ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μια τέτοια εταιρεία είναι και η Δ. ΚΟΡΩΝΑΚΗΣ, η οποία είναι πασίγνωστη στον ναυτιλιακό κλάδο, για τα σχοινιά ναυτιλίας που κατασκευάζει και τα οποία είναι ίσως τα μόνα στο κόσμο με εγγύηση για μια ζωή. Όση είναι δηλαδή και η ζωή ενός πλοίου.
Με ιστορία 100 ετών και τζίρο περίπου 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο, η οικογένεια Κορωνάκη έχει αναπτύξει μια βιομηχανία, η οποία αναπτύσσεται διαρκώς χωρίς δάνεια, ενώ κάνει τα τελευταία χρόνια επεκτείνεται, μπαίνοντας σε νέες αγορές.
Τελευταία κίνηση στην επιχειρηματική πορεία είναι η επένδυση στα καλώδια Ξάνθης. Μια βιομηχανική μονάδα που αυτήν την περίοδο μετατρέπεται προκειμένου σε λίγους μήνες να μπορεί να παράγει καλώδια και για την ναυτιλία. Ο όμιλος όμως εστιάζει και σε άλλους τομείς. Πριν από περίπου δύο χρόνια αγόρασε ένα μεγάλο οικόπεδο στα πρώην ναυπηγεία Σκαραμαγκά, και σχεδιάζει εκεί να στήσει την δική της ναυπηγική (επισκευαστική) μονάδα.
Η εταιρεία
Η επιτυχία της εταιρείας οφείλεται στο εξαιρετικό τεχνικό της πεδίο. Με στόχο / προσανατολισμό την ασφάλεια και την ευχρηστία των προϊόντων, η Δ. Κορωνάκης έχει δημιουργήσει νέες συνθέσεις που έχουν παγκοσμίως κυριαρχήσει.
«Από την Αυστραλία μέχρι και την Αμερική και την Ευρώπη η εταιρεία μας περηφανεύεται πως προμηθεύει τα πιο ασφαλή, οικονομικά και οικολογικά προϊόντα. Για να το κατορθώσει αυτό δημιούργησε σχοινιά τα οποία αντέχουν στην χρήση παραπάνω χρόνια από ότι το ίδιο το πλοίο που τα χρησιμοποιεί! Σε LNG vessels, υγροποιημένου αερίου πλοία ήδη παρακολουθεί σχοινιά πρόσδεσης που είναι σε χρήση 12 με 15 έτη και πιστεύουμε πως εύκολα θα φτάσουν και θα υπερβούν τα 25 με 30 χρόνια χρήσης. Αυτό σημαίνει πως σέβεται στον υπέρτατο βαθμό τόσο την επένδυση των πελατών της όσο και το περιβάλλον», επισημαίνει στο mononews ο διευθύνων σύμβουλος Κωνσταντίνος Κορωνάκης, ενώ προσθέτει: «Ο διεθνής προσανατολισμός της εταιρείας οδήγησε στην ανάπτυξη ενός ισχυρού παγκοσμίου δικτύου σημείων πωλήσεων στοχεύοντας στην άμεση εξυπηρέτηση των διεθνών πελατών της εταιρείας στα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια του κόσμου».
Πρόκειται, όπως σημειώνει, για μια εταιρεία με μηδενικό δανεισμό και με αγάπη για τη θάλασσα πρόσφατα επέκτεινε τις δραστηριότητές της επενδύοντας στην παραγωγή ηλεκτρικών καλωδίων, ενώ προσβλέπει άμεσα και στη δημιουργία ιδιόκτητου ναυπηγείου στην περιοχή Σκαραμαγκά.
Όσον αφορά στη χρηματοδότηση, ο κ. Κορωνάκης σημειώνει ότι: «Το χρηματιστήριο δε μας έχει ποτέ απασχολήσει διότι εταιρεία έχει αρκετή ρευστότητα, ώστε από μόνη της να μπορεί να προβαίνει σε επενδύσεις που επιθυμεί», ενώ καταλήγει: «Overall, η εταιρεία Κορωνάκης αποτελεί ένα από τα “διαμάντια της ελληνικής βιομηχανίας”, εξάγει σε όλο τον κόσμο τα αποδεδειγμένα πετυχημένα προϊόντα της. Με στόχο την εξέλιξη και την ασφάλεια χωρίς δάνεια και επιδοτήσεις, προχώρα και σε νέους τομείς όπως τα καλώδια ισχύος (ηλεκτρικά καλώδια) και τη ναυπηγοεπισκευή. Το σύνολο των δραστηριοτήτων της τιμολογείται και φορολογείται στην χώρα μας και μόνο».
Τι παράγει
Η εταιρεία παράγει ένα πλήθος από ναυτιλιακά προϊόντα όπως συνθετικά σχοινιά όλων των ειδών, συρματόσχοινα, ιμάντες ανύψωσης και τα λοιπά, ενώ κρατά αποθέματα από άγκυρες, αλυσίδες κι άλλα πολύτιμα για τον κόσμο της θάλασσας προϊόντα.
Σήμερα, το εργοστάσιο της θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα και πλέον σύγχρονα στον κόσμο με τις εγκαταστάσεις να ξεπερνούν τα 120.000 τετραγωνικά μέτρα.
Εξάγει το 88 % περίπου της παραγωγής της σε εταιρείες πετρελαιοειδών όπως η Shell, σε εξαιρετικές ναυτιλιακές εταιρείες (ελληνόκτητες και μη) καθώς και σε εταιρείες άλλων εφαρμογών (στρατιωτικών εφαρμογών, αλιείας ιχθυοκαλλιέργειας, yachting κλπ.).
