ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο Κωνσταντίνος (Κώστας) Απόδιακος κρατάει χαμηλό προφίλ ως εφοπλιστής, όμως οι εμφανίσεις και οι δράσεις του εντοπίζονται συνήθως στην Αλόννησο όπου με τον ίδρυμα που έχει ιδρύσει ασχολείται συστηματικά με την διάσωση της Μεσογειακής φώκιας Monachus Monachus και το Καταφύγιο Άγριας Φύσης.
Το Thalassa Foundation υποστηρίζει το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου, το οποίο αποτελεί την μεγαλύτερη θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή της Ελλάδας.
Η ναυτιλιακή εταιρεία του Κωνσταντίνου (Κώστα) Απόδιακου, Blue Planet Shipping διαχειρίζεται συνολικά 14 φορτηγά πλοία.
Ο Κώστας Απόδιακος γεννήθηκε το 1956 στο Λονδίνο. Διαθέτει B.A. στα Οικονομικά από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ. Διετέλεσε Διευθυντής της Εταιρείας Victoria Steamship Ltd. στο Λονδίνο. Καθώς η ζωή του και η δουλειά του είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την θάλασσα, από το 2004 ο Κώστας Απόδιακος σταθερά ενισχύει περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες προστασίας και βιωσιμότητας, ειδικότερα δε της Μεσογείου, πιστεύοντας ότι η επαγγελματική επιτυχία μπορεί να επιτευχθεί πραγματικά μόνο αν σεβόμαστε απόλυτα το φυσικό μας περιβάλλον και τις βασικές ανθρώπινες αξίες.
Μιλάει Ελληνικά και Αγγλικά και του αρέσει η ιστιοπλοΐα, η κολύμβηση και οι δίτροχες μηχανές. Τον ενδιαφέρουν η Ιστορία, η Αστρονομία και η Φιλοσοφία.
Ασχολείται πολλές ώρες με το “Ίδρυμα Θάλασσα” και κατέχει τη θέση του προέδρου, ενώ στην ναυτιλιακή εταιρεία το “τιμόνι” κρατάει πλέον ο γιος του Νίκος Απόδιακος.
Η Blue Planet Shipping, ιδρύθηκε κυρίως ως γραφείο πληρωμάτων, αναπτύχθηκε σταθερά με την πάροδο των ετών και παρέχει στους πελάτες της πλήρες χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών διαχείρισης πλοίων.
Η Blue Planet Shipping Ltd ιδρύθηκε το 1996 στον Πειραιά.
Το 2004-2006 πούλησε πέντε παλαιότερα πλοία και δύο Supramax.
Την περίοδο 2010-2014 πραγματοποίησε παραγγελίες για μια σειρά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου Post-Panamax και Ultramax στην Κίνα.
Το 2016 ναυπήγησε τέσσερα πλοία Kamsarmax συνολικής χωρητικότητας 82.000 dwt. Τα δύο πρώτα πλοία παραδόθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2016, ενώ τα άλλα δύο το πρώτο εξάμηνο του 2017. Το ίδιο έτος αγόρασε τα δύο ακόμη πλοία ξηρού χύδην φορτίου Kamsarmax χωρητικότητας 82.000 dwt.
Το 2017 ,ιδρύθηκε και η εταιρεία Victoria Shipbroking Ltd (Πειραιάς) για να διαχειρίζεται εμπορικά την Chartering και την S&P. Το ίδιο έτος, αλλά και το επόμενο έτος 2018, παρέλαβε δύο ακόμη πλοία Ultramax 64.000 dwt, που παραδόθηκαν τον Ιανουάριο του 2017 και τον Ιανουάριο 2018.
Η Blue Planet Shipping το 2018 βραβεύτηκε με το κύρος των βραβείων Greek Shipping Award των Lloyd’s List. Το 2019 βραβεύτηκε με το Green4Sea operator 2019.
Το 2020 παρέλαβε δύο πλοία Ultramax 64.000 dwt, που παραδόθηκαν τον Ιούνιο και τον Οκτώβριο
Τη διετία 2021-2022 πούλησε δύο πλοία Supramax.
Οι ναυτιλιακές δραστηριότητες της οικογένειας Απόδιακου ξεκίνησαν από τον Νικόλα Αχιλ. Απόδιακο (1912- 2002) από τη Χίο. Το 1946 παρέλαβε μαζί με τον θείο του, Κώστα Ν. Μίχαλαο, το Liberty “Ύδρα” και ένα χρόνο αργότερα εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο, όπου δημιούργησε την ναυτιλιακή εταιρεία Victoria Steamship.
