Ο γενικός γραμματέας Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας Δρ Ευάγγελος Κυριαζόπουλος στην ομιλία του στη Ενημερωτική Ημερίδα της Γενικής Γραμματείας Λιμένων για την Ευρωπαϊκή Πολιτική Μεταφορών – “Motorways of the Sea onwards, towards European Maritime Space”, τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει σε ισχύ έναν χρηματοδοτικό μηχανισμό για την υποστήριξη όλων των επενδύσεων που απαιτούνται για την πραγμάτωση του τιτάνιου μεταφορικού project, το γνωστό σε όλους μας Connecting Europe Facility και πρόσθεσε:

“Τα χρόνια που μας πέρασαν οι σημαντικότερες επενδύσεις που έγιναν και γίνονται στις μεταφορές, τους λιμένες και τους θαλάσσιους διαδρόμους στην χώρα μας χρηματοδοτούνται από αυτό το εργαλείο.

1

Δεκάδες έργα λιμενικού ενδιαφέροντος έχουν πάρει έγκριση σκοπιμότητας από τη Γενική μας Γραμματεία, ενώ έργα Θαλάσσιων Διαδρόμων έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία από ελληνικούς λιμένες προς λιμένες της Ιταλίας και της Κύπρου”.

Στη συνέχεια ο γενικός γραμματέας Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας, είπε:

“Ο Κανονισμός αυτός όμως αλλάζει, εκσυγχρονίζεται και αναδιαμορφώνεται για να ικανοποιήσει τις νέες ανάγκες που έχουν ανακύψει και τροποποιεί τους χάρτες σε όλες τις περιοχές της Ευρώπης για να προσαρμοστεί στην νέα πραγματικότητα της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, ακόμα και της πραγματικότητας του πολέμου που έχουμε σε εξέλιξη στα ανατολικά μας.

Αναβαθμίζει και εξελίσσει τους Θαλάσσιους Διαδρόμους θέτοντας τον Ευρωπαϊκό Θαλάσσιο Χώρο (European Maritime Space) ως αναπόσπαστο κομμάτι του νέου Κανονισμού, δείχνοντας τη σημασία των θαλάσσιων οδών ως άμεσα εναλλακτικών οδών των οδικών και σιδηροδρομικών.

Εντάσσει από το 2024, πάνω από 10 νέους λιμένες στη χώρα μας στις χρηματοδοτήσεις βάσει κριτηρίων που ακολουθήθηκαν εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι στα νησιά μας.

Έχουμε έτοιμο το Λεπτομερές Σχέδιο Δράσης για τους Θαλάσσιους Διαδρόμους που ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι που μας πέρασε και τέθηκε από τον Ευρωπαίο Συντονιστή σε γνώση των αρμόδιων Υπουργών των Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από μια διαβούλευση που κράτησε παραπάνω από ένα χρόνο.

Έχουμε επίσης έτοιμη την υποστηρικτική μελέτη με τις επενδυτικές ανάγκες που ανακύπτουν για την θαλάσσια λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου έως το 2050, δείχνοντας τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε.

Σε αυτές τις επενδυτικές ανάγκες εστιάζει και θα πρέπει να εστιάσει και η δική μας πολιτική για τους λιμένες και τα νησιά μας όσον αφορά τη στρατηγική που θέλουμε να ακολουθήσουμε.

Με δεδομένη την ανοικτή πρόσκληση CEF Transport Call 2022 προσκαλέσαμε και θα μας ενημερώσουν σχετικά καθ΄ύλην αρμόδια στελέχη από τον Εκτελεστικό Οργανισμό για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον, το CINEA,για να μας δείξουν τόσο τις διαθέσιμες ανοικτές χρηματοδοτήσεις σε λιμενικές υποδομές, στη βελτίωση των διασυνδέσεων των νησιών μας, τα logistics, την ψηφιοποίηση των υποδομών μας αλλά και την μετατροπή και μετασκευή των πλοίων μας σύμφωνα με τα νέα περιβαλλοντικά πρότυπα καυσίμου που θα επιτρέπουν οι νέοι Κανονισμοί που θα τεθούν σε ισχύ”.

“Τέλος, κατέληξε ο Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, θέλω να τονίσω ότι απαλλοτριώσεις που έπρεπε να είχαν γίνει δεκαετίες πίσω, προσχώσεις και παράνομα λιμενικά έργα που έπρεπε να είχαν νομιμοποιηθεί δεκαετίες πίσω, διευθετήσεις χερσαίων ζωνών με τους ΟΤΑ, οικονομικές εκκρεμότητες και ένα σωρό άλλες διαδικασίες έχουν υλοποιηθεί με επιτυχία τα τελευταία 3 χρόνια από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, ευρύτερα την Κυβέρνηση και φυσικά με την πολύτιμη συμβολή των διοικήσεων των Λιμένων. Μέσα μάλιστα σε μία πρωτοφανή παγκόσμια υγειονομική κρίση”.

Διαβάστε επίσης

Drewry: Μειώθηκαν για 37η συνεχόμενη εβδομάδα οι ναύλοι στα εμπορευματοκιβώτια

Επενδύσεις για αναβάθμιση υποδομών στο στρατηγικής σημασίας λιμάνι της Αλεξανδρούπολης