ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Ανοιχτά παραμένουν όλα τα ενδεχόμενα και τα σενάρια για τον θάνατο του Ιμάντ Ζέιν μέσα στο σπίτι του στη Βούλα.
Ο 63χρονος Συρο-Λιβανέζος στην καταγωγή εφοπλιστής αυτοπυροβολήθηκε με καραμπίνα, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις και διαρροές από την Αστυνομία.
Από τις ίδιες πηγές έγινε γνωστό ότι η γυναίκα του και ο σωματοφύλακας του, που βρίσκονταν σε άλλο όροφο της μονοκατοικίας όπου διέμενε ο Ιμάντ Ζέιν, άκουσαν πυροβολισμό ή πυροβολισμούς, έτρεξαν και τον εντόπισαν νεκρό.
Ο Ιμάντ Ζέιν, όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές της Ακτής Μιαούλη, ήταν σημαντικό στέλεχος της ναυτιλιακής εταιρείας Naftomar και είχε την ευθύνη των αποκλειστικών συμβολαίων που υπέγραφε για δεκαετίες η εταιρεία με την κυβέρνηση του Μπασάρ αλ Άσαντ για την προμήθεια LPG και διαφόρων άλλων πετρελαιοειδών.
Λέγεται ότι ο Ιμάντ Ζέιν άφησε σημείωμα στο οποίο έγραφε: «Με συγχωρείς για αυτό που θα κάνω. Σας αγαπώ όλους».
Ωστόσο, πολλά λέγονται και δεν διαψεύδονται ούτε επιβεβαιώνονται από το οικογενειακό και εργασιακό περιβάλλον της Naftomar.
Το mononews.gr επικοινώνησε με την εταιρεία για να αναζητήσει τους λόγους της τραγικής κατάληξης του Ιμάντ Ζέιν, αλλά εισέπραξε την αρνητική και κατηγορηματική δήλωση: «Δεν σχολιάζουμε».
Πάντως, η φημολογία, από την ώρα που έγινε γνωστό το τραγικό τέλος του Ιμάντ Ζέιν, όσον αφορά τις αιτίες που τον οδήγησαν στην αυτοκτονία, κινείται ανάμεσα σε οικονομικές δοσοληψίες και σε προσωπικά αδιέξοδα που είχαν δημιουργηθεί τον τελευταίο καιρό.
Όμως, δεν αποκλείεται οποιαδήποτε άλλο ενδεχόμενο, με δεδομένο τις πολεμικές εντάσεις που υπάρχουν στην ευρύτερη περιοχή και τις σχέσεις της εταιρείας με την Συρία.
Ο ιδρυτής και ο νεότερος Ταλάλ Ζέιν
Την ναυτιλιακή εταιρεία Naftomar ίδρυσε ο Ταλάλ Ζέιν, ο οποίος θεωρείται μεγάλος ευεργέτης στη Συρία και του οποίου οι κόρες, Ράνα και Λούλου, παντρεύτηκαν τα αδέλφια Ριάντ και Ιμάντ.
Ο Ριάντ και Ράνα είναι το πιο προβεβλημένο ζευγάρι της οικογένειας.
Ο Ταλάλ Ζέιν, ο νεότερος, είναι επικεφαλής trading στη Naftomar, έχει ενεργή δράση μέσα στην εταιρεία και πρόσφατα δήλωσε:
«Είμαστε εξαιρετικά bullish για την αγορά και η εξαιρετική εικόνα που αποτυπώνεται σήμερα στα VLGCs θα κλιμακωθεί και στα μικρομεσαία μεγέθη της αγοράς. Η Naftomar εξετάζει διάφορα projects επέκτασης του στόλου με LPG carriers, κοιτάζοντας και για ναυπηγήσεις VLGCs και των μεσαίων MGCs (Medium Gas Carriers). Σύντομα θα έχουμε φρέσκες ειδήσεις».
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Talal Zein, «η νέα στρατηγική επιθετικής ανάπτυξης και διαφοροποίησης της εταιρείας προχώρησε με μεγαλύτερη ένταση, μετά τις διοικητικές αλλαγές στη Naftomar πριν από κάποια χρόνια. Η Hallah Zein και ο Riad Zein άλλαξαν την εταιρεία στο καλύτερο, επιφέροντας θετικές αλλαγές».
Οι τελευταίες αγορές και πωλήσεις της Naftomar
Η ναυτιλιακή εταιρεία Naftomar, της οικογένειας Ζέιν, αγόρασε δύο δεξαμενόπλοια από την εταιρεία Alberta Shipmanagement, του Νικόλα Ιγγλέση, στην τιμή των 83 εκατομμυρίων δολαρίων.
