ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι έλεγε ο Μπόμπολας για τον Βαρδή, το ράλι σε Alpha και ΠΛΑΘ, γιατί ο Ιβάν βιάζεται να πουλήσει στον Ρέστη, ο άγνωστος εφοπλιστής Ψαρογιώργος και ο Νίκος Πατέρας και ποιοι πλήρωσαν 2.500 για ένα gala στη Νέα Υόρκη
Η ΔΝΕ, που εκπροσωπεί στην Ελλάδα τους μεγαλύτερους ξένους ναυτιλιακούς ομίλους που διαχειρίζονται containerships (liners), δεν είδε με καλό μάτι τις τελευταίες αυξήσεις που ανακοίνωσε ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, με ισχύ από 1η Ιουνίου, ενώ κατηγορεί το ΟΛΘ για έλλειψη διαβούλευσης. Από την άλλη πλευρά πάντως κύκλοι του λιμανιού ανέφεραν στο mononews ότι στελέχη του ΟΛΘ έχουν ενημερώσει πλήρως τα ναυτικά πρακτορεία, και ότι οι αυξήσεις αυτές (μια τον Μάιο του 2020 και η δεύτερη τώρα) είναι φυσιολογικές γιατί τα τιμολόγια δεν είχαν προσαρμοστεί εδώ και πολλά χρόνια.
Παρέμβαση υπουργού
Η ΔΝΕ, που πρόσφατα άλλαξε διοίκηση, σε επιστολή της προς τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι οι αυξήσεις στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έχουν φτάσει αθροιστικά στο 40% από την ιδιωτικοποίησή του και μετά, και ζητά αναστολή της τελευταίας αύξησης, που θα ισχύσει από την 1η Ιουνίου 2021.
Η ΔΝΕ, θεωρεί ότι πρέπει να υπάρχει σταθερότητα στην τιμολογιακή πολιτική του λιμανιού και έχει ζητήσει να ισχύσουν τα νέα τιμολόγια από τον Ιανουάριο του 2022, αφού οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν μπορούν να μετακυλήσουν το επιπλέον κόστος στους πελάτες τους, ειδικά στις περιπτώσεις που δεσμεύονται με μακροχρόνια συμβόλαια.
Στην επιστολή της η ΔΝΕ αναφέρει επίσης ότι έχει ήδη αποστείλει σειρά επιστολών μέχρι τα τέλη Απριλίου, προς τον ΟΛΘ για διαβούλευση, χωρίς όμως απόκριση. Προσθέτει δε, σύμφωνα με τις πληροφορίες, ότι στο λιμάνι του Πειραιά η ΣΕΠ Α.Ε. η εταιρεία που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων το 2018 που έκανε την τελευταία αύξηση στα τιμολόγιά της δεσμεύτηκε να τα κρατήσει σταθερά σε ορίζοντα τετραετίας. Συνεχίζοντας σημειώνει ότι η τελευταία αύξηση που έκανε ο ΟΛΘ ήταν μόλις πριν από 13 μήνες, ενώ παράλληλα δεν έχουν ολοκληρωθεί και οι επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης που θα αποφέρουν βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών αλλά και αύξηση της παραγωγικότητας.
Η Διεθνής Ναυτική Ένωση, παράλληλα ζητά συνάντηση με τον κ. υπουργό προκειμένου να συζητηθούν, εκτός από το θέμα των αυξήσεων στον ΟΛΘ, και μια σειρά θεμάτων, όπως είναι η νομοθεσία για την ευθύνη του ναυτικού πράκτορα
Οι εξελίξεις στον ΟΛΘ
Η κοινοπραξία που ελέγχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, και την πλειοψηφία της σήμερα διαθέτει ο όμιλος επιχειρήσεων Σαββίδη «τρέχει» αυτή τη περίοδο την μεγαλύτερη επένδυση που έχει προγραμματίσει να κάνει, την επέκταση του Σ.ΕΜΠΟ του ΟΛΘ.
Ο ΟΛΘ έχει δεχθεί πέντε δεσμευτικές προσφορές για το έργο, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ (προ ΦΠΑ), ανοίγοντας τον δρόμο για μια πολυαναμενόμενη παρέμβαση, που θα αναβαθμίσει σημαντικό τον ρόλο του διεθνώς.
Η επέκταση της 6ης προβλήτας θα επιτρέψει τον υπερδιπλασιασμό της τρέχουσας δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), στα 1,2 εκατ. TEUs και θα ανοίξει τον δρόμο ώστε να προσεγγίζουν το λιμάνι και μεγαλύτερα πλοία, τύπου New Panamax, τοποθετώντας τον ΟΛΘ στον χάρτη των κύριων γραμμών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς): Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να επενδύσουμε εκτός Ελλάδας – Η χώρα χρειάζεται ισχυρότερες τράπεζες
- Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση της Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Μύκονος: Ο μεγαλοκατασκευαστής και η καταδίκη