Επίσης, έχει παρουσία στα μεγαλύτερα ναυτιλιακά κέντρα σε όλο τον κόσμο. Από την έδρα της στον Πειραιά, έχει δημιουργήσει αποθήκες και γραφεία σε σημεία κόμβους για τη βιομηχανία, όπως Σιγκαπούρη, Fujairah, Ντέρμπαν, Κέιπ Τάουν, Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Αμβούργο, Λιβόρνο, Ταραγόνα, Αλγκέισρας Λας Πάλμας, Βαρκελώνη, Κωνσταντινούπολη, Αλεξάνδρεια, Ντουμπάι, Λος Άντχελες, Νέα Ορλεάνη, Νέα Υόρκη, Χιούστου, Παναμάς και Δομινικανή Δημοκρατία.
Έχει δημιουργήσει επίσης τμήμα έρευνας και ανάπτυξης ενώ συνολικά απασχολεί περισσότερους από 170 εργαζόμενους.
Η ιστορία
Η ρίζες της εταιρείας Δ. ΚΟΡΩΝΑΚΗΣ πάνε πίσω στο 1918 όταν ο Θεοφάνης Κορωνάκης άνοιξε ένα μικρό κατάστημα ναυτιλιακών πίσω τον Άγιο Νικόλα απέναντι από την “παγόδα”. Η πρώτη δουλειά της οικογένειας, στα δύσκολα εκείνα, για την Ελλάδα, χρόνια ήταν να ξεχωρίζει τις «καλές ίνες» από τα σχοινιά ναυτιλίας, ώστε να δημιουργήσει νέα καλά σχοινιά.
Στην πορεία, είδαν ότι οι ίνες αποτελούν και τον πυρήνα των καλωδίων, μόνο που δεν υπήρχαν στην αγορά, αρκετά ανθεκτικές προκειμένου να αντέξουν την πολύ σκληρή χρήση στη θάλασσα, αλλά και την αλμύρα, και αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια δική τους μικρή μονάδα, δίπλα στον κατάστημά τους, στον Άη Νικόλα. Μια κίνηση που εκτόξευσε την επιχειρηματική δράση της οικογένειας.
Η μικρή αυτή εταιρεία με την σκληρή εργασία του γιου του Δημήτρη Κορωνάκη καθώς και με την πολύτιμη συμβολή της γυναίκας του Ελένης εξελίχθηκε, από το 1967 που ιδρύθηκε με τη μορφή που την ξέρουμε σήμερα, σε μία άκρως επιτυχημένη εμπορική και βιομηχανική εταιρεία. Το 1969 κατασκευάστηκε η πρώτη μονάδα παραγωγής χαλύβδινων συρματόσχοινων στη Θήβα, το 1971 δημιουργείται μονάδα παραγωγής σχοινιών, ενώ το 1975 δημιουργούνται νέα γραφεία 10.000 τ.μ. και εγκαταστάσεις αποθήκης στο λιμάνι του Πειραιά.
Η εταιρεία τρέχει τώρα υπό την τεχνική διεύθυνση της «τρίτης γενιάς» του Κωσταντίνου Κορωνάκη.
Για μια ζωή
Η μεγαλύτερη επιτυχία του ομίλου, θεωρείται, στη ναυτιλιακή πιάτσα, η δημιουργία ενός τόσο ανθεκτικού και ποιοτικά κατασκευασμένου σχοινιού ναυτιλία, που «φεύγει» μαζί με το πλοίο.
Όταν ο όμιλος κατασκεύασε το συγκεκριμένο σχοινί, βγήκε στην αγορά να το πουλήσει. Με ένα μόνο μειονέκτημα, την τιμή του, που ήταν «τσουχτερή» σε σχέση με τις τιμές που υπήρχαν στην αγορά. Όταν απευθύνθηκε σε έναν πολύ μεγάλο ελληνικό ναυτιλιακό όμιλο, αυτό ήταν και το ερώτημα που δέχθηκε. Γιατί είναι πιο ακριβό από τα άλλα.
Τα στελέχη της Κορωνάκης απάντησαν ότι: «αντέχει πολύ». Ο ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος δεν αγόρασε αμέσως. Πήρε το σχοινί και έκανε δοκιμές… οι οποίες έβγαλαν την Κορωνάκης ασπροπρόσωπη, αφού τα τεστ έδειξαν ότι η ζωή του νέου, τότε, προϊόντος διαρκεί όσο και το πλοίο και πωλείται μαζί του στα διαλυτήρια.
Διαβάστε ακόμη:
Διπλωματική «κόντρα» Ελλάδας – Βρετανίας έφερε το Brexit για τα σκάφη αναψυχής
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Τι ζητάει ο Μασκ για να δουλέψεις στο υπουργείο κυβερνητικής αποτελεσματικότητας
- Αντίστροφη μέτρηση για την αξιολόγηση της Fitch – Περιορισμένες προσδοκίες για αναβάθμιση – Αποκαλυπτήρια στις 22 Νοεμβρίου
- Prem Watsa: Τα χρυσά μερίσματα των €400 εκατ. από την επένδυση στη Eurolife
- Metlen: Ανοίγει ο δρόμος των επιχορηγήσεων για την επένδυση βωξίτη-γάλλιου-αλουμίνας ως Εμβληματική Επένδυση