Η κατάσταση στην Ουκρανία είναι μια απόλυτη καταστροφή με χιλιάδες νεκρούς, τραυματίες και εκτοπισμένους και όλοι να καταδικάσουμε τον πόλεμο. Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη φορά, γιατί τα ίδια περάσαμε και τα νιώσαμε στην Κύπρο, τόνισε πριν από λίγο ο εφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης στο συνέδριο που διεξάγεται στους Δελφούς.

Στη συνέχεια ο κ. Λασκαρίδης επισήμανε:

«Η επίδραση του πολέμου στη ναυτιλία είναι νωρίς να εκτιμηθεί, αλλά τα πράγματα δεν έχουν ξεκαθαρίσει. Οι ναύλοι διατηρούνται σε καλά επίπεδα.

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι το θέμα των πληρωμάτων και των προσεγγίσεων των πλοίων στα λιμάνια, με τους επαναπατρισμούς.

Δεν υπάρχει σώφρων και σοβαρός πλοιοκτήτης που να θελήσει να σπάσει τις κυρώσεις γιατί θα είναι καταστροφικές για όποιον θα το κάνει, έχουν αλλάξει οι εποχές.

Τα προβλήματα της ναυτιλίας είναι τα του εσωτερικού και του εξωτερικού. Στα εξωτερικά είναι μεγάλη διάκριση των θεμάτων ανάμεσα στους θεσμούς, δηλαδή μεταξύ του ΙΜΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το θέμα της κλιματικής αλλαγής, οι κανονισμοί και τα εναλλακτικά καύσιμα.

Είμαστε στο πλευρό του ΙΜΟ και στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει. Υπάρχουν νέες τεχνολογίες υπό δοκιμή, αλλά είναι σε πειραματική φάση, άρα δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε με σιγουριά ποιο δρόμο θα επιλέξουμε.

Υπάρχουν πολλές λύσεις όπως του LNG, αλλά δεν το πιστεύω, εκτιμώ ότι οι επιβαρύνσεις και οι επιβαρύνσεις είναι μεγάλες.

Υπάρχει το θέμα των Ελλήνων αξιωματικών και των πληρωμάτων. Δυστυχώς όμως συμβαίνει ένα φαινόμενο που έγινε στην Αγγλία και αλλού. Το κράτος προσπαθεί, ο εφοπλισμός προσπαθεί, αλλά να μην κλείνουμε τα μάτια, ο ελληνικός ναυτικός πληθυσμός μειώνεται. Αν δεν πάμε σε ένα πλάνο, δεν θα έχουμε ναυτικούς στα βαπόρια μας και καλά στελέχη στα γραφεία μας».

Στις Βόρειες χώρες, στην Αγγλία, στη Γερμανία, στη Νορβηγία, έχουν στελέχη από άλλες χώρες. Δεν πρέπει να το υποστούμε και εμείς.

Δεχόμεθα μια ευθεία εχθρική στάση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα θέματα της ναυτιλίας. Χρειάζεται μια προσεκτική, μελετημένη, τεκμηριωμένη προσέγγιση από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στα θέματα να βρεθούν λύσεις και να μην οδηγηθούμε στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια.

Αν δεν πάνε καλά, θα δούμε στο μέλλον δυσάρεστες καταστάσεις για την ευρωπαϊκή ναυτιλία.

Το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας, της ελληνόκτητης ναυτιλίας, προφανώς θα συνεχίσει να υπάρχει, το ζητούμενο είναι αν θα υπάρχει στην Ελλάδα. Πρέπει να εξασφαλίσουμε στην Ελλάδα ένα πλαίσιο που να επιτρέπει την παρουσία μας στην πατρίδα μας.

Πρέπει να είμαστε αισιόδοξοι, αλλά να μεριμνήσουμε να έχουμε πληρώματα και στελέχη και η ναυτιλία πρέπει να γίνει εξωστρεφής και όχι να σχολιάζει τις απόψεις των άλλων. Τις δικές μας απόψεις πρέπει να προβάλλουμε.

Τα προσωπικά μου σχέδια είναι να αποσυρθώ και να πηγαίνω για ψάρεμα. Οι προοπτικές της δικής μας εταιρείας να προχωράμε με σταθερά βήματα, αγοράζουμε μεταχειρισμένα πλοία και όταν ξεκαθαρίσει το όλο θέμα των καυσίμων θα το συζητήσουμε.

Το Ίδρυμα Αικατερίνη Λασκαρίδη διαθέτει τη δεύτερη μεγαλύτερη βιβλιοθήκη της Ελλάδας και προχωράμε σε ψηφιακές σπουδές.

Οι ψαράδες να γνωρίζετε είναι καλοί άνθρωποι».

Διαβάστε επίσης:

Προκοπίου: Αν δεν υπήρχαν τα ελληνικά πλοία δεν θα είχε ρεύμα η Ευρώπη ούτε θα κινούνταν τα αυτοκίνητα

Έξι ηχηρά ονόματα της ναυτιλίας μιλούν για τις νέες προκλήσεις του κλάδου

Μαρία Αγγελικούση (Maran Gas): Στρατηγική συμφωνία με την πολωνική PGNiG