ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Ψήφο εμπιστοσύνης στην εταιρία Costamare, συμφερόντων του εφοπλιστή Κωνσταντίνου Κωνσταντακόπουλου, αποτελεί η επιτυχημένη δημόσια προσφορά που πραγματοποίησε η ναυτιλιακή, συγκεντρώνοντας 115 εκατ. δολ.
Πρόκειται για την τέταρτη φορά που η Costamare συγκεντρώνει κεφάλαια από την αγορά μέσω της διάθεσης προνομιούχων μετοχών, από την είσοδο της στο χρηματιστήριο της Νέας Yόρκης το 2010.
Αν και η ημερομηνία που όρισε η εταιρία στην ανακοίνωση της για το κλείσιμο της δημόσιας προσφοράς ήταν η 30ή Ιανουαρίου 2018, η ανταπόκριση ήταν μεγάλη και τα κεφάλαια που επιθυμούσε συγκεντρώθηκαν άμεσα.
Σημειώνεται ότι η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου, που αποτελεί και το βασικό μέτοχο της εταιρίας, συμμετείχε στη δημόσια προσφορά με ποσό 7,5 εκατ. δολ.
Η εταιρία εξέδωσε 4,6 εκατ. μετοχές της σειράς Ε, οι οποίες διατέθηκαν στην τιμή των 25 δολ. έκαστη.
Τα νέα κεφάλαια, σύμφωνα με τη διοίκηση της ναυτιλιακής, θα χρησιμοποιηθούν για αποπληρωμή χρεών και γενικότερα για τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών κινήσεων, όπως η απόκτηση νέων πλοίων.
Αναλυτές επισημαίνουν ότι η ανάπτυξη αποτελεί έναν εκ των βασικών στόχων της εταιρίας, τόσο μόνη της όσο και μέσω της κοινοπραξίας που έχει δημιουργήσει με την αμερικανική York Capital.
Σημειώνεται ότι στις 23 Ιανουαρίου 2018, η εταιρία παρέλαβε το νεότευκτο Polar Argentina, χωρητικότητας 3,800 TEU, το οποίο ναυλώθηκε από την γερμανική Hamburg Süd για επτά χρόνια. Το συγκεκριμένο πλοίο αλλά και ένα δεύτερο που αναμένει να παραλάβει προσεχώς, έχουν εξαγορασθεί από την κοινοπραξία της Costamare με την York Capital Management, στην οποία η ελληνική ναυτιλιακή συμμετέχει με ποσοστό 49%.
Ο αναλυτής Mike Webber της Wells Fargo επισήμανε σε ένα report του την περασμένη εβδομάδα, ότι η Costamare δεν έχει εκκρεμείς ληξιπρόθεσμες οφειλές. Αυτό δίνει στη διοίκηση της την ευελιξία να προχώρησει και σε άλλες κινήσεις επέκτασης του στόλου της, όπως αυτή του περασμένου Οκτώβριου, που εξαγόρασε το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM L’Etoile, κατασκευής 2005 και χωρητικότητας 2,556 TEU.
Η συγκεκριμένη εξαγορά έγινε γνωστή κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του 2017 της Costamare πριν από λίγες ημέρες και η αποπληρωμή του πλοίου έγινε με μετρητά. Αν και η τιμή της εξαγοράς δεν έγινε γνωστή, σύμφωνα με τον αναλυτή Ben Nolan της Stifel, το κόστος εκτιμάται στα 8 εκατ. δολ.
Σημειώνεται ότι τα καθαρά έσοδα της εταιρία στο τελευταίο τρίμηνο του 2017 ανήλθαν στα 2,7 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 11 εκατ. δολ. το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016. Στο σύνολο του έτους, η Costamare εμφάνισε καθαρά έσοδα 72,9 εκατ. δολ. έναντι 81,7 εκατ. δολ. το 2016.
Όπως επισήμανε ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, CFO της ναυτιλιακής, σχολιάζοντας την πορεία των αποτελεσμάτων της το 2018 ξεκίνησε με θετικές προοπτικές για την εταιρία, η οποία το τελευταίο τρίμηνο του 2017 προχώρησε στις ναυλώσεις 16 πλοίων της.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πώς ο Β. Μαρινάκης έβαλε πλώρη να κατακτήσει τη γερμανική ναυτιλιακή αγορά
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Λογοθέτης: Ο διορατικός εφοπλιστής που αγοράζει φθηνά και πουλάει ακριβά
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: Αλλαγές στη μετοχική σύνθεση της Dorian LPG. Ποιος βασικός μέτοχος αποχωρεί;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Tράπεζα Πειραιώς: Τα κέρδη στις αγορές φέρνει άνοδο στις τιμές των αγροτικών προϊόντων
- Κρεμλίνο μετά τις συνομιλίες Πούτιν-Φίτσο: Οι πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη είναι ένα περίπλοκο θέμα
- Επιθεώρηση Εργασίας: Πρόστιμα καθ΄οδόν, ύψους 635.950 ευρώ στις οδικές μεταφορές
- Εξώδικο του Μανούσου Μανουσάκη και του ΑΔΜΗΕ στο mononews.gr