ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η επέκταση της λιμενικής υποδομής του 6ου Προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η οποία είναι μέσα στις υποχρεωτικές δεσμεύσεις από την σύμβαση παραχώρησης, που αποφάσισε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες:
Κατασκευή ενός νέου πρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθεία προέκταση του υπάρχοντος κρηπιδότοιχου 26, με ελάχιστο συνεχές μήκος 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον θα παρέχουν ελάχιστο βάθος -16.50 μέτρα από την ΜΣΘ (Μέση Στάθμη Θαλάσσης).
Κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 258 μέτρων, παράλληλα με τον πιο πάνω νέο κρηπιδότοιχο.
Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος – 16,50 μέτρα από ΜΣΘ, τα δάπεδα του χερσαίου χώρου καθώς και τα απαραίτητα δίκτυα επικοινωνιών και υπηρεσιών.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 130 εκατ. ευρώ.
Στη νέα διαγωνιστική διαδικασία, που αποφάσισε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, για την κατασκευή του 6ου προβλήτα, προβλέπονται οι ακόλουθες δεσμευτικές προθεσμίες:
- Υποβολή Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος (Προθεσμία Υποβολής Φακέλου 1ου Σταδίου) – 22.12.2023.
- Διαβίβαση Πρόσκλησης Υποβολής Οικονομικών Προσφορών (2ο Στάδιο) – Αρχές 2024.
- Υποβολή Οικονομικών Προσφορών (Προθεσμία Υποβολής Φακέλου 2ου Σταδίου) – 1ο Τρίμηνο 2024.
- Επιλογή Προσωρινού Αναδόχου – 1ο Τρίμηνο 2024.
Ο λόγος για τον οποίο έγινε η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την κατασκευή του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, οφείλεται κυρίως στην υποχρεωτική εναρμόνιση της μελέτης του έργου, για ζητήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης, όπως και των τευχών του διαγωνισμού, με το τροποποιημένο νομοθετικό πλαίσιο, όπως αυτό διαμορφώθηκε με τον Ν.4938/2022 (Άρθρο156) για τη «Ρύθμιση θεμάτων Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων».
Επίσης, διευκρινίζεται ότι ο νέος διαγωνισμός απευθύνεται σε περισσότερες κατασκευαστικές εταιρείες, που στοχεύει στη συμμετοχή και εργοληπτικών εταιρειών 6ης Τάξης (πτυχίο ΜΕΕΠ) στο διαγωνισμό.
Επισημαίνεται ότι στον προηγούμενο διαγωνισμό μπορούσαν να συμμετάσχουν μόνο εταιρείες 7ης Τάξης. Με αυτή την διόρθωση, πλέον θα γίνονται δεκτές εταιρείες με μέσο όρο ετήσιου κύκλου εργασιών, κατά την τελευταία τριετία, 35 εκατ. ευρώ και άνω, έναντι 250 εκατ. στον προηγούμενο διαγωνισμό, με καθαρή θέση 20 εκατ. κατ’ ελάχιστον, έναντι 50 εκατ.) και με πιστοληπτική ικανότητα 20 εκατ. για το συγκεκριμένο έργο, έναντι 70 εκατ. και 50 εκατ. ευρώ ως νομικό πρόσωπο.
Κύκλοι του ΟΛΘ υποστηρίζουν ότι ο νέος διαγωνισμός δεν θα επηρεάσει το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του προβλήτα, δεδομένου ότι αναμένεται ακόμη να εγκριθούν το master plan και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο προβλέπεται να εκδοθεί τον προσεχή Μάρτιο.
Διαβάστε επίσης:
Safe Bulkers (Πόλυς Β. Χατζηιωάννου): Πούλησε ένα Bulker, αλλά ναυπηγεί οκτώ πλοία
Γιάννης Κούστας (Danaos): Δώσαμε μέρισμα 200 εκατ. δολάρια στο τελευταίο 18μηνο στους μετόχους μας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ανδρουλάκης: Δε νομίζω ότι ο Έλληνας φορολογούμενος θέλει να κάνει δώρο μισό εκατομμύριο ευρώ στη ΝΔ
- Ριαμπκόφ: Η Μόσχα μπορεί σίγουρα να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ
- Aegean: Αγορά 29 χιλιάδων μετοχών από την Autohellas
- Φάμελλος: Η ακρίβεια και τα υπερκέρδη, το βασικό πολιτικό επίδικο της εποχής