«Οι τεχνολογικές και οργανωτικές εξελίξεις στον τομέα της ναυτιλίας, η ψηφιακή οικονομία η οποία έχει μπει στη ζωή μας εδώ και πάρα πολλά χρόνια, όλες αυτές οι αλλαγές οι οποίες έχουν γίνει στον τρόπο μεταφορών, νομίζω ότι καθιστούν επιβεβλημένο να πρέπει να έχει αυτή η χώρα ένα δίκαιο, ένα ναυτικό δίκαιο, ένα ιδιωτικό ναυτικό δίκαιο, που θα καθορίζει τις σχέσεις ανάμεσα στη ναυτιλία και το κράτος, εκσυγχρονισμένο, και όχι να είμαστε κολλημένοι και προσκολλημένοι στο 1958.»

Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βουλευτής ΝΔ Α’ Πειραιώς και Νήσων  Κώστας Κατσαφάδος  στην ομιλία του στη Βουλή κατά τη συζήτηση για την ψήφιση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου.

1

Ο Κώστας Κατσαφάδος επισήμανε ότι: «Αν έχει κάτι από τα λίγα να περηφανεύεται ως οικονομικά επιτεύγματα αυτή η χώρα, είναι η ναυτιλία της, η ναυτιλία της η οποία πρωτοπορεί, η ναυτιλία της η οποία πρωταγωνιστεί, η ναυτιλία της η οποία ενισχύει διπλωματικά την ισχύ της χώρας μας -και αυτό το βλέπουμε τώρα με την ενεργειακή κρίση και με την επισιτιστική κρίση-, η ναυτιλία, όμως, η οποία τρέχει ως ένας διαφορετικός και ένας ιδιαίτερος οικονομικός τομέας -ναυτιλία μαζί με τις μεταφορές- με ρυθμούς πιο ευέλικτους και πιο γρήγορους από τους διάφορους άλλους οικονομικούς τομείς και διάφορες άλλες οικονομικές δραστηριότητες. Σε αυτό το πλαίσιο, σε αυτήν την ταχύτητα με την οποία κινούνται οι εξελίξεις γύρω από την ναυτιλία, κάποια στιγμή θα έπρεπε να προσαρμοστεί και αυτή η χώρα, θα έπρεπε να προσαρμοστεί η Ελλάδα, εφόσον θέλει να συνεχίσει αυτό το θαύμα το οποίο επιτελείται εδώ και δεκαετίες και να συνεχίσει να έχει την πρωτοκαθεδρία στην παγκόσμια ναυτιλία.».

Συνεχίζοντας την τοποθέτησή του ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής τόνισε ότι: «Το συγκεκριμένο νομοθέτημα είναι όχι μόνο προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά ήταν επιβεβλημένο να γίνει εδώ και δεκαετίες. Ήταν επιβεβλημένο, για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε καθαρούς όρους και καθαρή σχέση.

Και αυτό, εάν θέλετε, είναι ακόμα και ένα στοιχείο, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τη διαφθορά, τη γραφειοκρατία και τη διαπλοκή μέσα από την πολυνομία που επικρατούσε και το αδιέξοδο, στο οποίο βρίσκονταν διάφοροι άνθρωποι, οι οποίοι ασχολούνται γύρω από τη ναυτιλία και που δεν ήξεραν τι μπορούσαν να κάνουν, όπως και μέσα από την τακτική που ακολουθούσε το κράτος να ακυρώνει διεθνείς νομολογίες χωρίς να τις ενσωματώνει στην εθνική νομοθεσία.

Θεωρώ, λοιπόν, ότι ο Κώδικας του Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου θα βοηθήσει και θα είναι ένας μεγάλος, σημαντικός, υποστηρικτικός παράγοντας, για να συνεχίσει η χώρα μας να πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια ναυτιλία, να συνεχίσει να υπάρχει το θαύμα της ελληνικής ναυτιλίας και να συνεχίσουμε να είμαστε περήφανοι για το ελληνικό εμπορικό ναυτικό.»

Διαβάστε επίσης

Επέπλεαν 3,2 τόνοι κοκαΐνης στον Ειρηνικό Ωκεανό αξίας 500 εκατ. δολαρίων!

Ο όμιλος Γκριμάλντι επενδύει στο λιμάνι του Άμστερνταμ