Ιδιαίτερα δραστήριοι εμφανίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές στις παραγγελίες νέων πλοίων. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές εταιρείες το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκονται τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Η ναυτιλιακή Neda Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Λυκιαρδοπούλου επέστρεψε στα ναυπηγεία μετά από σχεδόν μία δεκαετία.

Σύμφωνα με την Ιntemodal, η εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων με το κινεζικό ναυπηγείο Chengxi Shipyard, για την κατασκευή δύο bulker kamsarmax, χωρητικότητας 82,000 dwt, στην τιμή των 33,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Τα νέα πλοία θα παραδοθούν το 2026.

Η Neda Maritime διαχειρίζεται 26 πλοία -bulkers και δεξαμενόπλοια- , συνολικής χωρητικότητας 3,895,340 dwt. Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 6 Capesize, 9 Kamsarmax, 5 VLCC και 6 Aframax.

Η εταιρεία πραγματοποιεί εδώ και αρκετό διάστημα κινήσεις αναδιάρθρωσης του στόλου της, ενώ έχει υπό κατασκευή ένα τάνκερ χωρητικότητας 109,950 dwt, το οποίο θα παραλάβει τον Ιούνιο 2024.

Νέες παραγγελίες στην αγορά ξηρού φορτίου πραγματοποίησε και η Cardiff Marine του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου.

Στο εβδομαδιαίο της report η Intermodal αναφέρει ότι η εταιρεία έχει παραγγείλει στο Cosco HI Yangzhou, δύο φορτηγά πλοία χωρητικότητας 210,000 dwt, διπλού καυσίμου και εξοπλισμένα με scrubber.

Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 64 εκατ. δολάρια έκαστο και η παράδοση του προγραμματίστηκε για το 2025.

Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, στην παραγγελία δύο τάνκερ στο ναυπηγείο New Times Shipbuilding έχει προχωρήσει και η άλλη εταιρεία του κ. Οικονόμου, TMS Tankers, που δραστηριοποιείται στα δεξαμενόπλοια.

Τα δύο πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, χωρητικότητας 115,000 dwt, θα έχουν κόστος 63 εκατ. δολάρια έκαστο και θα ενταχθούν στο στόλο της ναυτιλιακής το 2026.

Η ναυτιλιακή Chandris Hellas, των εφοπλιστών Γιάννη και Μιχάλη Χανδρή, στράφηκε στην Κίνα για ενισχύσει τον στόλο της με νέα bulkers.

Σύμφωνα με την ναυλομεσιτική Banchero Costa, η εταιρεία ξηρού φορτίου της Chandris, Century Bulk Carriers, προχώρησε στην παραγγελία δύο ultramax φορτηγών πλοίων, χωρητικότητας 63,000 dwt έκαστο.

Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Cosco Zhoushan και θα παραδοθούν στο δεύτερο εξάμηνο του 2026. Το κόστος τους θα ανέλθει σε 32 εκατ. δολάρια έκαστο.

H Century Bulk Carriers διαθέτει στόλο με 13 φορτηγά πλοία διαφόρων κατηγοριών, από supramax μέχρι capesize.

Διαβάστε ακόμη:

Eurotankers: Πούλησε τάνκερ με κέρδος 18,5 εκατ. δολάρια

Τέσσερα πλοία μεταφοράς χημικών θα ναυπηγήσει ο όμιλος Κυριακού στην Κίνα