ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πληθαίνουν οι καταγγελίες των ναυτών που εργάζονται σε πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές της Κρήτης, Ρόδου, Σάμου, Χίου, Μυτιλήνης για απρεπή συμπεριφορά που περιλαμβάνει λεκτική βία, ύβρεις, απειλές, μέχρι και προπηλακισμούς και προέρχονται από ιδιοκτήτες κυρίως των μεγάλων μεταφορικών εταιρειών.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), πρόκειται για μία κατάσταση απαράδεκτη η οποία εντείνεται λόγω της μεγάλης ανοχής που δείχνουν οι ναυτιλιακές και υποστηρίζουν με τη συμπεριφορά τους οι ναυτιλιακοί πράκτορες σε μία πολιτική περαιτέρω ενδυνάμωσης των πελατειακών σχέσεων και στα πλαίσια ενός λυσσαλέου ανταγωνισμού και συμπληρώνει:
Αφορμή συνήθως είναι η κατοχύρωση καλύτερων θέσεων στα γκαράζ των πλοίων που εξασφαλίζουν πιο άμεση και πιο γρήγορη έξοδο των οχημάτων τους κατά την άφιξη στο λιμάνι.
Καθημερινά και κάτω από μία πρωτοφανή αδιαφορία των λιμενικών αρχών, οι μεγαλοϊδιοκτήτες πολλών μεταφορικών εισέρχονται ανενόχλητοι στα γκαράζ των πλοίων με μεγάλο θράσος και κάνουν υποδείξεις στα μέλη του πληρώματος για τις θέσεις στις οποίες θέλουν να τοποθετηθούν τα οχήματά τους, πράγμα που είναι αδύνατο, διότι η φόρτωση πρέπει να γίνεται με συγκεκριμένη σειρά στοιβασίας, η οποία καθορίζεται από το cargo plan και την καθοδήγηση, επίβλεψη και ευθύνη την έχει ο Ύπαρχος σε συνεργασία με τον Ναύκληρο και το υπόλοιπο πλήρωμα.
Η όποια προσπάθεια από τα μέλη πληρώματος γίνεται για να τηρηθεί η σωστή διαδικασία φόρτωσης βρίσκει τοίχο όταν έχει να κάνει με τον αυταρχισμό και την υπεροψία που εκφράζουν οι μεγαλοϊδιοκτήτες που προαναφέραμε.
Πράγμα που συνιστά μεγάλη επισφάλεια και κίνδυνο, τόσο κατά την φόρτωση, όσο και κατά την εκτέλεση του πλου, αφού πολλές φορές ο τρόπος που επιβάλλεται από αυτούς τους κυρίους οδηγεί σε προχειρότητα και αναγκάζει το πλήρωμα να τρέχει στην κυριολεξία ενώ το πλοίο έχει ήδη αποπλεύσει.
Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι η εσκεμμένη καθυστέρηση των φορτηγών και η μαζική τους προσέλευση μόλις το τελευταίο 45λεπτο. Ο όγκος που προσέρχεται μαζικά φτάνει και το 80% του συνολικού φορτίου του πλοίου. Η πίεση που ασκείται εκείνη τη στιγμή είναι τεράστια επειδή ο χρόνος μέχρι τον απόπλου είναι ελάχιστος.
Αποδέκτες όλης αυτής της πίεσης είναι οι Ναυτεργάτες και μέσα σε ένα πραγματικό πανδαιμόνιο δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν προκληθεί τραγικά ατυχήματα και ενίοτε δυστυχήματα με θύματα Ναυτεργάτες αλλά και οδηγούς
Καταγγέλλουμε, τονίζει η ΠΕΝΕΝ, και θέτουμε προ των ευθυνών τους τους ιδιοκτήτες μεταφορικών και τις λιμενικές αρχές για την κατάσταση που επικρατεί στους λιμένες κατά την διαδικασία της φόρτωσης και απαιτούμε να παρθούν άμεσα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία των Ναυτεργατών και των οδηγών φορτηγών. Δεν θα επιτρέψουμε περαιτέρω τέτοιου είδους συμπεριφορές, οι εργαζόμενοι δεν μπορούν και δεν θα γίνουν υποχείρια της οποίας αδίστακτης επιχειρηματικής δράσης.
Διαβάστε επίσης:
Αντρέι Μελνιτσένκο: Στο Φάληρο αγκυροβόλησε το πολυτελές κότερο του μεγιστάνα, αξίας €430 εκατ.
Empire Bulkers (Στ. Μόλαρης): Πλοίο της εταιρείας κατηγορείται για σκόπιμη ρύπανση υδάτων στις ΗΠΑ
Το Κατάρ στη μάχη των LNG carriers με παραγγελίες 760 εκατ. δολαρίων
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Γερμανία-Μαγδεμβούργο: Ερωτηματικά για τις υπηρεσίες που διέθεταν πληροφορίες για τον Ταλέμπ Α.
- Συρία: Στη Δαμασκό ο Τούρκος ΥΠΕΞ – Συναντήθηκε με τον Αλ Τζολάνι
- Χιλιάδες Αγιοβασίληδες «ξεχύθηκαν» στους δρόμους του Πειραιά στο «Santa Night Run»
- Πάρος: Συνελήφθησαν 5 ανήλικοι για την επίθεση σε δύο αδέρφια – Στην υπόθεση εμπλέκονται άλλοι 5 νεαροί