«Όσο το βαρέλι πετρελαίου είναι πάνω από τα 80 δολάρια, δεν πρόκειται να πέσουν τα επιτόκια».

Ο εφοπλιστής Κώστας Ρόκκος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας ΤST International SA, είναι απόλυτος σε κάποιες απόψεις του και  εκφράζει συχνά τις ανησυχίες του για το μέλλον της ναυλαγοράς και της ναυτιλιακής χρηματοδότησης.

1

Σε ένα πηγαδάκι, το βράδυ της εκδήλωσης στο Greek Shipping – Hall of Fame, εξέφραζε τις ανησυχίες του για τις διεθνείς εξελίξεις και τον ρόλο της Κίνας στην παγκόσμια οικονομία και ναυτιλία.

Η εταιρεία του TST International SA είναι μια ιδιωτική εταιρεία που έχει έδρα τα νησιά Μάρσαλ και είναι νόμιμα εγκατεστημένη στην Ελλάδα βάσει του Ν. 89/1967 και διαχειρίζεται οκτώ φορτηγά πλοία.

Η TST διαχειρίζεται τα εξής οκτώ πλοία: Το M/V PAOLO U 48,227 DWT, το M/V RUBYRED 48,225 DWT, το M/V DOKOS 45,600 DWT, το M/V SVETI NIKOLA I 44314 DWT, το M/V SIKANIA 53,553 DWT, το M/V RESOUNDER 45,724 DWΤ, το M/V OLUJA 42,584 DWT και το M/V TAMARACK 50,344 DWT.

O Δρ. Κώστας Ρόκκος, είναι ένας σημαντικός εφοπλιστής που έλκει την καταγωγή του από την Θεσσαλονίκη. Είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤST International SA.

Από το 1995, που ξεκίνησε την καριέρα του στη ναυτιλία, έχει υπηρετήσει ως Γενικός Διευθυντής σε ναυτιλιακές επιχειρήσεις που ειδικεύονταν στη μεταφορά χύδην φορτίων, πίσσας και στα υγραεριοφόρα.

Ο Δρ. Ρόκκος έλαβε το διδακτορικό του δίπλωμα στη Διαχείριση Κινδύνου στη Ναυτιλία από το Πανεπιστήμιο Middlesex του Λονδίνου, ενώ το μεταπτυχιακό δίπλωμα (M.Sc. με διάκριση) στη Ναυτιλιακή Μηχανολογία και Διαχείριση από το City University στο Λονδίνο και μεταπτυχιακό δίπλωμα με διάκριση στο Δίκαιο της Ναυτιλίας από το ίδιο Πανεπιστήμιο.

Διαθέτει επίσης Δίπλωμα Διεθνούς Λογιστικής και Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (IFRS) από την Association of International Accountants (AIA).

Είναι πτυχιούχος Ηλεκτρολόγος Μηχανολόγος Μηχανικός, πιστοποιημένος Ευρωπαίος Μηχανολόγος (Dipl. Eur. Ing.), μέλος του FEANI και πλήρες μέλος του RINA (του Βασιλικού Ινστιτούτου Ναυπηγών) καθώς επίσης Εγγεγραμένος Μηχανικός στο Συμβούλιο Μηχανικών του Ηνωμένου Βασιλείου.

Είναι μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (ΤΕΕ), της Ένωσης Μηχανικών Παραγωγής των ΗΠΑ, της Ένωσης Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών (SNAME) και μέλος της Ένωσης Ανάλυσης Κινδύνων (SRA), η οποία εξετάζει τις εξελίξεις στον τομέα της διαχείρισης κινδύνων.

O Δρ. Ρόκκος, υπήρξε μέλος του Propeller Club και Διοικητής και Περιφερειακός Αντιπρόεδρος του International Propeller Club των ΗΠΑ.

Όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της η εταιρεία, οι συνεργάτες της TST MARITIME LTD διαθέτουν μοναδική εμπειρία και επαγγελματικές δεξιότητες με αποδεδειγμένο ιστορικό για περισσότερα από 25 χρόνια στη διαχείριση πλοίων και ναυτιλιακών περιουσιακών στοιχείων σε διάφορους τομείς για χρηματοοικονομικούς επενδυτές. Η τεχνογνωσία που διαθέτει είναι σε υψηλό επίπεδο σε διάφορους τομείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας, όπως bulkers, πλοία μεταφοράς αερίου και δεξαμενόπλοια. Η εταιρεία συνεργάζεται με κορυφαίους διαχειριστές για να εξασφαλίσει την καλύτερη απόδοση και εξαιρετικά οικονομικά αποτελέσματα στους επενδυτές.

Η ιστορία της TST, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της εταιρείας, αποδεικνύει ότι “μπορούμε να διαχειριζόμαστε με επιτυχία τα πλοία μας” και ότι οι κύριοι στόχοι της εταιρείας είναι η δέσμευσή της για ασφάλεια, ποιότητα και αξιόπιστες διαδικασίες καθώς και η εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων διαχείρισης κινδύνων για την εξασφάλιση των υψηλότερων λειτουργικών προτύπων.

Στο τελευταίο συνέδριο της “Ναυτεμπορικής”, ο Κώστας Ρόκκος, επισήμανε: «Ξαφνικά στη ζωή μας μπήκε το απρόβλεπτο. Από την κατάρρευση της Lehman Brothers το 2008 έως την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία, όλα έφεραν ανατροπές. Ο μεγαλύτερος φόβος για τη ναυτιλία, ωστόσο, είναι οι πιθανές κυρώσεις στην Κίνα από τις ΗΠΑ. Αν η Κίνα σταματήσει, οι ζημιές που θα δούμε θα είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που είδαμε από τις άλλες κρίσεις αθροιστικά. Η Δύση ασχολείται με την Ουκρανία και αφήνει την Κίνα να εξοπλίζεται”.

Ο Κώστας Ρόκκος τόνισε ακόμη ότι η άνοδος των επιτοκίων δυσχεραίνει την προσπάθεια των εφοπλιστών να δημιουργήσουν κεφάλαια και προέβλεψε ότι μέχρι το 2030 θα έχουμε ένα χωνί που ανοίγει διαρκώς και θα πρέπει να περιμένουμε το απροσδόκητο» τόνισε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε επίσης:

Attica Group: Διάκριση του Ομίλου με 6 βραβεία στα Tourism Awards 2024

Κατέπλευσε χθες στο λιμάνι του Πειραιά το εμβληματικό Γαλλικό ιστιοφόρο «Belem»

Μαρίνα Πόρτο Χέλι: Ουσιαστική ανάπτυξη το 2023 και θετικές προοπτικές σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα