ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αναφερόμενος στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Κουρουμπλής τόνισε ότι οι Έλληνες οι οποίοι δουλεύουν στην ποντοπόρο ναυτιλία είναι μόνο 5.000 σε σύγκριση με την δεκαετία του 1970 που ήταν 140.000.
Όσον αφορά τη μείωση του φόρου μερίσματος που επιχειρεί η κυβέρνηση και του φόρου υπεραξίας που συμπεριλαμβάνεται για πρώτη φορά, από την πώληση μετοχών και μετοχών χαρτοφυλακίου, ο βουλευτής την χαρακτήρισε ως μια κίνηση προκλητική και προσβλητική για την ελληνική κοινωνία που ζει μια περίοδο τραυματική καθώς περιορίζεται η αγοραστική τους δύναμη σε σημείο να υποβαθμίζουν ακόμα και τη διατροφή τους.
«Καταργήσατε την υποχρέωση των εφοπλιστών για φόρο αλλοδαπών πληρωμάτων κατά 50 εκ. ευρώ και σας ρωτώ γιατί; περνάνε κρίση; Οι εφοπλιστές έχουν διπλασιάσει τις περιουσίες τους μέσα σε αυτή την κρίση που υπάρχει παγκοσμίως». «Όλα αυτά τα χρήματα που χρωστούσαν μέχρι τώρα, από τον φόρο αλλοδαπών πληρωμάτων, τα έχετε εισπράξει κ. Βεζυρόπουλε;», αναρωτήθηκε ο Παναγιώτης Κουρουμπλής.
“Αν δεν μου απαντήσετε, θα καταθέσω επίκαιρη ερώτηση με συγκεκριμένα ερωτήματα, πάει η εποχή που μιλούσατε γενικά και αόριστα, όπως είναι γενική και αόριστη σκοπίμως η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου. Που είναι τα νούμερα να δούμε τι κέρδος έχουμε και τι χάσιμο από την ιστορία αυτών των ρυθμίσεων;»
Αναφορικά με τη στάση των εφοπλιστών σε κρίσιμα ζητήματα, ο κ. Κουρουμπλής τόνισε ότι «από τα 4.500 πλοία ελληνικής πλοιοκτησίας, μόνο 650 – 700 είναι στην ελληνική σημαία κι εφόσον κατηγορούσε η κυβέρνηση τον ΣΥΡΙΖΑ, ας μας πει πόσα πλοία μπήκαν στην ελληνική σημαία από το 2019».
«Όταν πέρυσι οι εφοπλιστές έφεραν 3 δις ευρώ στην Τράπεζα της Ελλάδος και σε δύο μέρες πήραν πάλι τα 2,9 δις, όχι για να επενδυθούν στην Ελλάδα αλλά για να φύγουν τα χρήματα στο εξωτερικό, όταν συνεχώς ζητούσαν οι εφοπλιστές τη μείωση της υποχρεωτικής σύνθεσης σε ελληνικό προσωπικό και από 21 άτομα φτάσαμε στα 5, ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Συνεχώς τα πλοία να φεύγουν και να μπαίνουν σε ξένες σημαίες, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ όπως και όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις στηρίξαμε τους εφοπλιστές με κάθε τρόπο».
«Εμείς βρήκαμε μία εκκρεμότητα που υπήρχε από το 2010 με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δώσαμε μάχες, προσωπικά πήγα τρεις φορές στις Βρυξέλλες για το ζήτημα αυτό, συγκρουστήκαμε με το κ. Σόιμπλε, τους στηρίξαμε και τι τους ζήτησα ως υπουργός; να κάνουν ένα consortium ώστε στον χώρο που υπάρχει στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά να γίνει ένα μεγάλο συγκρότημα, ένα ναυτιλιακό κέντρο με σύγχρονες υποδομές προκειμένου να προσελκύει ο Πειραιάς τη φιλοξενία ναυτιλιακών εταιρειών».
Τέλος, ο κ. Κουρουμπλής αναφερόμενος στο θέμα των ρυμουλκών, υπογράμμισε: «Αυτή είναι η πραγματικότητα για την οποία συζητάμε και είστε εκτεθειμένοι, “ρίξατε” στη θάλασσα τα ρυμουλκά για να “πνιγούν”, αγνοώντας ότι αυτό που κάνετε τώρα στους ανθρώπους αυτούς, θα μετακυλιστεί μετά στην υποχρέωση των πλοίων που θέλουν να προσεγγίσουν τα ελληνικά λιμάνια, να πληρώνουν πολύ περισσότερα χρήματα. Δώσατε δηλαδή τα ρυμουλκά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να προστατέψετε τους πολύ πλούσιους».
Διαβάστε επίσης:
Στο Ε.Β.Ε.Πειραιά η συνάντηση για την Ευρωπαϊκή Τεχνολογική Πλατφόρμα για τις Θαλάσσιες Μεταφορές
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Εθνική Τράπεζα: Ολοκλήρωσε τη διασύνδεση με καλώδιο μεταφοράς δεδομένων Ελλάδας-Σαουδικής Αραβίας
- Πού ξοδεύουν τα δισεκατομμύρια τους τα Χριστούγεννα οι πλουσιότεροι του κόσμου
- H Intralot, οι λαμπρές υπεραξίες (76%) του στρατηγικού επενδυτή Σου Κιμ και ο ρόλος του την επόμενη μέρα
- Οι 10 Ευρωπαίοι δισεκατομμυριούχοι κληρονόμοι κάτω των 35 ετών