Τα δύο δεξαμενόπλοια, έχουν ναυπηγηθεί στο Hyundai Mipo, είναι χωρητικότητας 74.588 dwt και ονομάζονται Aesop και Siena. Η τιμή που καταβλήθηκε ανά πλοίο είναι 41,5 εκατομμύρια δολάρια.
Εκτιμάται ότι η τιμή ανά πλοίο είναι πάνω από 5 εκατομμύρια δολάρια από τις τρέχουσες αποτιμήσεις. Τα πλοία είναι κατασκευής το 2012 και είναι 74.588 dwt.
Η Νaftomar Shipping and Τrading υπέγραψε επίσης συμφωνία τον περασμένο Απρίλιο, διπλασιάζοντας τα χρήματά της, πουλώντας ένα πλοίο 26 ετών, το Gaz Liberty 79.500 κυβικών μέτρων.
Η Naftomar ανήκει στην οικογένεια Ζέιν από το Λίβανο και την Συρία. Ιδρύθηκε το 1971 στη Βηρυτό και το 1991 εγκαταστάθηκε στη Βούλα και σήμερα διαχειρίζεται 2 δεξαμενόπλοια.
Τα δεκαεννέα πλοία είναι μεταφοράς LNG και τα τρία είναι δεξαμενόπλοια. Τα γραφεία της εταιρείας βρίσκονται στην λεωφόρο Καραμανλή 243 στη Βούλα.
Η ίδρυση της εταιρείας
Από την ίδρυσή της στη Βηρυτό του Λιβάνου, το 1972 η NAFTOMAR επικεντρώθηκε στη διανομή πετρελαιοειδών στην περιοχή της Μεσογείου, ενώ στη συνέχεια η εταιρεία εξελίχθηκε σε σημαντικό παράγοντα στον τομέα του LPG.
Όπως αναγράφει και η επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, μετά την πρώτη της συναλλαγή το 1976, σύντομα εκμεταλλεύτηκε τις τεράστιες δυνατότητες της αγοράς υγραερίου- γεγονός που οδήγησε εν ευθέτω χρόνω στο άνοιγμα ενός γραφείου ναύλωσης και διαχείρισης πλοίων στον Πειραιά.
Ταυτόχρονα, άνοιξε επίσης ένα γραφείο αντιπροσωπείας στο Παρίσι με την επωνυμία CHEMIGAZ S.A.R.L. Με αυτή την εξέλιξη, υπήρχαν τότε τα στοιχεία για να καθιερώσουμε αποτελεσματική επικοινωνία με τους μεγάλους πετρελαϊκούς οίκους, τους μεσίτες και την αγορά υγραερίου.
Το 1991, η επιχειρηματική διεύθυνση της NAFTOMAR μεταφέρθηκε στη νεόδμητη τοποθεσία στη Βούλα, παρέχοντας στη διοίκηση και το προσωπικό της ένα σύγχρονο περιβάλλον εργασίας.
Παρά τις αρχικές εμπορικές δυσκολίες με τα ναυλωμένα πλοία, το 1977 το εμπόριο υγραερίου και οι δραστηριότητες των πλοίων ενώθηκαν με την απόκτηση του πρώτου της ειδικού πλοίου, του LPG/C Gaz Unity των 4.000 m3.
«Αυτό το σημαντικό βήμα άνοιξε το δρόμο για την επέκτασή μας στην αποκλειστική μεταφορά υγραερίου. Στην πορεία προσλάβαμε εξειδικευμένο προσωπικό, ενώ παράλληλα αυξήσαμε σταδιακά τη χωρητικότητα του στόλου μας», αναφέρει στη σελίδα της η ναυτιλιακή.
Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990-1920, η Naftomar έκανε περισσότερες από 4.000 συναλλαγές, μεταφέροντας πάνω από 10 εκατομμύρια τόνους αερίου.
Η εταιρεία πρωτοστάτησε στην ανάπτυξη πολύ μεγάλων δραστηριοτήτων μεταφοράς αερίου (VLGC) στην Άπω Ανατολή. Ο έλεγχος ενός σημαντικού αριθμού αυτών των πλοίων την έκανε έκτοτε να αναγνωριστεί ως ένας από τους μεγαλύτερους ανεξάρτητους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων στην περιοχή.
Η Naftomar, επίσης, έχει επεκταθεί στην εμπορία πετροχημικών αερίων, συμπεριλαμβανομένου του αιθυλενίου, του προπυλενίου και του αργού C4. Αυτή η κίνηση ενίσχυσε περαιτέρω τις σχέσεις της με τις εξειδικευμένες βιομηχανίες.
