• Ναυτιλία

    Λύθηκε το μυστήριο: Σε ελληνικά χέρια το… χαμένο τάνκερ της Hansa Treuhand

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Λύθηκε το μυστήριο που κάλυπτε εδώ και μήνες την πώληση του πλοίου HS Carmen (χωρητικότητας 113.000 dwt, κατασκευής 2003) της γερμανικής ναυτιλιακής Hansa Treuhand, το οποίο τελικά κατέληξε σε ελληνικά χέρια.

    Το μόνο που είχε γίνει αρχικά γνωστό ήταν ότι το πλοίο πωλήθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο έναντι 11,3 εκατ. δολαρίων, χωρίς να διαρρεύσει το όνομα του αγοραστή.

    Η εταιρεία που απέκτησε το πλοίο είναι όπως αποδεικνύεται η ελληνική Coral Shipping, η οποία στην ιστοσελίδα της παρουσιάζει το συγκεκριμένο πλοίο με το νέο του όνομα, Aquanaut. Σημειωτέον ότι η Coral έχει αγοράσει επίσης από την Hansa Treuhand το αδελφό πλοίο του Aquanaut, Celestial, υπό την ονομασία HS Medea. Το ακριβές τίμημα για την απόκτηση των δύο πλοίων παραμένει για την ώρα ασαφές και αντικείμενο συζητήσεων στην αγορά.

    Τα δύο αυτά aframaxes είναι τα μεγαλύτερα πλοία στον στόλο της Coral, που σήμερα αριθμεί 16 τάνκερ, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, έχοντας αποκτήσει τους τελευταίους 14 μήνες συνολικά πέντε τάνκερ, όλα κατασκευής 2003 ή 2004. Πρόκειται για μία σημαντική επέκταση για την εταιρεία, που φέτος συμπληρώνει τα 20ά γενέθλιά της.

    Ωστόσο, το τρίτο μεγαλύτερο πλοίο της Coral, το τάνκερ Optimus (χωρητικότητας 105.600 dwt, κατασκευής 2000), φαίνεται πως αποτελεί πλέον παρελθόν για την εταιρεία, καθώς δεν υπάρχει πια στην ιστοσελίδα της και οι ναυτιλιακές βάσεις δεδομένων το εμφανίζουν εδώ και μήνες στον στόλο της Curoil Aruba, μετονομασμένο σε Red Majestic.

    Η Coral είναι μία από τις ελληνικές ναυτιλιακές που εκμεταλλεύθηκαν τις πωλήσεις πλοίων από γερμανικές εταιρείες για να αποπληρώσουν χρέη και να ενισχύσουν τη ρευστότητά τους. Είναι αξιοσημείωτο ότι από τα πέντε τάνκερ που έχει αποκτήσει τους τελευταίους μήνες η Coral, τα τέσσερα προέρχονται από γερμανικές εταιρείες: δύο από την Hansa Treuhand και δύο από την Ernst Jacob.

    Ωστόσο, ο ρυθμός των εξαγορών πλοίων από γερμανικές εταιρείες φαίνεται να έχει μειωθεί σημαντικά φέτος. Σύμφωνα με στοιχεία του TradeWinds, μόλις 14 ήταν φέτος οι εξαγορές πλοίων γερμανικών συμφερόντων από ελληνικές εταιρείες, με συνολική αξία 132 εκατ. δολάρια, όταν το 2017 είχαν καταγραφεί συνολικά 55 τέτοια deals, αξίας άνω των 650 εκατ. δολαρίων, με τα 35 από αυτά να αφορούν σε δεξαμενόπλοια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Φ. Εμπειρίκος: Η Aeolos ανανεώνει το στόλο της. Η νέα κίνηση

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Δ. Βερνίκος: Νέο ναυαγοσωστικό για την Vernicos Salvage and Towage

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Β. Βαρδινογιάννης: Τα πάρε-δώσε της Avin International για την ανανέωση του στόλου της



    ΣΧΟΛΙΑ