλοίου και των μισθωτών πλοίων υπό χρηματοδοτική μίσθωση.
8. Μείωση δικαιώματος εγγραφής μέλους ΕΕΕ.
9. Αποδοχή δωρεών για την αγορά κτιρίου που θα στεγάσει τα νέα γραφεία της ΕΕΕ και παροχή σχετικής πληρεξουσιότητας στο νέο ΔΣ/ΕΕΕ.
10. Εκλογή νέου Διοικητικού Συμβουλίου για την προσεχή τριετία 2022 – 2025.
Για πρώτη φορά θα θέσουν υποψηφιότητα οι Αγγελικούση Μαρία, Μαρτίνος Νικόλας, Γιουρούκος Γιώργος, Ευσταθίου Φίλιππος, Καραγεωργίου Γιώργος, Λαλιώτης Βασίλης, Λουδάρου Άννα, Λως Δημήτριος, Μαργαρώνης Γιώργος, Μπακολίτσας Βασίλης, Μπουδούρογλου Κατερίνα, Σαρακάκης Δημήτριος – Φραγκίσκος, Παληού Σεμίραμις, Φραγκίστα Μαρία, Χατζηγιάννης Νικόλας – Άντριου και Παππάς Πέτρος.
Να αναφερθεί ότι μόνο ο Ιωάννης Κ. Λύρας, είναι ο μόνος από τους πρώην προέδρους της ΕΕΕ που συμμετέχει στις εφετινές αρχαιρεσίες.
Το πρωτοφανές αυτό φαινόμενο της μαζικής εγγραφής πλοίων δεν έχει όμοιο του στην ιστορία του μεγαλύτερου συλλογικού οργανισμού του ελληνικού εφοπλισμού: Από τις 11 Ιανουαρίου μέχρι και τις 3 Φεβρουαρίου ενεγράφησαν συνολικά περί τα 1.200 πλοία, που είναι περισσότερα από τα περίπου 1.000 που ήταν εγγεγραμμένα. Ουσιαστικά έχουμε μια διευρυμένη ή μια άλλη εκλογική βάση παραμονές των αρχαιρεσιών.
Αξίζει να επισημανθεί ότι τα περισσότερα πλοία που ήταν εγγεγραμμένα ήταν με ελληνική σημαία, ενώ αυτά που ενεγράφησαν τις τελευταίες εβδομάδες, με μειωμένη συνδρομή, είναι με ξένη σημαία.
Η εγγραφή πλοίων με μειωμένη ετήσια συνδρομή αποφασίστηκε προσφάτως, ωστόσο, αυτό θα γίνει με επικύρωση της απόφασης από τη γενική συνέλευση, δεδομένου ότι υπάρχει ως θέμα στην ημερήσια διάταξη.
Με άλλα λόγια, υπερδιπλασιάστηκαν τα πλοία που απέκτησαν δικαίωμα συμμετοχής στη ψηφοφορία.
Ο Γιώργος Γιουρούκος
Μάλιστα, διέρρευσε ότι ο εφοπλιστής Γιώργος Γιουρούκος, έγραψε 90 πλοία για πρώτη φορά στην Ε.Ε.Ε και κατέθεσε και αίτηση υποψηφίου για το νέο διοικητικό συμβούλιο.
Υπενθυμίζεται ότι δεν ισχύει το “ένα πλοίο – μία ψήφος”, αλλά πηγαίνει με βάση το τονάζ.
Δηλαδή τα μεγαλύτερα πλοία διαθέτουν περισσότερες ψήφους από τα μικρότερα πλοία.
Αυτό που έχει σημασία να γραφεί για τις αρχαιρεσίες είναι ότι έχουν σχηματιστεί δύο μπλοκ εφοπλιστών που το καθένα προβάλει το δικό του υποψήφιο για τη θέση του προέδρου.
Το πρώτο μπλοκ, θέλει για πρόεδρο τον πρώτο αντιπρόεδρο της ΕΕΕ, Γιώργο Αγγελόπουλο και το άλλο μπλοκ, θέλει την γενική γραμματέα, Μελίνα Τραυλού.
Αυτό, όπως είναι φυσικό, προκαλεί τριγμούς στην μεγαλύτερη εφοπλιστική ένωση της Ελλάδας και τα αποτελέσματα αυτής της σκληρής σύγκρουσης θα αποτυπωθούν στη προσεχή γενική συνέλευση που θα γίνει την Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου.
Η εκλογή του προέδρου και του προεδρείου έχει προγραμματιστεί για την Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου.
Βέβαια, με αυτή τη μαζική συμμετοχή, ενδέχεται να μην εκλεγούν αρκετοί εφοπλιστές από το σημερινό διοικητικό συμβούλιο, ενώ δεν αποκλείεται, αν κυριαρχήσει το ένα μπλοκ από τα δύο και περιθωριοποιηθεί το άλλο μπλοκ, να επικρατήσουν διχαστικές λογικές που τελικά θα αποβούν σε βάρος της ελληνικής ναυτιλίας.
Εκτός από τον Χάρη Βαφειά, εφοπλιστές που διαθέτουν μεγάλο στόλο, όπως ο Διαμαντής Διαμαντίδης, ο Πάνος Λασκαρίδης, ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, ο Νίκος Τσάκος, δεν έθεσαν υποψηφιότητα, κάτι που προκαλεί ιδιαίτερο προβληματισμό.
Υπενθυμίζεται ότι ο απερχόμενος πρόεδρος Θεόδωρος Βενιάμης βρίσκεται στη θέση του προέδρου επί δεκατρία χρόνια.
Αυτό έγινε, διότι τροποποιήθηκε το καταστατικό της Ε.Ε.Ε και από τον περιορισμό των δύο τριετιών, άλλαξε στις τέσσερις τριετίες, ενώ η θητεία παρατάθηκε για ένα ακόμη χρόνο, λόγω της πανδημίας.
Τώρα, με τη μείωση της ετήσιας εισφοράς έγινε εγγραφή μεγάλου αριθμού πλοίων στην ΕΕΕ, σχεδόν τα μισά ελληνόκτητα πλοία θα ψηφίσουν, αφού απέκτησαν δικαίωμα ψήφου περίπου τα 2.200 από τα 4.000 πλοία που ελέγχονται από Έλληνες εφοπλιστές ή συμμετέχουν Έλληνες ως διαχειριστές σε εταιρείες ή ως στελέχη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων.
Διαβάστε επίσης