Η εταιρεία για τρεις δεκαετίες διαχειρίζονταν τα πλοία της οικογένειας Απόδιακου, Παληού, Τσακαλώτου, Φιλιππότη και Μαργαρώνη. Το 1996 η οικογένεια Απόδιακού ξεκίνησε αυτόνομη πορεία.
Το Ίδρυμα
Το Ίδρυμα Thalassa έχει συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση της φύλαξης του θαλάσσιου πάρκου της Αλοννήσου και όπως υποστηρίζει ο ιδρυτής του, επέλεξε να έχει ρόλο δευτεραγωνιστή, δίνοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτούς ακριβώς που ήθελε να ενισχύσει: στις τοπικές κοινωνίες, στις επαγγελματικές ενώσεις, στην επιστημονική κοινότητα, στις περιβαλλοντικές οργανώσεις, στα παιδιά. Κι όλα αυτά με μοναδικό, με απαρέγκλιτο, με εμμονικό σχεδόν στόχο την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος.
Για το Ίδρυμα Thalassa, όμως, η επιλογή ήταν μία: να στρέψει την προσοχή, να αγκαλιάσει, να υιοθετήσει μια μικρή περιοχή, με υψηλή όμως προστιθέμενη αξία, που θα αποτελούσε τον πυρήνα της προσπάθειάς και παράλληλα το καλό παράδειγμα που θα μεταλαμπαδευόταν και σε άλλες περιοχές. «Αυτός ο τόπος ο μικρός, ο μέγας» υπήρξε για μας η Αλόννησος.
Επισημαίνεται ότι το Θαλάσσιο Πάρκο της Αλοννήσου καλύπτει μία έκταση 2.315 τ. χλμ., που πρακτικά ήταν αδύνατον να φυλάσσεται με επάρκεια από τους προβλεπόμενους φορείς και τους μηχανισμούς τους.
Σε αυτό το πλαίσιο το Ίδρυμα Thalassa συνέβαλε καθοριστικά στην ενίσχυση της φύλαξης του πάρκου με την παραχώρηση δύο ταχύπλοων σκαφών, χρηματοδότησε την αγορά εργαλείων τελευταίας τεχνολογίας για την εξ ’αποστάσεως εποπτεία της προστατευόμενης περιοχής, ενώ βρίσκεται σε συνεχή διερεύνηση νέων τεχνολογιών, μεθοδολογιών, έργων, προγραμμάτων και συνεργειών που θα βελτιστοποιήσουν την προστασία του θαλάσσιου πάρκου.
Το εμβληματικό θαλάσσιο πάρκο, είναι και αρχαιολογικό πάρκο με πάνω από 7 ναυάγια, που είναι το σπίτι της φώκιας και να θέσει τις καλές πρακτικές, την καινοτομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη ως έννοιες συνυφασμένες με τον θεσμό των Θαλάσσιων Προστατευομένων Πάρκων και της νησιωτικότητας.
Το Ίδρυμα Thalassa έχει ιδρύσει και την μη Κερδοσκοπική Οργάνωση «Αέναος Θάλασσα» η οποία συνδράμει το Ίδρυμα με δράσεις στο πεδίο για τη διαφύλαξη του θαλάσσιου οικοσυστήματος ακόμα πιο αποτελεσματική.
Το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου
Το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου Βορείων Σποράδων (Ε.Θ.Π.Α.Β.Σ.), το οποίο αποτελεί μια ανοιχτή, εκτεταμένη θαλάσσια περιοχή πάνω από 2.300 km2, ιδρύθηκε με το ΠΔ 519/92. Με το ίδιο νομοθετικό κείμενο ορίστηκαν οι Ζώνες και οι Ειδικότεροι Όροι που ισχύουν στα όρια του θαλάσσιου πάρκου, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερο καθεστώς προστασίας για το σπάνιο κι εύθραυστο οικοσύστημά του.
Επίσης, καθώς το Ε.Θ.Π.Α.Β.Σ. έχει χαρακτηριστεί στο σύνολό του ως Αρχαιολογικός Χώρος, απαγορεύεται η μέση αλιεία και η οστρακαλιεία με μηχανικά μέσα, ενώ οι καταδύσεις και το ψαροντούφεκο επιτρέπονται μόνο σε επιλεγμένα σημεία της Β’ ζώνης.
Ένας πρώτος βασικός διαχωρισμός του Ε.Θ.Π.Α.Β.Σ., είναι αυτός σε Α’ και Β’ ζώνη. Η Β’ ζώνη περιλαμβάνει όλο το χερσαίο τμήμα της Αλοννήσου και των κοντινών σε αυτήν νησιών (Περιστέρα, Αδέλφια, Λεχούσα, Γαϊδουρονήσια, Μανώλα, Μούλες και άλλες μικρότερες βραχονησίδες), ενώ η Α’ ζώνη το υπόλοιπο, περιβαλλοντικά πιο ευάλωτο κομμάτι του θαλάσσιου πάρκου.
