• Ναυτιλία

    Kύμα LNG carriers κατακλύζει την Ευρώπη και “χτυπά” τις τιμές του φυσικού αερίου

    • NewsRoom
    Πλοίο μεταφοράς LNG

    Πλοίο μεταφοράς LNG


    Καθώς οι ΗΠΑ εξάγουν περισσότερο LNG στην Ευρώπη ως επακόλουθο των περικοπών στις προμήθειες φυσικού αερίου από τη Ρωσία, μεγάλος αριθμός πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει συσσωρευτεί σε ευρωπαϊκά λιμάνια περιμένοντας να εκφορτώσει, αναφέρει το CNBC.

    Σύμφωνα με το MarineTraffic, 60 LNG carriers βρίσκονται αραγμένα ή πλέουν αργά στη βορειοδυτική Ευρώπη, τη Μεσόγειο και την Ιβηρική Χερσόνησο. Ένα είναι αγκυροβολημένο στη Διώρυγα του Σουέζ. Οκτώ πλοία υγροποιημένου φυσικού αερίου που ήρθαν από τις ΗΠΑ βρίσκονται στα ανοιχτά, στο λιμάνι Huelva της Ισπανίας.

    «Το κύμα των δεξαμενόπλοιων LNG έχει επιβαρύνει τις ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις επαναεριοποίησης, που δεν έχουν τη δυνατότητα να ξεφορτώνουν τα φορτία εγκαίρως», δήλωσε ο Andrew Lipow, πρόεδρος της Lipow Oil Associates.

    Αυτές οι καθυστερήσεις αναβάλλουν την επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στην ακτή του Κόλπου των Ηνωμένων Πολιτειών όπου θα παραλάβουν το επόμενο φορτίο, σύμφωνα με τον Lipow, και ως αποτέλεσμα, τα αποθέματα φυσικού αερίου αυξάνονται περισσότερο από ό,τι περίμενε η αγορά.

    Το ζήτημα έχει προκύψει λόγω της έλλειψης μονάδων επαναεριοποίησης του LNG στην Ευρώπη και αγωγών που να συνδέουν τις χώρες που διαθέτουν τέτοιες εγκαταστάσεις, αναφέρει το CNBC. Ως εκ τούτου, η ποσότητα LNG που παραμένει στο νερό – σε πλωτή αποθήκευση – αυξάνεται και με τη σειρά της μειώνει την τιμή του φυσικού αερίου
    A map showing recent LNG tanker locations from maritime analytics firm MarineTraffic.
    Ο χάρτης δείχνει πρόσφατες τοποθεσίες δεξαμενόπλοιων LNG από τα δεδομένα του MarineTraffic

    «Η ευρωπαϊκή αποθήκευση φυσικού αερίου συνεχίζει να αυξάνεται και τώρα ξεπερνά το 93%,» δήλωσε ο Ζακ Ρουσό, διευθύνων σύμβουλος, πετρελαίου και φυσικού αερίου της ClearView Energy Partners LLC.

    Ο Ρουσό είπε ότι η αύξηση της πλωτής αποθήκευσης, την ώρα που τα πλοία χρειάζονται για τη μετακίνηση της χωρητικότητας σε όλο τον κόσμο και παραμένουν δεσμευμένα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, συνέβαλε στον κατά προσέγγιση διπλασιασμό των ναύλων των δεξαμενόπλοιων LNG σε ετήσια βάση.

    Οι ειδικοί στον τομέα της ενέργειας λένε στο CNBC ότι παρακολουθούν τις συζητήσεις στην ΕΕ για την επιβολή πλαφόν στην τιμή του LNG.

    Το ανώτατο όριο συζητήθηκε την περασμένη Πέμπτη, παρόλο που οι τιμές έχουν υποχωρήσει. «Το ανώτατο όριο τιμών ωθεί τους εμπόρους έξω από την αγορά, κάτι που θα είχε αντίκτυπο στη μελλοντική προσφορά στην Ευρώπη», είπε ο Ρουσό.

    Οι τιμές του ευρωπαϊκού φυσικού αερίου είχαν εκτοξευθεί πάνω από τα 340 ευρώ (332,6 δολάρια) ανά μεγαβατώρα στα τέλη Αυγούστου, αλλά αυτή την εβδομάδα υποχώρησαν κάτω από τα 100 δολάρια για πρώτη φορά από τότε που η Ρωσία έκοψε τις προμήθειες. Πριν ξεσπάσει ο πόλεμος στην Ουκρανία, η τιμή του ήταν στα 30 ευρώ.

    Διαβάστε ακόμη: 

    Ραγδαία αποκλιμάκωση στην τιμή ρεύματος – Κάτω από 100 ευρώ το φυσικό αέριο

    Σύνοδος Κορυφής: Συμφωνία για τη μείωση των τιμών της ενέργειας – Οι προτάσεις που υιοθετήθηκαν



    ΣΧΟΛΙΑ