Οι εργασίες στον τερματικό σταθμό Meishan της Κίνας, στο τρίτο πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, θα χρειαστούν τουλάχιστον μία εβδομάδα για να επανέλθουν στο φυσιολογικό, σύμφωνα με τον Rahul Kapoor, αντιπρόεδρο ναυτιλίας και εμπορίου στην IHS Global Insight.
Η εγκατάσταση έκλεισε για δύο εβδομάδες, καθώς ένας εργαζόμενος μολύνθηκε με την μετάλλαξη Δέλτα του Covid-19. Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε προβλήματα στις διαδρομές των πλοίων και στις αλυσίδες εφοδιασμού ενόψει της σημαντικής περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών.
Ο τερματικός σταθμός Meishan αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τέταρτο της χωρητικότητας του λιμανιού Ningbo-Zhoushan, όπου μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων περίμεναν 4,2 ημέρες για να δέσουν μέχρι την Τετάρτη, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέταξε το Bloomberg.
Ο χρόνος αναμονής είναι συνήθως περίπου ο μισός, αν και η συμφόρηση στα λιμάνια ήταν αυξημένη για το μεγαλύτερο μέρος του 2021.
“Οι διαταραχές που βλέπουμε οφείλονται στους περιορισμούς του Covid και δεδομένου ότι η Κίνα έχει πολύ αυστηρή πολιτική στα κρούσματα, υπάρχει πάντα η πιθανότητα να συμβεί ξανά κάτι τέτοιο”, δήλωσε ο Kapoor.
Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα μπορεί να διαρκέσουν μέχρι τις διακοπές της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς στις αρχές Φεβρουαρίου, είπε.
Το λιμάνι Yantian στο Shenzhen ήταν επίσης κλειστό για ένα μήνα από τα τέλη Μαΐου, λόγω της επιδείνωσης της πανδημίας. Ο αντίκτυπος ήταν μεγάλος για τα φορτωμένα πλοία που είχαν εγκλωβιστεί έξω από τα λιμάνια και τους εξαγωγείς που αγωνίζονταν να βρουν χώρο για τα εμπορεύματα τους.
Στροφή στις αερομεταφορές
Τα έξοδα αποστολής μέσω των πλοίων έχουν φτάσει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, με τα ναύλα στη spot αγορά για την μεταφορά ενός container 40 ποδιών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ να διαμορφώνονται σε 13.698 δολάρια την εβδομάδα της 19ης Αυγούστου, σύμφωνα με τον Drewry World Container Index. Η διαδρομή από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες κοστίζει 10.969 δολάρια.
“Μέχρι να δούμε ότι η ζήτηση αρχίζει να επιβραδύνεται, δεν θα χαλαρώσουν τα πράγματα”, εκτίμησε ο Kapoor.
Η συμφόρηση στο λιμάνι ώθησε ορισμένους εξαγωγείς να στραφούν στις αεροπορικές μεταφορές, δίνοντας στις αεροπορικές εταιρείες την ώθηση που είχαν ανάγκη μετά την έλλειψη επιβατών.
Οι αερομεταφορείς στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού κατέγραψαν αύξηση 27% στη διεθνή ζήτηση για αεροπορικά φορτία τον Ιούλιο, όπως δήλωσε την Πέμπτη η Ένωση Αερογραμμών Ασία Ειρηνικού.