Έτσι, οι περιοριστικές ρυθμίσεις στη Β’ ζώνη είναι πιο ήπιες, ενώ όσο απομακρυνόμαστε από την κατοικημένη Αλόννησο και οδηγούμαστε προς τον πυρήνα του Ε.Θ.Π.Α.Β.Σ., οι ρυθμίσεις αυστηροποιούνται. H A’ ζώνη περιλαμβάνει τα νησιά Ψαθούρα, Ψαθονήσι, Πιπέρι, Γιούρα, Παππούς, Κυρά Παναγιά, Στρογγυλό, Φαγκρού, Μυίγα, Μέλισσα, Σφήκα, Γράμμεζα, Σκάντζουρα, Κόρακας, Σκαντίλι, Πολεμικά, Πράσσο, Λαχανού, Κασίδης, και άλλες μικρότερες βραχονησίδες.
Το Καταφύγιο Άγριας Ζωής
Τον Οκτώβριο του 2022, το Ίδρυμα Thalassa σε συνεργασία με την Μονάδα Διαχείρισης του Εθνικού Πάρκου Σποράδων δημιούργησε, κατασκεύασε και σε συνεργασία με τον Δήμο Αλοννήσου, τοποθέτησε ενημερωτικές πινακίδες στα καίρια σημεία έτσι ώστε οι επισκέπτες και λάτρεις της φύσης να μπορούν «με μία ματιά» να μαθαίνουν για την χλωρίδα και πανίδα του ΚΑΖ.
Το Καταφύγιο Άγριας Ζωής Αλοννήσου (ΚΑΖ) ιδρύθηκε το 2001 με την υπ’ αριθμ. 1460 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Θεσσαλίας και καλύπτει έκταση εμβαδού 10.000 στρεμμάτων, με στόχο την προστασία, διαχείριση και αναπαραγωγή των ειδών της άγριας πανίδας. Εκτείνεται από τη Δημοτική Θέση Καρδάμι και στη συμβολή του μονοπατιού «Καρδάμι-Ξούρια» με τον υπάρχοντα επαρχιακό δρόμο «Πατητήρι – Γέρακας» και ακολουθώντας Β.Δ. κατεύθυνση, φτάνει στη Δ. Θ. & «Μελίοι».
Από ‘κει στρέφεται δυτικά ακολουθώντας το ίδιο μονοπάτι και καταλήγει στη θάλασσα. Στη συνέχεια ακολουθεί την ακτογραμμή μέχρι τον όρμο του Γέρακα, όπου συναντά το τέλος του επαρχιακού δρόμου «Πατητήρι-Γέρακας» και συνεχίζει κατά μήκος του παραπάνω δρόμου μέχρι την αρχική θέση Καρδάμι.
Εντός του Καταφυγίου Άγριας Ζωής απαγορεύονται (Ν.3937/2011) :
- το κυνήγι κάθε θηράματος και κάθε είδους άγριας πανίδας
- η σύλληψη είδους άγριας πανίδας για σκοπούς μη ερευνητικούς
- οι αγώνες κυνηγετικών ικανοτήτων σκύλων δεικτών
- η συλλογή της άγριας χλωρίδας, η καταστροφή κάθε είδους ζώνης με φυσική βλάστηση και των ζωντανών φυτοφρακτών
- η αμμοληψία και η αποστράγγιση, επιχωμάτωση και αποξήρανση ελωδών εκτάσεων η ρύπανση των υδατικών πόρων
- η διάθεση ή απόρριψη αποβλήτων
- η ανάπτυξη ιχθυοκαλλιεργειών
- η διενέργεια στρατιωτικών ασκήσεων
- η ένταξη έκτασης ΚΑΖ σε πολεοδομικό σχεδιασμό
Διαβάστε επίσης:
Μπαράζ αγορών bulkers από τους Έλληνες εφοπλιστές
GasLog (Πήτερ Γ. Λιβανός): Κέρδη 42,651 εκατ. δολάρια με αύξηση 61%
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Με τροφική δηλητηρίαση ο Νίκος Δένδιας – Αναβάλλεται η επίσκεψη στη Σερβία
- Κώστας Τσιάρας: Τα τρία βήματα για την εξυγίανση του ΟΠΕΚΕΠΕ
- Η ΔΕΗ και ο ρόλος της στον νέο εξηλεκτρισμό: Δίκτυα, Ηλεκτροκίνηση και Αντλίες Θερμότητας
- LVMH: Στήνει το δικό της “κόκκινο χαλί” στις Κάννες – Αγόρασε ιστορική βίλα έναντι 50 εκατ. ευρώ