Εκτός από τις πρωτοποριακές εισαγωγές στο Πακιστάν και τη Συρία, συνέβαλε στην ενθάρρυνση των εισαγωγών LPG στην Κίνα. Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, η NAFTOMAR λειτούργησε με τρεις πλωτές εγκαταστάσεις αποθήκευσης στην ηπειρωτική χώρα, αντιπροσωπεύοντας έτσι ένα σημαντικό ποσοστό όλων των εισαγωγών υγραερίου στη χώρα.
Τα παιδιά του Ριάντ και της Ράνα Ζέιν
Το ζεύγος Ριάντ κα Ράνα Ζέιν έχουν δύο παιδιά, την Ταμάρα και τον Σάμι. Η Ταμάρα παντρεύτηκε το 2015 τον Λεωνίδα Φωτεινόπουλο και ο Σάμι την Ολλανδέζα Λόρεν Φαν Μπέρκελ και ο γάμος τους έγινε στο Μονακό.
Οι προοπτικές της εταιρείας
Ο George-Paul Perantzakis, Fleet Director – NAFTOMAR, στο πρόσφατο συνέδριο της Capital Link, που έγινε στην Αθήνα, μιλώντας για την προοπτική της εταιρείας, τόνισε:
«Είναι δύσκολο να ληφθούν αποφάσεις από τώρα για την χρήση των καυσίμων.
Οι περισσότεροι προσεκτικοί ιδιοκτήτες βρίσκονται σε αναμονή όσον αφορά τις παραγγελίες τους.
Είμαστε παγιδευμένοι από την υπάρχουσα τεχνολογία και εξαρτόμαστε από συγκεκριμένες ενεργειακές επιλογές.
Πρέπει να μπορέσουμε να συζητήσουμε για την πυρηνική ενέργεια, για άλλους τύπους πρόωσης.
Θα χρειαστεί να συνυπολογίσουμε πολλά ζητήματα, χωρίς σαφείς ενδείξεις. Βλέποντας και κάνοντας.
Όσο εξελίσσονται οι κανονισμοί, τα υπάρχοντα πλοία θα κληθούν να μειώσουν την ταχύτητά τους έτι περαιτέρω, αλλά κάποια στιγμή, δεν θα είναι εφικτή άλλη επιπρόσθετη μείωση».
Η Naftomar υπέγραψε πρόσφατα μνημόνιο συνεργασίας με τη γερμανική DAI Infrastruktur GmbH (DAI) για ένα δεκαετές συμβόλαιο απορρόφησης 400.000 τόνων πράσινης αμμωνίας ετησίως. Οι πρώτες παραγγελίες αναμένεται να παραδοθούν το πρώτο τρίμηνο του 2028.
Η πράσινη αμμωνία θα παράγεται στο East Port Said της Αιγύπτου, όπου η DAI αναπτύσσει σήμερα μια μονάδα πράσινης αμμωνίας δυναμικότητας 2.000.000 τόνων ετησίως (2mtpa) με την ονομασία «Ra».
Αυτό το MOU αντιπροσωπεύει την τρίτη απορρόφηση πράσινης αμμωνίας της DAI, συνολικά 1.400.000 τόνους πράσινης αμμωνίας που θα παραδοθούν, όπως είχε προγραμματιστεί, μετά το 1ο τρίμηνο του 2028.
Η συνολική παραγωγή πράσινης αμμωνίας εκτιμάται ότι θα φτάσει τους 1,65 εκατομμύρια τόνους πράσινης αμμωνίας ετησίως.
Ο Ιωάννης Παπασάββας της DAI δήλωσε:
«Αυτή είναι η τρίτη συμφωνία που έχουμε υπογράψει μέχρι στιγμής για το έργο Ra.
Δεδομένου του γεγονότος ότι, από σήμερα, έχουμε υπογράψει συμφωνίες απορρόφησης που καλύπτουν το 85% της εκτιμώμενης παραγωγικής ικανότητας και ότι δύο από τους κύριους εταίρους μας βλέπουν την πράσινη αμμωνία επίσης ως ένα από τα κυρίαρχα ναυτιλιακά καύσιμα στο μέλλον, μας βάζει σε μια πολύ άνετη και μοναδική θέση όσον αφορά το Ra.
Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με τη NAFTOMAR σε αυτό το έργο, καθώς αυτή η αγορά συνεχίζει να αναπτύσσεται.
Ο Paolo Michi της NAFTOMAR είπε ότι «ο δρόμος για χαμηλότερες εκπομπές ρύπων στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι δεδομένος και η διασφάλιση ναυτιλιακών καυσίμων όπως η πράσινη αμμωνία για τον στόλο και τους πελάτες μας θα είναι ένας δρόμος που πρέπει να ακολουθήσει κάθε ιδιοκτήτης και χειριστής πλοίων.
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να εξασφαλίσουμε 400.000 τόνους πράσινης αμμωνίας από το Project Ra.
