Με ένα εμπεριστατωμένο έγγραφο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων, Παναγιώτης Γιγής και η γενική γραμματέας, Ελένη Παπαδοπούλου, που εστάλη στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, επισημαίνονται οι ελλείψεις που υπάρχουν στις θαλάσσιες πύλες της Ελλάδας για την Αδριατική.

Το προεδρείο της ΠΕΠΕΝ, εκφράζει την ευχή και ευελπιστεί ότι οι παρατηρήσεις του θα αξιοποιηθούν ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα ως προς την ασφάλεια και την λειτουργικότητα των λιμένων της χώρας.

1

Αναλυτικά, τα προβλήματα των λιμένων της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, είναι τα εξής:

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ

Δημιουργία και 2ης πλάστιγγας για το ζυγολόγιο των φορτηγών αυτοκινήτων γιατί με τη μία που υπάρχει, την αύξηση της κίνησης και την δικαιολογημένη απαίτηση των αρχών σε ζύγιση όλων των αυτοκινήτων αρκετές φορές δημιουργούνται καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις των πλοίων.

Αύξηση των μέτρων ασφαλείας εντός του λιμένος σε σχέση με την πρόσβαση λαθρομεταναστών οι οποίοι χωρίς την απαραίτητη φύλαξη εισέρχονται εντός του λιμένος επιδιώκοντας την παράνομη είσοδο τους στα πλοία μέσω των φορτηγών αυτοκινήτων κατά τη παραμονή αυτών στους προβλήτες σε διάφορα σημεία της καρότσας τους. (Λιμάνι Ηγουμενίτσας είναι πιστοποιημένο συμφώνως απαιτήσεων ISPS.

Εκβάθυνση του Διαύλου ειδικά μετά το Δεύτερο ζευγάρι Φωτοσημαντήρων κατά την είσοδο μας έως το πέρας αυτού καθώς επίσης στον προβλήτα Νο.16 και γύρω στα 30 με 40 μέτρα από προβλήτες 10,11,12.

Βελτίωση του φωτισμού λιμένος κατά την διάρκεια της νύχτας. Ο φωτισμός είναι τόσο χαμηλός, που οι Λογιστές με το ζόρι διαβάζουν τα εισιτήρια.

Εντός του λιμένα δεν υπάρχει διάβαση για τους πεζούς (μονοπάτι) ούτε και διάδρομος να οδηγεί στον επιβατικό σταθμό.

Επίσης στις υπερυψωμένες ράμπες δεν υπάρχει κίτρινη σήμανση στα άκρα με συνέπεια ΙΧ να μην αντιλαμβάνονται το κενό και να πέφτουν από το ύψος της ράμπας.

Στην θέση Νο.16 έχει συγκεντρωθεί όγκος χώματος στο σημείο που εκτονώνεται προφανώς κάποιο ρέμα, με αποτέλεσμα κατά την πρυμνοπλαγιοδέτηση με την αριστερή πλευρά να υπάρξει πιθανότατα επαφή με το μπαζωμένο σημείο.

Επίσης για την θέση Νο.10, 7 του λιμανιού, προτείνεται η επεκταση της κεκλιμένης ράμπας κατά 10 μέτρα, για να στηρίζεται σωστά όλο το πλάτος των καταπελτών των πλοίων.

Αρκετές φορές έχει παρατηρηθεί ο φωτισμός του λιμένα να είναι ελλιπής, παρόλο που υπάρχουν περισσότερες κολώνες ηλεκτροδότησης δεν ενεργοποιούνται.

ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΠΟΡΘΜΕΙΟΥ ΝΟ 12. Σταθμός ηλεκτρικού ρεύματος όπως υπάρχει σε όλο το λιμάνι και τοποθέτηση μπαλονιών στην εξωτερική πλευρά της προβλήτας. Η ανωτέρω θέση χρησιμοποιείται μόνο για ακινησία προς το παρόν.

Αποκατάσταση Υδροδότησης Πορθμείων

ΠΑΤΡΑ

Στη θέση C λείπει το τελευταίο μπαλόνι στο πλευρικό κρηπίδωμα εδώ και τουλάχιστον 3 χρόνια.

Αύξηση των μέτρων ασφαλείας εντός του λιμένος σε σχέση με την πρόσβαση λαθρομεταναστών οι οποίοι χωρίς την απαραίτητη φύλαξη εισέρχονται εντός του λιμένος επιδιώκοντας την παράνομη είσοδο τους στα πλοία μέσω των φορτηγών αυτοκινήτων κατά τη παραμονή αυτών στους προβλήτες σε διάφορα σημεία της καρότσας τους. (Λιμάνι Πατρών είναι πιστοποιημένο συμφώνως απαιτήσεων ISPS).

Στη θέση Ε είναι πολύ δύσκολη η φορτοεκφόρτωση καθώς ο χερσαίος χώρος είναι πολύ στενός αφού μεγάλο μέρος του έχει μισθωθεί σε κάποια εταιρεία ως πάρκινγκ ασυνόδευτων οχημάτων κι επίσης έχει τοποθετηθεί φράχτης κοντά στην πρύμνη (που έχει μάλλον ως σκοπό να αποκλειστεί τελωνειακά η θέση αν χρειαστεί) που αφήνει ελεύθερη την πρόσβαση σε ένα όχημα κι αυτό με το ζόρι.

Εντός του λιμένα δεν υπάρχει διάβαση για τους πεζούς (μονοπάτι) ούτε και διάδρομος να οδηγεί στον επιβατικό σταθμό.

Ορισμένοι προσκρουστήρες χρήζουν άμεσης αντικατάστασης διότι από τις επαναλαμβανόμενες προσδέσεις, είναι φυσικό επακόλουθο κατά την πρόσδεση του πλοίου, να υπάρχει φθορά στο εξωτερικό προστατευτικό υλικό και να γίνεται επαφή λαμαρίνας με σίδερο προσκρουστήρα.

Διαβάστε επίσης:

Saudi Aramco: «Βουτιά» 3,4% στα καθαρά κέρδη β΄ τριμήνου του σαουδαραβικού γίγαντα πετρελαίου

Γιώργος Γιουρούκος (Global Ship Lease): Αυξημένα έσοδα 354,6 εκατομμυρίων δολαρίων και αυξημένο μέρισμα

Οι αγορές προετοιμάζονται γι’ ακόμη μία τεχνολογική φούσκα; Διαφορές και ομοιότητες του ΑΙ με την dot-com