ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Αισιόδοξος εμφανίστηκε ο υφυπουργός Ναυτιλίας της Κύπρου Βασίλης Δημητριάδης, όσον αφορά στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων που θα προκαλέσουν στις θαλάσσιες μεταφορές τα νέα μέτρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά της Ρωσίας.
Στη σημερινή συνέντευξη που παραχώρησε με αφορμή τη διοργάνωση του ναυτιλιακού συνεδρίου Maritime Cyprus 2022, που θα γίνει από 9 έως 12 Οκτωβρίου υποστήριξε ότι το 8ο πακέτο κυρώσεων είναι διαχειρίσιμο και αποκάλυψε πως πριν από λίγες ημέρες έστειλε έγγραφο με 36 ερωτήματα, με το οποίο ζητήθηκαν διευκρινίσεις, «αναφορικά με τη συνδρομή στο πλαίσιο εφαρμογής των κυρώσεων, για το πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, έτσι ώστε να υπάρχει διαφάνεια και διευκρίνηση για το πεδίο ευθύνης καθενός από τα μέλη της εφοδιαστικής αλυσίδας».
Το έγγραφο, τόνισε ο υφυπουργός Βασίλης Δημητριάδης, ενισχύθηκε από την Μάλτα, τις ΗΠΑ, την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και διευκρίνισε πως δόθηκε ακόμη η επισήμανση ότι πρέπει να προσελκυθούν και κράτη εκτός της ΕΕ και των G7, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχουν κενά και πως το πλαίσιο των κυρώσεων αφορά τη Ρωσία και όχι την Κύπρο.
Αναφερόμενος στον πόλεμο στην Ουκρανία, ο Βασίλης Δημητριάδης επισήμανε πως το υφυπουργείο δημιούργησε πλαίσιο διευκόλυνσης ανοίγματος τρεχούμενων λογαριασμών για τους ναυτικούς, σε συνεργασία με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Ο Βασίλης Δημητριάδης τόνισε επίσης πως το υφυπουργείο παρείχε καθοδήγηση και συστάσεις προς τις εταιρείες της βιομηχανίας για τον τρόπο εφαρμογής των κυρώσεων της ΕΕ κατά της Ρωσίας, ενώ μέσω διαπραγμάτευσης με την ευρωπαϊκή επιτροπή, διασφαλίστηκε ο ισότιμος ανταγωνισμός του τομέα και η αποτελεσματική και ενιαία εφαρμογή των κυρώσεων.
Ο υφυπουργός Βασίλης Δημητριάδης εξήγησε επίσης ότι για το θέμα της παράλληλης νηολογίας, όπου αναμένεται ότι η Κύπρος δεν θα επηρεαστεί πλέον, αφού μέσω ενεργειών του υφυπουργείου η ΕΕ, αποτυπώνει ξεκάθαρα στο 8ο πακέτο κυρώσεων σχετική πρόνοια και καλεί τα πλοία που εφαρμόζουν την παράλληλη νηολογία, να την τερματίσουν μέχρι τις 31 Ιανουαρίου του 2023.
«Με αυτόν τον τρόπο, δεν θα χαθούν κυπριακά πλοία από τον κυπριακό στόλο», διευκρίνισε ο Βασίλης Δημητριάδης, αποκαλύπτοντας ότι υπάρχουν περίπου 40 κυπριακά πλοία σε παράλληλη νηολόγηση.
Ο υφυπουργός του υπουργείου Ναυτιλίας της Κύπρου τόνισε ότι ο στόλος υπό κυπριακή σημαία αποτελεί το 1,7% του παγκόσμιου στόλου και το 9,5% του ευρωπαϊκού στόλου και πρόσθεσε: το 2021 υπήρχαν 275 ναυτιλιακές εταιρείες εγγεγραμμένες στο Σύστημα Φόρου Χωρητικότητας, από τις 173 που ήταν το 2017 και 97 του 2012.
Ο κλάδος της ναυτιλίας απασχολεί περίπου 9.000 εργαζομένους, ενώ οι ναυτικοί που υπηρετούν σε πλοία με κυπριακή σημαία ανέρχονται σε 55.000. Η Κύπρος είναι το μεγαλύτερο κέντρο πλοιοδιαχείρισης στην ΕΕ, πρόσθεσε ο Βασίλης Δημητριάδης, με συνεισφορά των εσόδων του τομέα επί το ΑΕΠ στο 7%, ποσοστό το οποίο σύμφωνα με τον κ. Καζάκο αναμένεται να αυξηθεί.
Επιπλέον, ο υφυπουργός είπε ότι οι Κύπριοι σπουδαστές που φοιτούν στις ναυτικές ακαδημίες σε Κύπρο και Ελλάδα, αυξάνονται και ήταν 254 το 2021, 231 το 2017 από 128 το 2012.
Επισημαίνεται ότι η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα θα συγκεντρωθεί στη Λεμεσό από τις 9 μέχρι και τις 12 Οκτωβρίου, στο ναυτιλιακό συνέδριο Maritime Cyprus 2022, για συζήτηση των τριών Cs – challenges, competitiveness και crises, δηλαδή προκλήσεις, ανταγωνιστικότητα και κρίσεις.
Η πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου, Λιάνα Χαραλάμπου – Τάνου, είπε στην παρουσίαση ότι θα μιλήσουν 30 ομιλητές, απευθυνόμενοι σε 900 σύνεδρους από 35 χώρες, ενώ το συνέδριο.
Ο υφυπουργός Ναυτιλίας ανέφερε ότι το συνέδριο είναι μία ευκαιρία δικτύωσης και συζήτηση της υλοποίηση πολιτικών και εργαλείων για την πρόοδο της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς στο πλαίσιο του συνεδρίου θα υπάρχει έκθεση ναυτιλιακών υπηρεσιών με 35 εκθέτες από Κύπρο και εξωτερικό, ενώ την Πέμπτη 13 Οκτωβρίου θα διεξαχθεί το Κυπριακό Φόρουμ Ναυτιλιακής Τεχνολογίας 2022, με θέμα «Αγκαλιάζοντας την Καινοτομία».
Υπενθυμίζεται ότι η κυπριακή ναυτιλία είναι τρίτη στην ΕΕ και 11η παγκοσμίως σε στόλο, με 110 ποντοπόρα πλοία σε σύνολο 1700, συνολικής χωρητικότητας σχεδόν 24 εκ τόνους, προσθέτοντας ότι η Κύπρος είναι το μεγαλύτερο κέντρο πλοιοδιαχείρισης στην ΕΕ κι ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως.
Για το θέμα της μείωσης των ρύπων, ο Βασίλης Δημητριάδης είπε ότι η ναυτιλία βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο μέχρι την εξεύρεση καυσίμου μη ορυκτής προέλευσης και πρόσθεσε ότι τα πράσινα φορολογικά κίνητρα δίνουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν επιπλέον, πόσα από τα πλοία κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Έχουμε την προοπτική να προσελκύσουμε νέα πλοία, ώστε ο στόλος μας να είναι από τους πιο ασφαλείς και οικολογικά φιλικούς, τόνισε χαρακτηριστικά.
Διαβάστε επίσης:
Πλακιωτάκης: Δικαιώνεται η στρατηγική της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των λιμανιών