Τα αιτήματα που διατυπώνονται στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής από τους πλοιοκτήτες για εξαίρεση από την υποχρεωτική ρυμούλκηση των πλοίων τους, βρίσκει αντίθετη την Πανελλήνια Ένωση Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών.

Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών Ρυμουλκών, Κώστας Λυμπουσάκης, επισημαίνει με επιστολή του προς το υπουργείο Ναυτιλίας «την πλήρη αντίθεσή του κλάδου σε τέτοιες προοπτικές, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν «εκσυγχρονισμό» των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τα πλοία που καταπλέουν στα ελληνικά λιμάνια» και προσθέτει:

1

«Συμφωνούμε δε πλήρως με τα όσα καταγράφονται στην επιστολή της Ένωσης των Πληρωμάτων Ρ/Κ & Ν/Γ Πλοίων, σχετικά με το ιδιαίτερα σημαντικό έργο που εκτελούν σε καθημερινή βάση τα ελληνικά ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά και τα πληρώματα μας, παρέχοντας την απαιτούμενη ασφάλεια (safety) στα πλοία και στα ελληνικά λιμάνια, στις λιμενικές εγκαταστάσεις καυσίμων και επικίνδυνων φορτίων, με πλήρη 24ωρη ετοιμότητα για επιχειρήσεις διάσωσης πλοίων, επιβατών και φορτίων, καθώς και προστασίας της θάλασσας, των νησιών και των ακτών σε όλο το θαλάσσιο τομέα ευθύνης της χώρας».

Στη συνέχεια, ο Κώστας Λυμπουσάκης, αφού τονίζει ότι η διεθνής εμπειρία καθημερινά καταδεικνύει ότι οποιοδήποτε πλοίο, όσο σύγχρονα και εξελιγμένα συστήματα ελιγμών και αν διαθέτει, κινδυνεύει να προκαλέσει μείζον ή έλασσον ατύχημα εντός ή πλησίον του λιμένα, είτε από ανθρώπινο σφάλμα είτε από βλάβη, υπογραμμίζει:

«Συνεπώς η άμεση παρουσία και συνδρομή ρυμουλκού αποτελεί επιβεβλημένο προληπτικό μέτρο ασφάλειας των λιμένων και της ναυσιπλοΐας για τη χώρας μας, κάθε δε περαιτέρω σκέψη και πρόταση περί εξαίρεσης από την υποχρεωτική ρυμούλκηση αυξάνει τους κινδύνους ατυχημάτων για τα πλοία, τα λιμάνια και τις λιμενικές εγκαταστάσεις, και πάνω απ’ όλα για ανθρώπινες ζωές.

Το υψηλό επίπεδο ασφάλειας των ελληνικών λιμανιών και των λιμενικών εγκαταστάσεων διυλιστηρίων σχετίζεται απόλυτα με την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών ρυμούλκησης και επιφυλακής των ελληνικών ρυμουλκών και ναυαγοσωστικών πλοίων και των πληρωμάτων τους, τα οποία διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία και επαγγελματική κατάρτιση.

Υπενθυμίζουμε ότι στη θάλασσα ισχύει ο κανόνας «η πρόληψη είναι η καλύτερη αποτροπή κατά οποιουδήποτε κινδύνου ναυτικού ατυχήματος». Και ο ρόλος της υποχρεωτικής ρυμούλκησης είναι σαφώς προληπτικός».

Διαβάστε επίσης:

Απεγκλωβίστηκαν 59 άτομα από παραλία της Κέρκυρας

Ανακατατάξεις στις εταιρείες μεταφοράς κοντέινερ – Προηγείται η MSC, που επενδύει τώρα και στα τρένα

Ασφυκτικό pressing στην Επιτροπή Ανταγωνισμού από Γκριμάλντι και Ηλιόπουλο για την ΑΝΕΚ – Τρεις εταιρείες ερίζουν για τον τζίρο των 180 εκατ. ευρώ