Η μείωση του αποτυπώματος άνθρακα μας θα παίξει επίσης σημαντικό ρόλο στο μέλλον, καθώς το έργο Ra μας βοηθά να επιταχύνουμε τη μετάβαση σε ένα περιβάλλον χωρίς CO2 στη ναυτιλιακή βιομηχανία».
Ο ρόλος του Ιμάντ Ζέιν
Η Naftomar, με συντονιστή τον Ιμάντ Ζέιν τις τελευταίες δεκαετίες, εξασφάλισε να ρέουν καύσιμα θέρμανσης στη Συρία του Μπασάρ αλ Άσαντ.
«Οι διεθνείς κυρώσεις δεν ισχύουν για το υγραέριο (LPG) για ανθρωπιστικούς λόγους. Πράγματι, παρέχοντας καύσιμα θέρμανσης και μαγειρέματος, η εταιρεία λέει ότι μπορεί κάλλιστα να αποτρέψει μια ακόμη χειρότερη καταστροφή σε μια χώρα όπου ένα έτος βίας έχει ήδη στοιχίσει πάνω από 7.500 ζωές, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΟΗΕ», είχε αναφέρει ένα ρεπορτάζ του Reuters.
Στην κρίσιμη εκείνη περίοδο, το 2011, η Naftomar παρέδιδε στη Συρία καύσιμα τουλάχιστον 55 εκατομμυρίων δολαρίων το μήνα. Το ρεπορτάζ, τότε, ανέφερε τα εξής:
«Θα έχουμε την τάση να πιστεύουμε ότι είναι άδικο να αρνηθούμε στους καταναλωτές ένα τέτοιο βασικό προϊόν όπως το υγραέριο ως μέρος μιας πολιτικής δήλωσης.
Επί του παρόντος δεν υπάρχει εμπάργκο για την προμήθεια υγραερίου στη Συρία, κάτι που πιστεύουμε ότι είναι για ανθρωπιστικούς λόγους», δήλωσε ο διευθυντής της Naftomar J.C. Heard. Ορισμένοι επικριτές κατηγορούν ότι με την παράδοση των καυσίμων, αξίας τουλάχιστον 55 εκατομμυρίων δολαρίων κάθε μήνα, η Naftomar μπορεί να συμβάλλει στην επέκταση της διακυβέρνησης του Άσαντ.
Συμβουλεύουμε οποιονδήποτε συνεργάζεται με το καθεστώς αυτή τη στιγμή να σταματήσει να το υποστηρίζει. Εμπόρους ή με άλλον τρόπο, τους συμβουλεύουμε να λάβουν μια σταθερή στάση εναντίον του Μπασάρ αλ Άσαντ», δήλωσε ο Μελχέμ Αλ Ντρούμπι από το αντιπολιτευόμενο Συριακό Εθνικό Συμβούλιο.
«Κάποια στιγμή θα δώσουμε μια περίοδο ειδοποίησης σε αυτούς τους ανθρώπους και μετά από αυτήν, αν δεν λάβουν θέση, θα θεωρηθούν εταίροι στη δολοφονία και εταίροι στην καταστολή του συριακού λαού», είπε.
Οι προμήθειες έφταναν συχνά στη Συρία μέσω του Λιβάνου, όπου η Naftomar έχει μεγάλη χωρητικότητα αποθήκευσης. Οι έμποροι λένε και τα ναυτιλιακά στοιχεία δείχνουν ότι η Naftomar προμηθεύει περίπου 50.000 τόνους υγραερίου το μήνα στη Συρία.
Πηγές του κλάδου αναφέρουν ότι ο Talal Zein έχει παραδώσει τις περισσότερες καθημερινές λειτουργίες στους ανιψιούς και γαμπρούς του, Riad και Imad Zein.
Στη Συρία, ο Ταλάλ Ζέιν επαινείται από ορισμένους στην ιατρική κοινότητα για το φιλανθρωπικό του έργο.
«Ο Ζέιν αποτελεί παράδειγμα του ιδανικού Σύρου υπηκόου, που ζει εκτός της χώρας καταγωγής του», έγραψε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου του το 2009 η Συριακή Καρδιαγγειακή Ένωση, η οποία έχει απονείμει περισσότερα από 20 βραβεία αξίας περίπου 3.000 δολαρίων για λογαριασμό του Ζέιν.
Διαβάστε επίσης
Ιμάντ Ζέιν: Τι έγραψε ο εφοπλιστής στη σύζυγό του πριν αυτοκτονήσει στο σπίτι του στη Βούλα
Οικογένεια Ζέιν: 700 καλεσμένοι, ένας παραμυθένιος γάμος στο Μονακό και… η Άννα Βίσση (pics)
H Naftomar ισχυροποιεί τη θέση της στην αγορά LPG