Με τις εξελίξεις να τρέχουν και την Περίοδο Αποδοχής για την προαιρετική Δημόσια Πρόταση που έχει καταθέσει για το 21% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) η LeonidsPort B.V., συμφερόντων της οικογενείας Louis-Dreyfus (Ντρέιφους), να κλείνει σε λίγες ώρες, ο Kyril Louis-Dreyfus, γιος της Margarita Olegovna Louis-Dreyfus και κάτοχος του 24,925% της LeonidsPort, δεν θέλει, όπως θα ήταν αναμενόμενο, ούτε να προδικάσει, όπως λέει, το αποτέλεσμα, αλλά ούτε και να μιλήσει ανοικτά για το αν θα υπάρξουν επόμενες κινήσεις και το ποιες θα ήταν αυτές.
Αυτό στο οποίο επικεντρώνεται είναι, ωστόσο, οι τελευταίες εξελίξεις σε ό,τι αφορά τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και του Βόλου και τις «ζυμώσεις» που μπορεί να κρύβουν αυτές. Αρχικά σε ό,τι έχει να κάνει με την αποχώρηση διευθυντικού στελέχους από τον ΟΛΘ (σ.σ. της Θεοδώρας Ρήγα, Προέδρου της Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας Μεσογείου (MedCruise), που αποχώρησε από την εταιρεία στις 18/2/2025 για να αναλάβει Πρόεδρος του ΔΣ του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας), αλλά και με την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου που είχε κερδίσει ο Ιβάν Σαββίδης, βασικός μέτοχος του ΟΛΘ μέσω της Belterra Investments. Ο οποίος Ιβάν Σαββίδης και «υπέσκαψε» την επιτυχία της Δημόσιας Πρότασης της LeonidsPort για το 21% με αγορές μετοχών πάνω από το τίμημα των 27 ευρώ που προσφέρουν οι Ντρέιφους.
«Παρακολουθούμε με μεγάλη προσοχή τις εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα τις τελευταίες ημέρες τόσο στη διοίκηση του ΟΛΘ όσο και με το λιμάνι του Βόλου, όπου ο διαγωνισμός ακυρώθηκε για λόγους δημοσίου συμφέροντος», τονίζει.
«Αυτό είναι που μας ενδιαφέρει αυτήν τη στιγμή», λέει. «Μετά τη λήξη της Δημόσιας Πρότασης που βρίσκεται σε εξέλιξη, θα ακολουθήσουν οι όποιες ανακοινώσεις», τονίζει, αρνούμενος να αποκαλύψει αν υπάρχει «Plan B» και ποιο μπορεί να είναι αυτό, αλλά και να σχολιάσει, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, αν θα υπάρξει απόπειρα προσέγγισης ή διαπραγμάτευσης με την πλευρά Σαββίδη.
Ωστόσο, όπως αφήνει να εννοηθεί, οι τελευταίες αυτές εξελίξεις μπορεί να κρύβουν «ζυμώσεις» που παρακολουθεί με ενδιαφέρον η πλευρά Ντρέιφους.
Στην ερώτηση αν, πέραν του ΟΛΘ, η εταιρεία του ενδιαφέρεται και για άλλα ελληνικά assets ή λιμάνια, ο Kyril Louis-Dreyfus απαντά κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει τίποτα ανακοινώσιμο αυτήν τη στιγμή.
«Οι λόγοι που μας ενδιαφέρει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναφέρονται επακριβώς στο ενημερωτικό δελτίο», λέει, αρνούμενος να υπεισέλθει σε περαιτέρω λεπτομέρειες.
Μέχρι στιγμής, όμως, η μετοχική «συγκομιδή» της οικογένειας Dreyfus είναι εξαιρετικά φτωχή, καθώς αντιστοιχεί μόλις στο 2,58% του ΟΛΘ (260.420 μετοχές) με συνολικό κόστος κτήσης στα 7,031 εκατ. ευρώ. Ποσοστό άνευ ουσιαστικού νοήματος για τους Dreyfus, αν δεν βρεθεί τρόπος αύξησής του. Και την ίδια στιγμή, το ενδεχόμενο παράτασης της Δημόσιας Πρότασης, που είχε τεθεί ως πιθανότητα κάποια στιγμή, δεν φαίνεται να υπάρχει πλέον ως προοπτική στον ορίζοντα.
Την ίδια ώρα, μπορεί η πλευρά Σαββίδη να απώθησε αποτελεσματικά, όπως όλα δείχνουν, την «επίθεση» Dreyfus, αλλά μετά και την έγκριση προ ημερών του επικαιροποιημένου Master Plan του ΟΛΘ, η εταιρεία υποχρεούται να υλοποιήσει επενδύσεις αξίας 180 με 200 εκατ. ευρώ. Ο ΟΛΘ διαθέτει περί τα 100 εκατ. ευρώ στο ταμείο του, αλλά καθώς οι τράπεζες είναι μάλλον δύσκολο να δώσουν δάνεια στην εταιρεία του Σαββίδη, το ερωτηματικό είναι πώς θα καλυφθεί το υπόλοιπο. Κι αυτό μπορεί να σημαίνει, εφόσον βεβαίως παραμένει ζωντανό το ενδιαφέρον των Ντρέιφους, ότι θα μπορούσε να ξανατεθεί επί τάπητος το θέμα της μετοχικής τους συμμετοχής, από νέα βάση συζήτησης αυτή τη φορά.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ζελένσκι: Υπό πίεση για να αποδεχθεί το τέλος του πολέμου που επιθυμεί ο Τραμπ
- Eπίθεση στο γραφείο του Μάξιμου Σενετάκη – «Οι θρασύδειλοι τραμπούκοι δεν μας πτοούν και δεν μας εκφοβίζουν», λέει η ΝΔ
- Κολλέγιο Ανατόλια: Καταθέτει αίτηση για την ίδρυση μη κρατικού ΑΕΙ
- Speed and Cargo Claims – Stevedore Damages
