Στις φυλακές της Τενερίφης κρατούνται οι 15 ναυτικοί του φορτηγού πλοίου Blume που μετέφερε 4,5 τόνους κοκαΐνης.

Οι δύο Αλβανοί και 13 Πακιστανοί, αφού ανακρίθηκαν, κρίθηκαν προφυλακιστέοι από το Δικαστήριο της Σάντα Κρουζ της Τενερίφης.

1

Οι ανακριτικές έρευνες επικεντρώνονται στους δύο Αλβανούς, οι οποίοι θεωρούνται ότι συμμετέχουν σε διεθνές κύκλωμα διακίνησης ναρκωτικών.

Ωστόσο, στην Αθήνα, οι φερόμενοι ως εκπρόσωποι της πλοιοκτήτριας εταιρείας, αλλά και της διαχειρίστριας εταιρείας, δήλωσαν, μέσω του νομικού τους εκπροσώπου, Σάκη Κεχαγιόγλου, ότι «όλα τα έκαναν νόμιμα» και ότι την ακινητοποίηση του πλοίου και για το φορτίο τα έμαθαν «από δημοσιεύματα του Τύπου».

Μια γυναίκα με τα αρχικά Ο.Θ.Κ. και ένας 22χρονος άνεργος, με τα αρχικά Δ.Τ. από την Καλλιθέα, αναφέρθηκαν στην υπόθεση ως πλοιοκτήτες και διαχειριστές του φορτηγού πλοίου.

Από όσα έχουν γνωστοποιηθεί έως και σήμερα, το φορτίο με τους 4,5 τόνους κοκαΐνης θα παραδίδονταν σε άλλα πλοία στα διεθνή ύδατα. Η πληροφορία αυτή οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το κύκλωμα που βρίσκεται πίσω από το φορτίο είναι ένα διεθνές κύκλωμα διακίνησης και εμπορίας ναρκωτικών με δεσμούς με τη ναυτιλία.

Το πλοίο επίσημα μετέφερε 200 τόνους καφέ. Το συγκεκριμένο φορτίο παραπέμπει στο συμπέρασμα ότι το κύκλωμα πιθανώς να διαθέτει επιχειρήσεις γύρω από την εμπορία καφέ σε όλη την Ευρώπη.

Οι ναυτικοί που μπήκαν στις φυλακές της Τενερίφης είναι δύο Αλβανοί υπήκοοι και δεκατρείς Πακιστανοί. Οι ανακριτές πιστεύουν ότι οι δύο πρώτοι ήταν υπεύθυνοι για τον έλεγχο της μεγάλης ποσότητας ναρκωτικών κατά τη μεταφορά τους μεταξύ Νότιας Αμερικής και Ευρώπης και ανακρίνονται για να δώσουν περισσότερες πληροφορίες για το κύκλωμα.

Το φορτηγό πλοίο Blume με σημαία Τόγκο μήκους 96 μέτρων, έφυγε από το λιμάνι του Santos της Βραζιλίας, στις 20 Δεκεμβρίου με δηλωμένο προορισμό τη Ρίγα της Λετονίας.

Το φορτηγό πλοίο αναχαιτίστηκε από άνδρες των Ισπανικών αρχών που είχαν αναπτυχθεί στο πλοίο ειδικών επιχειρήσεων Fulmar. Οι καλά εκπαιδευμένοι άνδρες είχαν μια περίπλοκη προσέγγιση στο πλοίο με τα ναρκωτικά, λόγω των κακών συνθηκών στη θάλασσα 80 ναυτικά μίλια ανατολικά των Καναρίων Νήσων και των διαστάσεων του προαναφερθέντος σκάφους.

Οι δύο εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά του φορτίου, έχουν κοινή έδρα, στους επάνω ορόφους ενός εγκαταλελειμμένου 7ώροφου κτιρίου γραφείων στην οδό Φίλωνος 129 στον Πειραιά. Όμως, στα κουδούνια της εισόδου είναι εμφανές το όνομα της εταιρείας Dignatio.

Η εταιρεία Dignatio Corp είναι μια Μονοπρόσωπη ΙΚΕ (ΓΕΜΗ 166103607000) η οποία ιδρύθηκε στις 3 Οκτωβρίου 2022 με μοναδικό εταίρο τον 22χρονο άνεργο Δ.Τ. κάτοικο Καλλιθέας.

Ως Chief Operator εμφανίζεται μια γυναίκα με τα αρχικά Ο-Θ.Κ., κάτοικος Διονύσου ή Γλυφάδας.

Για την εταιρεία Rentoor Chartering, η οποία φέρεται ως πλοιοκτήτρια του πλοίου Blume δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία καταγραφής του στο Μητρώο εταιρειών του υπουργείου Ναυτιλίας.

Το φορτηγό πλοίο Blume έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια πολλές σημαίες και πλοιοκτήτες, είναι ένα ταλαιπωρημένο πλοίο, μήκους 97 μέτρων, το οποίο κατασκευάστηκε το 2005. Το έτος 2018 είχε αποφύγει την ολική βύθιση με προσάραξη σε ακτές της Ιαπωνίας.Επίσης, το 2022 βεβαιώθηκαν δεκάδες παραβάσεις του σε δύο επιθεωρήσεις στην Τουρκία και στη Ρωσία.

Εν τω μεταξύ χθες, ο γνωστός δικηγόρος Σάκης Κεχαγιόγλου εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Ανέλαβα τη νομική εκπροσώπηση της πλοιοκτήτριας εταιρείας του πλοίου, το οποίο ακινητοποιήθηκε στα ανοιχτά της Τενερίφης και ευρέθη να μεταφέρει ποσότητα κοκαΐνης. Τόσο η πλοιοκτήτρια όσο και η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, οι οποίες τυγχάνουν αλλοδαπές εταιρείες, δεν έχουν απολύτως καμία σχέση και γνώση για τη φόρτωση και μεταφορά των ναρκωτικών ουσιών στο πλοίο, πληροφορία που τους κατέστη γνωστή, προς έκπληξή τους, μέσω του τύπου.

Δηλώνουν δε, ότι έχουν ενεργήσει απολύτως νόμιμα και θα αποδείξουν πλήρως ενώπιον των αρχών, εφόσον κληθούν προς τούτο, τόσο την πλήρη άγνοια τους για τις ναρκωτικές ουσίες, όσο και τη νομιμότητα όλων των ενεργειών τους. Η ΙΚΕ (Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία), που αναφέρθηκε σε μερίδα του τύπου και ανήκει στον 22χρονο, δεν δύναται εκ του νόμου αλλά και του καταστατικού της να σχετίζεται με την ιδιοκτησία και τη διαχείριση του πλοίου. Κατά συνέπεια, ούτε ο εκπρόσωπος της ΙΚΕ έχει την οποιαδήποτε ανάμειξη ή γνώση σχετικά με τις ναρκωτικές ουσίες.

Επιθυμώ τέλος να επιστήσω την προσοχή σε όλους όσοι διετύπωσαν ή πρόκειται να διατυπώσουν σχόλια για την παρούσα υπόθεση, να είναι προσεκτικοί και φειδωλοί στις κρίσεις τους και να αναμένουν τη συλλογή των στοιχείων και του υλικού, που είμαι βέβαιος ότι θα αποδείξουν την αθωότητα των εντολέων μου».

Διαβάστε επίσης:

Τι απαντά η πλευρά της πλοιοκτήτριας εταιρείας για το πλοίο που πιάστηκε με 4,5 τόνους κοκαΐνη στην Τενερίφη