ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στο στόχαστρο του Νικόλαου Λιβανού είχαν βρεθεί τρεις εταιρείες που ελέγχονται από τον Πήτερ Λιβανό και ένας trader παραγώγων ναύλων που εργαζόταν σε μία από αυτές, με αφορμή 41 προθεσμιακές αγορές ναύλων (FFAs) που χρονολογούνται από το 2007, οι οποίες φέρεται να είχαν σταθμιστεί εις βάρος του. Η υπόθεση συζητήθηκε σε δικαστήριο του Λονδίνου τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους.
Οι εταιρείες του Νικολάου Λιβανού Kyla Shipping και Vega Carriers είχαν προσφύγει στο Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου κατά της Freight Trading (FTL), της C Transport Panamax και της C Transport Maritime (CTM), οι οποίες το 2007 ελέγχονταν από τον Πήτερ Λιβανό.
Ο τέταρτος κατηγορούμενος, ο Luigi Cafiero, το 2007 ήταν trader σε FFA, εργαζόμενος στην CTM και γενικός διευθυντής της FTL. Σήμερα εργάζεται στην Crystal Maritime.
Ο Νικόλαος Λιβανός διεκδικούσε αποζημίωση ύψους 31,4 εκατομμυρίων δολαρίων, που ισοδυναμεί με την καθαρή ζημιά που υποστηρίζει ότι υπέστη μεταξύ Φεβρουαρίου 2007 και Νοεμβρίου 2008 από παράγωγα ναύλων, τα οποία κατά τους ισχυρισμούς του είχαν σταθμιστεί προς όφελος του ξαδέλφου του.
Όμως, παρόλο που ο δικαστής Andrew Baker παρατήρησε «κάποια αδικοπραγία» από τους κατηγορούμενους, ιδιαίτερα τον Cafiero, διαπίστωσε ότι η αξίωση του Νικόλαου κατατέθηκε πολύ αργά χρονικά. Οι νομικές διαδικασίες ξεκίνησαν πάνω από έξι χρόνια μετά από το συμβάν, έγραψε ο Baker στην απόφασή του.
Για τον ίδιο λόγο απέρριψε οποιεσδήποτε άλλες αξιώσεις κατά των εναγομένων για ζημιές από δόλο και εικαζόμενες παραβάσεις της υποχρέωσης καταπιστεύματος.
Στόχος της δίκης ήταν να προσδιορίσει τη φύση της σχέσης μεταξύ της CTM και της Kyla.
Ωστόσο, ο Baker τάχθηκε υπέρ του ισχυρισμού των εναγόντων ότι οι κατηγορούμενοι είχαν δομήσει τις συναλλαγές των προθεσμιακών αγορών ναύλων (FFA) προς όφελός τους.
Όπως αναφέρει το tradewinds, επισήμανε ότι «οι εντολές δόθηκαν από τον Cafiero υποτίθεται για την Kyla, αλλά ενεργώντας στην πραγματικότητα ενάντια στα συμφέροντά της και με στόχο να ικανοποιήσει τα αντίθετα συμφέροντα της FTL».
Σύμφωνα με την απόφαση, η Kyla χρησιμοποιήθηκε για να μεταφορτώσει τις θέσεις της FTL σε άλλους αντισυμβαλλομένους προς όφελος της FTL. Επίσης συνήφθησαν συμφωνίες σε επίπεδα που παρέκκλιναν από τα ναύλα της αγοράς.
Περίπου το 70% της συνολικής καθαρής ζημίας της Kyla – 21,6 εκατομμύρια δολάρια – προήλθε από μία μόνο “καταστροφική” συναλλαγή, που τοποθετήθηκε τον Ιούνιο του 2008 με την εκτίμηση ότι η αγορά θα κινούνταν περαιτέρω ανοδικά, σύμφωνα με την απόφαση. Η συναλλαγή διατηρήθηκε μέχρι την κατάρρευση της Lehman Brothers στα μέσα Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους.
Μιλώντας μέσω του δικηγόρου του, ο Νικόλαος Λιβανός είπε στο TradeWinds ότι η απόφαση του έδωσε το «κλείσιμο» της υπόθεσης, παρόλο που η αξίωσή του είχε παραγραφεί.
Η υπόθεση
Ο Νικόλαος Λιβανός άρχισε να διαπραγματεύεται στην αγορά των παραγώγων ναύλων μέσω της Vega Carriers περίπου τον Σεπτέμβριο του 2005, κατόπιν προτροπής από τον τότε υπάλληλο της CTM Luigi Cafiero, σύμφωνα με τα έγγραφα του δικαστηρίου. Καθώς δεν είχε λεπτομερή γνώση της συγκεκριμένης αγοράς, ο Νικόλαος Λιβανός ισχυρίζεται ότι επέτρεψε στον Cafiero να εμπορεύεται παράγωγα ναύλων για λογαριασμό του.
Μετά τις ζημιές που υπέστησαν, η Kyla Shipping και η Vega Carriers υπέγραψαν συμφωνία διακανονισμού με την Freight Trading (FTL) τον Μάιο του 2009 για να ρυθμίσουν το οφειλόμενο χρέος. Ο Νικόλαος Λιβανός ισχυρίζεται ότι δεν υπήρχε ζήτημα της εγκυρότητας των παραγώγων τη δεδομένη στιγμή.
Ωστόσο, η Kyla Shipping και η Vega Carriers δεν τηρούσαν το χρονοδιάγραμμα πληρωμών που προέβλεπε η συμφωνία διακανονισμού για τα δύο επόμενα έτη.
Οι δύο εταιρείες κατέληξαν να υπογράψουν μια συμφωνία τερματισμού με την Freight Trading τον Μάιο του 2012, η οποία έβαλε τέλος στην προηγούμενη συμφωνία διακανονισμού και κατέβαλαν 5,6 εκατομμύρια δολάρια του χρέους σε μετρητά και μετοχές.
Το ποσό αυτό περιλαμβάνεται στο συνολικό ποσό για το οποίο η Kyla Shipping και η Vega Carriers διεκδικούσαν αποζημίωση, καθώς ισχυρίζονται ότι ο διακανονισμός ήταν διαμορφωμένος υπέρ της Freight Trading.
Ένας εκπρόσωπος της C Transport Panamax Ltd, η οποία εξακολουθεί να ελέγχεται από τον Πήτερ Λιβανό, αλλά είναι σε μεγάλο βαθμό ανενεργή, είπε στην TradeWinds ότι η εταιρεία θεωρεί ότι το θέμα είναι «ακόμα σε εξέλιξη» και δεν μπορεί να το σχολιάσει.
Η CTM σήμερα ανήκει στην Brentwood Shipping της οικογένειας Radziwill.
Διαβάστε ακόμη:
Γιάννης Αγγελικούσης και Παύλος Ιωαννίδης στο The Greek Shipping Hall of Fame
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών
- Τα guts των Σαράντη και Φέσσα, γιατί είναι έξαλλοι στο ΜΜ με την Απαλαγάκη, η δωρεά του Πατέρα και οι νέες περιπέτειες των Coustas στις Σπέτσες
- Εύθραυστες ισορροπίες στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας: Οι σύμμαχοι, ο ρόλος του Τραμπ και η αστάθεια στις αγορές